Skocz do zawartości
Gość sq1gqp

Ciężko chodzącie biegi w B3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sq1gqp

Witam. W sume jest taki podobny temat na forum ale tam chyba chodziło o coś innego.

 

Mam b3 i bardzo trudno jest czasem (często) wrzucić np 1 a i czasem 3. Z jedynką jest najwięcej problemu. Stoje sobie, sprzęgło, 1 i jest opór - musze odpuścić i spróbować jeszcze raz, albo cofnąć troche wajche w strone 2 (samo przesprzęglenie nie pomaga).

Nie ma przy tym zgrzytów itp, czasem tak też jest w 3. Co to może być??

 

Pozatym od niedawna potrafi coś raz na jakiś czas (na pare dni) zgrzytnąć przy wrzucaniu 2 ale to już chyba inna sprawa i synchronizator.

 

Ludzie mówią ze te ciężko wchodzące biegi to urok B3 ale jakoś pewnie da sie to poprawić - może jakieś linki albo cos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
Pozatym od niedawna potrafi coś raz na jakiś czas (na pare dni) zgrzytnąć przy wrzucaniu 2 ale to już chyba inna sprawa i synchronizator.

 

 

Właśnie synchronizator jest odpowiedzialny za to żeby biegi wchodziły lekko.I u mnie jest napewno uwalony od pierwszego biegu bo też ciężko wchodzi.Poza tym słychać taki klekot na pierwszym biegu.Na innych nie ale np. drugi bieg też ciężko wchodzi.Nie wiem czy da się poprawić wchodzenie biegów - zdaje sie że "ten typ tak ma".Ogólnie precyzja zmiany biegów w pasku jest do kitu.Np.nie do porównania z audi 80 B3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BoDeK

U mnie jest dokładnie to samo też jedynka mi nie wchodzi ale tylko jedynka. Trzeci bieg wchodzi prawie ze idealnie, ale też nie jestem zafascynowany funkcjionalnością skrzyni. Są jakies domowe rady na to? Passek oczywiscie 1.9D, 91' Kombi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie 2 ciezko wchodzi, jednak tylko za pierwszym razem. Pozniej jest ok.

Opatentowalem sposob: najpierw 1, pozniej 3, lekko gazu i 2 wchodzi.

No i najwieksze problemy to w zimie byly, teraz jak jest cieplej nie jest juz to tak uciazliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. W sume jest taki podobny temat na forum ale tam chyba chodziło o coś innego.

 

Mam b3 i bardzo trudno jest czasem (często) wrzucić np 1 a i czasem 3. Z jedynką jest najwięcej problemu. Stoje sobie, sprzęgło, 1 i jest opór - musze odpuścić i spróbować jeszcze raz, albo cofnąć troche wajche w strone 2 (samo przesprzęglenie nie pomaga).

Nie ma przy tym zgrzytów itp, czasem tak też jest w 3. Co to może być??

 

Pozatym od niedawna potrafi coś raz na jakiś czas (na pare dni) zgrzytnąć przy wrzucaniu 2 ale to już chyba inna sprawa i synchronizator.

 

Ludzie mówią ze te ciężko wchodzące biegi to urok B3 ale jakoś pewnie da sie to poprawić - może jakieś linki albo cos.

 

 

Identyczne objawy mam w soim pasku - moze jedynym sensownym wyjsciem jest remont skrzyni albo wymiana na uzywke tylko ciekawe jaki bedzie jej stan :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ani remont ani wymiana wystarczy wsadzić kogoś do środka i popatrzeć jak się ciegna ruszają i... w każdym razie juz mi biegi leciutko wchodzą ale jak bedzie na 100 % ok to opisze jak to poustawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sq1gqp

A gdzie można zobaczyc te cięgna ? Gdzie one są dokładnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów. To taki prosty zabieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hagi35

A mi o dziwo biegi wchodza lekko i precyzyjnie, naprawde nie mam co narzekac. Czasami tylko przy wrzucaniu wstecznego zgrzytnie i szarpnie autem ale to rzadko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hagi35 brakująca litera każdemu sie zdarzy, ale błąd ortograficzny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej wlałem mało tego JAFO wymyłem skrzynie w środku benzyną i zalałem pełnym syntetykiem. Przyczyna tkwi w rozregulowanych linkach, ja ustawiłem je tak:

Wsadziłem synka do środka przechylił wajche w lewo a ja obserwowałem jak sie wodziki ustawiają, okazało sie że nie wychylaja sie do końca - dopchnołem ręka i jedynka weszła mięciutko. Popuściłem śrubę klucz 13 i przesuwałem do momenty aż dzwignia przy skrzyni ustawi się z przy końcu swojego luzu. Dokręciłem okazało sie że za mało to podciągnołem jeszcze i teraz biegi wchodzą. Stwierdzam że tam powinna być płynna regulacja linek a nie taka prostacka śruba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie w B4 jest problem ze wstecznym. Bardzo często prezy wrzucaniu zatrzęsie całą buda no i fajny zgrzyt do tego. Zeby wrzucić bez zgrzytów musze sie zatrzymać wcisnąć sprzęgło odczekac jakies 5 sek i dopiero wchodzi ładnie, a jak jade do przodu zatrzymam się wciskam sprzegło i wrzucam wsteczny to az autko podskoczy:) Stawiacie na synchronizator??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
Stawiacie na synchronizator??

 

 

Ten typ tak ma :) Wsteczny jest biegiem niesynchronizowanym.U siebie z tym walczyłem bo myślałem że sprzęgło mi nie wysprzęgla do końca ale dałem spokój.I na autocentrum.pl znalazłem sporo opinii że w tych paskach tak jest i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyczyna tkwi w rozregulowanych linkach

 

Możesz napisać tak "łopatologicznie" jak się do tego zabrać, gdzie czego szukać, co rozebrać itp.

Pobawiłbym się tym trochę :614:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Milo

Cięgna/Linki znajduja sie w komorze silnika nad skrzynią.

Czesto narazone sa na zabrudzenia i to powoduje ze ciezko chodza biegi-wystaczy przesmarować.

 

Proponuje otworzyc maskę, kolege lub dziewczyne wsadzic do auta zeby ktos operował biegami i obserwowac pod maska jak sie ruszaja cięgan i ktore przesmarować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3b91741e189776c6.jpg

 

 

Zaznaczyłem śrubę regulacujną i ślizg który jest odpowiedzialny za luz w moim przypadku przestawiłem śrubę w prawo patrząc na zdjęcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczyłem śrubę regulacujną i ślizg który jest odpowiedzialny za luz w moim przypadku przestawiłem śrubę w prawo patrząc na zdjęcie.

 

Mam u siebie identyczne objawy jak ty w swoim pasku - moze i ja sprobuje cos z ta regulacja - napewno nie zaszkodzi :621:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sq1gqp

Ja treoche pokombinowałem i chyba mam lepiej ale dalej nie jest to jak powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja treoche pokombinowałem i chyba mam lepiej ale dalej nie jest to jak powinno.

 

duzo sie poprawilo czy tak nieznacznie? ja dzis lub jutro bede z tym kombinowal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sq1gqp

Troche. Nie ma rewelacji, ale musze jeszcze powalczyć. Ogólnie jest to b. proste - dostęp jest elegancji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności