cniedzi Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2008 Witam, czy należy przejmować się błędami zdiagnozowanymi za pomocą VAGa, tj. sporadycznymi i jeżeli dobrze pamiętam, to typu "zamrożony w ramce", np. dotyczącyjednego pompowtrysku. Żadna kontrolka na tablicy nie świeci się. Jak uważacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #2 Napisano 6 Lipca 2008 Sporadyczny- należy rozumieć taki który wystąpił i został zapisany przez pamięć sterownika, i po odczycie i wykasowaniu się nie pojawił po pracy silnika. Tak już jest że niektóre błędy zapisane jako sporadyczne nie powodują negatywnych skutków pracy silnika, inne powodują złą pracę pomimo zapisania go jako sporadyczny ale po wykasowaniu i popracowaniu silnika wracają - nie dają się wykasować to właśnie tymi należy się przejmować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #3 Napisano 7 Lipca 2008 Nie zmienia to jednak faktu, że należy dokładnie przeanalizować przyczynę błędu i usunąć ją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cniedzi Zgłoś #4 Napisano 8 Lipca 2008 Czy w takim razie Koledzy mogą spojrzeć na to? 18617 - Czujnik temp. płynu chłodzącego- na wyjściu z chłodnicy: (G83) sygnał za duży P2185 - 006 - Zwarcie z plusem Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100001 Priorytet błędu: 0 Częstość błędu: 84 Wew.licznik błędów: 170 Przebieg: 175517 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2008.07.04 Czas: 18:45:08 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 0 /min Tekst: 0 Tekst: Nm Tekst: Napięcie: 12.54 V Temperatura: 86.0°C Temperatura: 75.0°C 17669 - Zawór pompo-wtryskiwacza: cylinder 1 (N240): przekroczono granicę regulacji P1261 - 006 - Zwarcie z plusem - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100001 Priorytet błędu: 0 Częstość błędu: 6 Wew.licznik błędów: 170 Przebieg: 175518 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2008.07.05 Czas: 16:05:11 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 2016 /min Tekst: 160 Tekst: Nm Tekst: Tekst: 5.125 Tekst: uF Tekst: Napięcie: 1.75 V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #5 Napisano 8 Lipca 2008 18617 - Czujnik temp. płynu chłodzącego- na wyjściu z chłodnicy: (G83) sygnał za dużyP2185 - 006 - Zwarcie z plusem Ten błąd myślę nie wymaga komentarza, sprawdź czujnik temperatury G83 oraz instalację biegnącą do niego. Co do drugiego błędu to: 17669/P1261/004705 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240): Regulation Range Exceeded Possible Symptoms Drivability Issues Reduced Power Rough Engine Running Increased Emission Values Possible Causes Regulation times exceeded Contact resistance Possible Solutions Check Injectors and Injector Wiring See Meas. Value Block 018 Check Resistance of Injectors/Wiring Wersja dla wygodnych: http://translate.google.pl/translate?u=http%3A%2F%2Fwiki.ross-tech.com%2Findex.php%2F17669%2FP1261%2F004705&hl=pl&ie=UTF8&sl=en&tl=pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cniedzi Zgłoś #6 Napisano 8 Lipca 2008 Dzięki !!! Czy to chodzi o ten czujnik: 06A 919 501 (montowany na dole chłodnicy)? Czy ten błąd oznacza zupełną padakę, czy sporadyczne złe funkcjonowanie? Co do drugiego błędu, to pewno pompowtrysk do wymiany, bo z rana trochę nierówno chodzi silnik po odpaleniu. Na razie próbuję jeździć na V-Power Diesele, żeby oczyścić wtryski - może to coś pomoże... Jak uważacie? Czy raczej wtrysk do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #7 Napisano 8 Lipca 2008 Czy to chodzi o ten czujnik: 06A 919 501 (montowany na dole chłodnicy)? Nie mam ETKI pod ręką, więc Ci nie odpowiem. Zerknij jednak tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10873 Może jest podobnie jak w B5. Czy ten błąd oznacza zupełną padakę, czy sporadyczne złe funkcjonowanie? Niekoniecznie, może to być prozaiczna przyczyna, przyśniedziały styk, przetarty przewód ostatecznie padnięty czujnik. "Przeleć" instalację, przeczyść złączkę od czujnika, skasuj błąd i sprawdź ponownie VAGiem czy błąd się pojawia. Co do drugiego błędu, to pewno pompowtrysk do wymiany, bo z rana trochę nierówno chodzi silnik po odpaleniu. Możliwe, ale tutaj, zanim podejmiesz decyzję, podjedź do jakiegoś kumatego człowieka od diesli i poproś o szczegółową diagnostykę, wymiana pompowtrysku, to nie jest to samo co wymiana czujnika. Jest przy tym trochę regulacji. Na razie próbuję jeździć na V-Power Diesele, żeby oczyścić wtryski - może to coś pomoże... Też na tym paliwie jeżdżę, jednak powiem Ci, że z jego jakością również bywa różnie. Czasami autko ciągnie jak szalone, a czasami jeździ jak na najtańszej ropie z Orleniu. Nie ma reguły. Poza tym jeśli chcesz sobie spróbować przeczyścić silnik, spróbuj tym: http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/dieselsystemclean.pdf Jednak nie licz na cuda, po prostu sprawdź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach