owoc84 Zgłoś #1 Napisano 23 Czerwca 2008 Witam. Od nie dawna jestem posiadaczem Passata 1.9TDI '98. Okazało się, że na przedniej osi posiadałem opony zimowe. Dostałem od znajomego parę opon Pirelli P6000. Wiem, że to używki, ale zamierzam w nich pojeździć do zimy i tylo. Z tyło obecnie posiadam Michelin Pilot Primacy i zastanawiam się czy nie lepiej ich przełożyć na przód, a Pirelli na tył. Co o tym sądzicie? Czy lepiej zostawić Michelin z tyłu? Jakościowo te opony wyglądają tak samo - 6mm bieżnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzepa1 Zgłoś #2 Napisano 23 Czerwca 2008 Witam.Od nie dawna jestem posiadaczem Passata 1.9TDI '98. Okazało się, że na przedniej osi posiadałem opony zimowe. Dostałem od znajomego parę opon Pirelli P6000. Wiem, że to używki, ale zamierzam w nich pojeździć do zimy i tylo. Z tyło obecnie posiadam Michelin Pilot Primacy i zastanawiam się czy nie lepiej ich przełożyć na przód, a Pirelli na tył. Co o tym sądzicie? Czy lepiej zostawić Michelin z tyłu? Jakościowo te opony wyglądają tak samo - 6mm bieżnika. Skoro mają tyle samo bieżnika to po co kombinować?? Z reguły z większym bieżnikiem kładzie się na przód, żeby równomiernie starły się do tylnich. A jak mają tyle samo to nie wiem po co kombinować, chyba że lubisz kręcić korbką od podnośnika i kluczem do kół Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owoc84 Zgłoś #3 Napisano 23 Czerwca 2008 Tak mi sie jakoś te Michelin wydają "lepsze" Chodzi mi o bieżnik, nie o jego wysokość tylko sam projekt opony. I wydaje mi się, że lepiej by było jakby były z przodu. kombinuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andreas2 Zgłoś #4 Napisano 23 Czerwca 2008 Tak mi sie jakoś te Michelin wydają "lepsze" Chodzi mi o bieżnik, nie o jego wysokość tylko sam projekt opony. I wydaje mi się, że lepiej by było jakby były z przodu. kombinuje? chyba tak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #5 Napisano 23 Czerwca 2008 na przód wkładaj te opony których bierznik zmiejsza aquapaling i szybciej odprowadza wodę ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #6 Napisano 23 Czerwca 2008 Skoro mają tyle samo bieżnika to po co kombinować??Z reguły z większym bieżnikiem kładzie się na przód, żeby równomiernie starły się do tylnich. bzdura do kwadratu kolego opony z lepszym bierznikiem zawsze zakłada się na tył w autach z przednim napędem tylko polacy tak robią bo szkoda im zazwyczaj kasy na nowe opony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruzi Zgłoś #7 Napisano 23 Czerwca 2008 bzdura do kwadratu kolego opony z lepszym bierznikiem zawsze zakłada się na tył w autach z przednim napędem tylko polacy tak robią bo szkoda im zazwyczaj kasy na nowe opony dokładnie, lepsze oponki - zakłada się na tył (tak powinno się robić) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #8 Napisano 23 Czerwca 2008 LEPSZE oponki zaklada sie na PRZOD...chcesz podczas hamowania FRUWAC i wyjechac z zakretu przodem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #9 Napisano 23 Czerwca 2008 Powodzenia panowie na długim zakręcie przy znacznej prędkości podczas deszczu ... jezeli przednie opony nie będą miały odpowiedniego odprowadzania wody to tylnie koła z lepszym bierznikiem które nie mają prawie żadnej kontroli nad autem na nic się zdadzą jak przód auta wpadnie w poślizg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #10 Napisano 23 Czerwca 2008 popytajcie oponiarzy ale tych lepszych to wam powiedzą jak się zakłada opony nawet na TVN Turbo w programie Szkoła Auto czy jakoś tak mówili że lepsze opony zakłada się na tył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zajec Zgłoś #11 Napisano 23 Czerwca 2008 Powodzenia panowie na długim zakręcie przy znacznej prędkości podczas deszczu ... jezeli przednie opony nie będą miały odpowiedniego odprowadzania wody to tylnie koła z lepszym bierznikiem które nie mają prawie żadnej kontroli nad autem na nic się zdadzą jak przód auta wpadnie w poślizg. teoretycznie to racja , ale w praktyce oglądałem sporo testów i zawsze auto lepiej wychodziło z poślizgu gdy lepsze opony były z tyłu .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #12 Napisano 23 Czerwca 2008 Ano typowo polskie podejście do sprawy u tych, którzy twierdzą, że lepsze opony powinny chodzić z przodu. Oczywiście jest to wierutna bzdura. ZAWSZE lepsze gumy powinny być na tyle. Abstrahuje od tego, że łysych, słabych opon nie powinno być ani na przodzie, ani na tyle, ale jeśli rozważamy to w takich kategoriach to oczywiście lepsze gumy na tył. Uzasadniać nie muszę chyba, ale na wszelki wypadek pierwszy lepszy fragment artykułu. Źródło AutoŚwiat. Większość ekspertów z branży oponiarskiej przychyla się jednak do zdania, że opony w lepszym stanie powinny być montowane na tylnej osi samochodu niezależnie od tego, czy jest ona napędzana czy też nie. Wynika to z faktu, że jak dowiodły testy praktyczne, większość kierowców odruchowo dużo lepiej radzi sobie z opanowaniem uślizgu kół przednich niż tylnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #13 Napisano 23 Czerwca 2008 dzięki Doc bo też już chciałem szukać tej informacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #14 Napisano 23 Czerwca 2008 testowałem ... miałem raz założone na tył lepsze, wszystko się zgadza przy spokojnej jeździe do 70km/h kiedy przednie opony dają radę przy odprowadzaniu wody ale przy wyższych prędkościach to się nie sprawdza w żadnym wypadku. Przy 140km/h (podczas deszczu) zmiana pasa ruchu robi się bardzo niebezpieczna i czuje się że auto nie reaguje poprawnie na skręt kierownicy. Załóż gorsze opony na przód i spróbuj poruszać się sprawnie (wyprzedzać, wymijać itp) podczas deszczu na polskich drogach - zaobserwujesz to o czym mówie. Przy lepszym bierzniku na przedniej osi nie zauważyłem takiego zjawiska. Tłumacze to tym że gorszy bierznik z tyłu bez problemu utrzymuje auto w ryzach kierunku jazdy ponieważ nie musi odprowadzać juz tyle wody co przednie koła. a takie pismo jak Auto Świat to dla mnie mało wiarygodne żródło informacji (zwłaszcza że większość to artykuły sponsorowane) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba6666 Zgłoś #15 Napisano 18 Listopada 2013 Witam mam takie pytanie dotyczące opon 2 zimówki mam 2 muszę dokupić i zastanawiam się czy na tył kupić opony całoroczne, bo letnie tez mam kiepskie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #16 Napisano 18 Listopada 2013 Wszystko zalezy od tego gdzie i jak duzo jezdzisz. Jak Jezszisz malo i po miescie to mozesz kupic caloroczne, jesli pokonujesz wiecej niz 10k km rocznie to jednak lepiej miec i letnie i zimowe. Caloroczne szczerze mowiac nie nadaja sie ani na lato ani na zime. Zmierz po prostu bierznik na letnich oponach. Jak masz minimum 4 mm to mozesz jeszcze troche pojezdzic, ponizej juz wymiana;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach