Skocz do zawartości
cniedzi

Podejście do błędów w VAG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

czy należy przejmować się błędami zdiagnozowanymi za pomocą VAGa, tj. sporadycznymi i jeżeli dobrze pamiętam, to typu "zamrożony w ramce", np. dotyczącyjednego pompowtrysku. Żadna kontrolka na tablicy nie świeci się. Jak uważacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sporadyczny- należy rozumieć taki który wystąpił i został zapisany przez pamięć sterownika, i po odczycie i wykasowaniu się nie pojawił po pracy silnika. Tak już jest że niektóre błędy zapisane jako sporadyczne nie powodują negatywnych skutków pracy silnika, inne powodują złą pracę pomimo zapisania go jako sporadyczny ale po wykasowaniu i popracowaniu silnika wracają - nie dają się wykasować to właśnie tymi należy się przejmować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia to jednak faktu, że należy dokładnie przeanalizować przyczynę błędu i usunąć ją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w takim razie Koledzy mogą spojrzeć na to?

 

18617 - Czujnik temp. płynu chłodzącego- na wyjściu z chłodnicy: (G83) sygnał za duży

P2185 - 006 - Zwarcie z plusem

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01100001

Priorytet błędu: 0

Częstość błędu: 84

Wew.licznik błędów: 170

Przebieg: 175517 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2008.07.04

Czas: 18:45:08

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 0 /min

Tekst: 0

Tekst: Nm

Tekst:

Napięcie: 12.54 V

Temperatura: 86.0°C

Temperatura: 75.0°C

 

17669 - Zawór pompo-wtryskiwacza: cylinder 1 (N240): przekroczono granicę regulacji

P1261 - 006 - Zwarcie z plusem - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100001

Priorytet błędu: 0

Częstość błędu: 6

Wew.licznik błędów: 170

Przebieg: 175518 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2008.07.05

Czas: 16:05:11

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 2016 /min

Tekst: 160

Tekst: Nm

Tekst:

Tekst: 5.125

Tekst: uF

Tekst:

Napięcie: 1.75 V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18617 - Czujnik temp. płynu chłodzącego- na wyjściu z chłodnicy: (G83) sygnał za duży

P2185 - 006 - Zwarcie z plusem

Ten błąd myślę nie wymaga komentarza, sprawdź czujnik temperatury G83 oraz instalację biegnącą do niego.

 

Co do drugiego błędu to:

17669/P1261/004705 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240): Regulation Range Exceeded

 

Possible Symptoms

 

  • Drivability Issues
  • Reduced Power
  • Rough Engine Running
  • Increased Emission Values

Possible Causes

 

  • Regulation times exceeded
  • Contact resistance

Possible Solutions

 

  • Check Injectors and Injector Wiring
    • See Meas. Value Block 018
    • Check Resistance of Injectors/Wiring

Wersja dla wygodnych:

http://translate.google.pl/translate?u=http%3A%2F%2Fwiki.ross-tech.com%2Findex.php%2F17669%2FP1261%2F004705&hl=pl&ie=UTF8&sl=en&tl=pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki !!!

 

Czy to chodzi o ten czujnik: 06A 919 501 (montowany na dole chłodnicy)?

Czy ten błąd oznacza zupełną padakę, czy sporadyczne złe funkcjonowanie?

 

 

Co do drugiego błędu, to pewno pompowtrysk do wymiany, bo z rana trochę nierówno chodzi silnik po odpaleniu. Na razie próbuję jeździć na V-Power Diesele, żeby oczyścić wtryski - może to coś pomoże... Jak uważacie? Czy raczej wtrysk do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to chodzi o ten czujnik: 06A 919 501 (montowany na dole chłodnicy)?

Nie mam ETKI pod ręką, więc Ci nie odpowiem.

Zerknij jednak tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10873

Może jest podobnie jak w B5. :)

Czy ten błąd oznacza zupełną padakę, czy sporadyczne złe funkcjonowanie?

Niekoniecznie, może to być prozaiczna przyczyna, przyśniedziały styk, przetarty przewód ostatecznie padnięty czujnik. "Przeleć" instalację, przeczyść złączkę od czujnika, skasuj błąd i sprawdź ponownie VAGiem czy błąd się pojawia.

Co do drugiego błędu, to pewno pompowtrysk do wymiany, bo z rana trochę nierówno chodzi silnik po odpaleniu.

Możliwe, ale tutaj, zanim podejmiesz decyzję, podjedź do jakiegoś kumatego człowieka od diesli i poproś o szczegółową diagnostykę, wymiana pompowtrysku, to nie jest to samo co wymiana czujnika. Jest przy tym trochę regulacji.

Na razie próbuję jeździć na V-Power Diesele, żeby oczyścić wtryski - może to coś pomoże...

Też na tym paliwie jeżdżę, jednak powiem Ci, że z jego jakością również bywa różnie. Czasami autko ciągnie jak szalone, a czasami jeździ jak na najtańszej ropie z Orleniu. Nie ma reguły. Poza tym jeśli chcesz sobie spróbować przeczyścić silnik, spróbuj tym:

http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/dieselsystemclean.pdf

Jednak nie licz na cuda, po prostu sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności