Skocz do zawartości
miko30

Chrobotanie pod maską - jaka przyczyna?

Rekomendowane odpowiedzi

Po zakupie Passata 2001 1.9 TDI 130 KM (po lifcie) wymieniłem pełny rozrząd + napinacz alternatora. Wszystko niby jest OK tylko co jakiś czas coś mi chrobocze pod maską. Chyba to jakieś łożyska. Co jakiś czas - bo czasami odpalę auto i wszystko jest OK ale po jakimś czasie chrobocze, czasami na wolnych obrotach a czasami przy jeździe. Jak wspomniałem odgłos przypomina jakby łozyska gdzies chrobotały. Może to wentylator klimy? Zanim pojadę do mechanika proszę forumowiczów o rady co może byc przyczyną. SIlnik ciągnie normalnie, wszystko jest niby OK - tylko to chrobotanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy, ale w sytuacji przekrzywionego napinacza paska wielorowkowego. Działo się tak, że pasek się lekko zsunął, upiłowała go rolka i później sznurki z postrzępionego paska okręciły się wokoło wentylatora i "chłostały" wnętrze.

Lepiej odwiedź dobrego machera, niech obluka dokładnie, bo tutaj będziemy musieli "wróżyć ze szklanej kuli". :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po zakupie Passata 2001 1.9 TDI 130 KM (po lifcie) wymieniłem pełny rozrząd + napinacz alternatora. Wszystko niby jest OK tylko co jakiś czas coś mi chrobocze pod maską. Chyba to jakieś łożyska. Co jakiś czas - bo czasami odpalę auto i wszystko jest OK ale po jakimś czasie chrobocze, czasami na wolnych obrotach a czasami przy jeździe. Jak wspomniałem odgłos przypomina jakby łozyska gdzies chrobotały. Może to wentylator klimy? Zanim pojadę do mechanika proszę forumowiczów o rady co może byc przyczyną. SIlnik ciągnie normalnie, wszystko jest niby OK - tylko to chrobotanie...

 

Sprawdź stan koła pasowego alternatora. Ja stawiam że to on - właśnie takie chrobotanie. U mnie było tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem swiezo po wymianie kola pasowego alternatora-objawy byly takie :

napis na komputerku alternator worksop(czy jakos tak) + kontrolka akumulatora -zdarzylo sie to raz w sumie

piszczenie wydobywajce sie z pod maski na wolnych obrotach choc czasami byla cisza

masakryczne drgania/stuki plastikowe czy jak to nazwac, podczas skrecania kierownica oraz po dluzszej jezdzie na postoju

Po wymianie bloga cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiamk na rolkę łożyskowną z zespolonym sprzegiełkiem na alternatorze ... koszt z wymianą na SKF około 250PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności