Skocz do zawartości
Gość gool

Samodzielna wymiana klocków hamulcowych

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gool

witam

zabieram sie za wymiane klockow hamulcow z przodu co powinien zrobic jeszcze po tym zabiegu?? czy moge to zroibc w domowych warunkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taaak,ale najlepiej mieć ściskacz,bo może być problem z włożeniem klocków nowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz mieć "ściskacza".

Ja do tego używam dwóch kluczy płasko-oczkowych.

Z prawej strony zacisku wkładam jeden, z lewej drugi, tak żeby oczka kluczy opierały się na tłoczku i jednocześnie zapierały się klucze o zacisk. Pięknie wchodzi bez większych problemów.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie musisz mieć "ściskacza".

Ja do tego używam dwóch kluczy płasko-oczkowych.

Z prawej strony zacisku wkładam jeden, z lewej drugi, tak żeby oczka kluczy opierały się na tłoczku i jednocześnie zapierały się klucze o zacisk. Pięknie wchodzi bez większych problemów.

Pozdrawiam.

 

ale mając ścisk jest to dużo łatwiejsze :)

 

kolego klocki możesz wymienić sobie samemu spokojnie.przy wymianie oczyść sobie zaciski i mając okazję zobacz ich stan, jak wygladają i jak wygląda tłoczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup sobie....PIFO

 

 

.. i uwazaj zeby nie urwac jakiegos kabelka i uszkodzic gumowej oslonki tloczka zacisku...bo komplet nowy jest DROGI !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gool

dziekowac za wszytskie rady szczegolnie za ta ostatnia ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie zapomnij o zbiorniczku płynu hamulcowego - odkręć go i ewentualnie zbierz nadmiar płynu strzykawką. Bo przy wciskaniu tłoczków jego poziom się podnosi.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwróc uwagę na kierunkowość klocków i pamiętaj o oderwaniu folii z zewnętrznych klocków (powinny się przykleić do zacisku). Wyczyść prowadnice klocków (tam gdzie są klocki "zaczepione") bo tam lubi się brud zbierać

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie długo czeka i mnie ta operacja dlatego mam pytanie. Chciałbym założyć klocki ze stykiem zużycia i włączyć ją VAG-iem. Czy jest taka możliwość jeżeli teraz mam zwykłe klocki i kontrolka nie świeci w ogóle?? Jeżeli tak to gdzie znajduję się gniazdo to podłączenia okładziny klocków?? Najlepiej foto. Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie długo czeka i mnie ta operacja dlatego mam pytanie. Chciałbym założyć klocki ze stykiem zużycia i włączyć ją VAG-iem. Czy jest taka możliwość jeżeli teraz mam zwykłe klocki i kontrolka nie świeci w ogóle?? Jeżeli tak to gdzie znajduję się gniazdo to podłączenia okładziny klocków?? Najlepiej foto. Z góry dziękuję.

bedziesz mial kabelek ktory trzeba podlaczyc i tyle zanim je kupisz sciagnij kolo i zobacz czy masz ta instalacje a tu masz temat ze zdjeciami http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4139&highlight=wymiana+klockow

a tu masz na temat kontrolki http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=153

Edytowane przez wojta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bedziesz mial kabelek ktory trzeba podlaczyc i tyle zanim je kupisz sciagnij kolo i zobacz czy masz ta instalacje

 

były B5 bez tej instalacji?? Ostatnio wymieniałem przegub i niestety nie widziałem tam żadnej wtyczki do ktorej bym mógł wpiąć klocki ham. może niedokładnie patrzyłem dlatego pytam się gdzie powinna się ona znajdować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
były B5 bez tej instalacji??

Byly.

nie widziałem tam żadnej wtyczki do ktorej bym mógł wpiąć klocki ham. może niedokładnie patrzyłem dlatego pytam się gdzie powinna się ona znajdować...

Mniej więcej w miejscu zaznaczonym na fotce.

viu1270294991q.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wymieniałem samodzielnie przednie klocki ham. i co mnie zaniepokoiło to, że prawe klocki były kompletnie starte a lewe nadawały się jeszcze do użytku, miały jakieś 3-4mm. Czy to normalne czy okładziny powinny się ścierać jednakowo??hmm... i jeszcze jedno pytanko. W swoim b5 nie posiadam na szczękach z obu stron tych sprężyn/drutów mam jakieś inne mocowania bo na każdym zdjęciu one widnieją a u mnie ich brak:( passat b5 97r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnio wymieniałem samodzielnie przednie klocki ham. i co mnie zaniepokoiło to, że prawe klocki były kompletnie starte a lewe nadawały się jeszcze do użytku, miały jakieś 3-4mm. Czy to normalne czy okładziny powinny się ścierać jednakowo??hmm... i jeszcze jedno pytanko. W swoim b5 nie posiadam na szczękach z obu stron tych sprężyn/drutów mam jakieś inne mocowania bo na każdym zdjęciu one widnieją a u mnie ich brak:( passat b5 97r.

najprawdo podobnie z strony co klocek ci sie zuzywa musisz rozebrac zacisk i wyciagnac tloczek bo jest zapieczony i nie odbija klocka co powoduje zuzycie szybsze niz z drugiej strony istnieje tez druga mozliwosc masz zapchany przewod hamulcowy i tez powoduje to nie odbijanie tloczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie podniosłem prawą strone na lewarku i koło na prawdę mocno trze, czyli kolcek nie odbija:( znów robota... na początku spróbuję odpowietrzyć hamulec a jak to nie pomoże to jak mam zabrać się za ten tłoczek??? Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na początku spróbuję odpowietrzyć hamulec

Odpowietrzenie nic nie pomoże.

 

---------- Post added at 12:48 ---------- Previous post was at 12:45 ----------

 

Opis wprawdzie od B4 ale zasada bardzo podobna.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54242&highlight=regeneracja+zacisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z klockami w lewym kole gdy jade po nierownosciach klocki dzwonia i pukają po delikatnym nacisnieciu hamulca jest cisza. Z tej własnie strony ten drut sprezyna jest troszke luźna co z tym mozna zrobic??? jak to naprawic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

np.można wymienić ten drut

ja ostatnio wymieniałem bo dzwoniło jak u Ciebie

druty są sprzedawane w komplecie po dwa

ja płaciłem 30PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy do czego w klockach tylnych sa takie blaszki które daja w komplecie z klockami ? przy starych klockach ich nie widze zeby były zamontowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności