Gość kozak75 Zgłoś #1 Napisano 17 Lipca 2008 Witam. Mam pytanie do bardziej doswiadczonych forumowiczow . W wyniku zmeczenia materialu( korozji ) pekl mi przewod hamulcowy w kole tylnim na laczeniu przewodow elastycznego ze sztywnym po dojechaniu lawetom do warsztatu mechanik podrapal sie w glowe i zaczol mi wymieniac kosmiczne kwoty za naprawe uswiadamiajac mnie po koleji ile to bedzie z tym roboty. Caly jego problem polega na tym ze przy reduktorze hamowania sa calkowicie skorodowane laczenia i odkrecenie ich graniczy z cudem. Moje pytanie jest takie czy da sie pominac ten reduktor i poprowadzic przewody bezposrednio z pampy hamulcowej do cylinderkow ( jesli ktos wie jaki moze byc koszt przewodow na takim odcinku prosze o podpowiedz wedle mojego mechanika bedzie to 400zl co wydaje mi sie nzbyt slona oplata) Dzieki za wszelkie sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #2 Napisano 17 Lipca 2008 Może TO Ci trochę pomoże. Może i prowizorka, ale bardzo skuteczna;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #3 Napisano 17 Lipca 2008 mozna ominąć, przewody hamulcowe z metra miedziane kosztują grosze, wymiana łatwa ale pracochłonna - trzeba ci plaski klucz bodaj 10mm, 17mm i kanał/podnosnik i kobyłki... nawiasem mowiac jesli jeden przegnił to warto by bylo wszystkie zmienic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 18 Lipca 2008 Nie polecam klucza płaskiego do odkręcania przewodów hamulcowych bo niestety ale nakrętki są bardzo miękkie i w 90% przypadków w przypadku zapieczenia klucz płaski spowoduje zje...nie nakrętki. Inwestycja w klucz do przewodów hamulcowych oszczędzi Ci czasu i nerwów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #5 Napisano 18 Lipca 2008 No proszę, nawet nie wiedziałem o istnieniu takich kluczy. Wtedy bym u siebie nie dokręcał zwykłą "żabką":D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #6 Napisano 18 Lipca 2008 Jak najbardziej można. Jesli nie odkrecisz przewodów z reduktora, prowadzisz nowy przewód od pompy, do niego trójnik, a z trójnika do cylinderków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #7 Napisano 19 Lipca 2008 plaski tez daje rade, kolega ma do dupy przewody wiec i tak powinien wszystkie zmienic nowe sie bez problemu skreca plaskim - testowane wielokrotnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość repert Zgłoś #8 Napisano 29 Lipca 2008 Witam wszystkich ! To mój pierwszy post więc sorki za błedy. Przewody ham u mnie w okolicy kosztują 10 zł mb. w pasku do tyłu są dwa po około 3,8m ( mam kombi9) . wYWALIŁEM KOREKTOR I ZAŁOZYŁEM NOWE PRZEWODY OKOŁO ROKU TEMU I SĄ O WIELE LEPSZE HAMULCE !! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach