x_m Zgłoś #1 Napisano 28 Listopada 2006 Witam. Mam walniety czujnik ABSu w prawym kole, czy istnieje jakikolwiek sposob na odlaczenie kontrolki palacej sie na desce rozdzielczej?? Czy mozna jakos zrobic zeby kontrolka sie nie palila?? (oczywiscie poza wymiana czujnika) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 28 Listopada 2006 A czy oprócz tej kontrolki, to nie pali ci się też ta czerwona z wykrzyknikiem? A jeśli nie chcesz na razie naprawiac, to na forum tu poszukaj, jaką oporność ma czujnik (bo nie pamiętam ), kup taki rezystorek (o danej oporności) i go wepnij (bądź wlutuj) w kabel od czujnika i powinno zadziałać. Bo komputer sprawdza sprawność czujnika, poprzez właśnie tą wartość oporu, jaka na nim wystepuje. ps: na "allegro" czujniki są po 100-200 zeta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Frytek Zgłoś #3 Napisano 6 Grudnia 2006 jak mozna wyciagnac taki czujnik? bo w moim pasku zerdzewial i nie moge go wyjac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #4 Napisano 6 Grudnia 2006 A czy nie mozna po prostu wyciagnac bezpiecznika od ABS? I tak on nie dziala? moze to jakis durny pomysl ale nie jestem mechanikiem a to taki prosty pomysl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 6 Grudnia 2006 Frytek - skoro ci zardzewiał i chcesz go wyjąć, to mniemam, ze nie działa. Więc jaki masz problem? Napsikaj odrdzewiacza, a potem czujnik po prostu wybij - i po sprawie! A co do wyjęcia bezpiecznika od ABS-u to nie wiem - no mysle podobnie jak ty, że nie powinno się nic stać. A w sumie co ma się stać jak i tak nie działa? Spróbuj i powiedz co wyszło, bo chyba sygnalizacja od niego nie powinna juz wtedy świecić. Instalacji ci nie popali przeciez, więc spróbować wyjac - można, no nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Absolut_C Zgłoś #6 Napisano 3 Czerwca 2008 witam może troche' poniewczasie' ale... miałem ten przypadek jechałem na przegląd MOT dzień wcześniej pod kątem tego właśnie przeglądu musiałem wymienić pekniętą gume na przegubie (jest troche zabawy aby to głupstwo, na lewarku bez windy ,wymienić po wymianie kontrolka ABS sie świeciła, ale auto hamowało normalnie więc zignorowałem problem. Na drugi dzień na przeglądzie powiedziano mi ze wszystko jest ok ,ale nie dostane MOTu póki ta kontrolka sie świeci. OK więc bardzo szybko wpadłem na ten pomysł żeby wyjąć bezpiecznik ABSu i w ten sposób szybko rozwiązać sprawe, więc schemat FuseBox , wyjęty! ale niestety dupa panowie!!! po wyjeciu tego bezpiecznika auto nie zapali ,pojawi sie wam migająca choinka na desce i komunikat z piskiem w stylu DANGER go to SERVICE!!! także musiałem auto wziąć na lewar spowrotem.okazało sie że niepoprawnie zamocowałem czujnik ABS na kole i tyle!!! mea culpa pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek.L Zgłoś #7 Napisano 14 Czerwca 2008 Witam Mam podobny problem, po wymianie czujnika dalej mi się pali kontrolka. Po montażu zgasła a po przejechaniu 200 m znowu się zapaliła. Co mam zrobić? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #8 Napisano 14 Czerwca 2008 Być może czujnik nie został dokładnie zamontowany. Przerabiałem temat. Niby wszystko okej, ale po pewnym dystansie sterownik ABS "połapał" się że ma dziwne odczyty z czujnika i zapalił kontrolkę. Jeżeli wszystko jest w porządku z czujnikami, kontrolka powinna sama zgasnąć (tak było w moim przypadku, obyło się bez kasowania błędów). Z tym że po ponownym zapłonie kontrolka się już nie świeciła, musiałem przejechać znowu pewien dystans żeby się zapaliła. Chyba że Ci się świeci już cały czas od włączenia zapłonu? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wicked83 Zgłoś #9 Napisano 15 Czerwca 2008 Panowie.. sprawa bardzo pilna.. 28-go konczy mi sie MOT, a nie mam co tam jechac dopuki nie zrobie tego cholernego czujnika ABS. Problem pojawil sie po wymianie przegubu. Probowalem wyjac czujnik na wszystkie sposoby, zalalem go WD (czyt. baaardzo zalalem go WD), probowalem uzyc 'dzwigni' , szarpalem sie z nim dobre 2h, rozebralem pol kola zeby miec lepsze dojscie, a ten skurczybyk jedynie obraca sie wookol wlasnej osi i wysowa o gora 5mm. Pare dni wczesniej znalazlem takiego paska na zlomie z rozebranym kolem i z ciekawosci sprobowalem wyjac czujnik.. byl strasznie nalecialy rdza, a zajelo mi to 30 sek bez uzycia jakichkolwiek srodkow. Ludzie... pomozcie.. Czy jest mozliwosc oszukania komputera poprzez odciecie czujnika i zwarcie kabli na krotko, czy trzeba zastosowac jakis opornik, ewentualnie ile moze kosztowac czujnik + wymiana u jakiegos angielskiego mechanika ?? Pozdrawiam.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 15 Czerwca 2008 Nie mogę teraz tego znaleźc, ale gdzieś ktoś pisał o oporniku wpiętym w przewód i podana też tam była jego rezystancja. Tak wiec na krótką mete, zeby przeglad przejsć, to powinno wystarczyć. A jak bedziesz miał czas, to sobie to naprawisz. A moze masz nie taki przegub - ma inną liczbę wgłębień na przykład. Tak tylko domniemywam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gonzalles Zgłoś #11 Napisano 15 Czerwca 2008 U mnie po wymianie przegubu też wyswietliło błąd czujnika ABS (kontrolka ABS + wykrzyknik). Na Vagu sprawdziłem i okazało się że nie pokazuje prędkości obrotowej koła. Przy użyciu kombinerek rozruszałem czujnik na lewo i prawo i jakoś go wyjąłem. Okazało się że był zabrudzony, trochę go przeczyściłem, wsadziłem ponownie i wszystko jest ok. Jak się czujnik rusza to powinien jakoś wyjść - Wicked83 próbuj dalej wyciągnąć, zastosuj WD40 , albo najlepiej colę i powinien wyleźć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #12 Napisano 15 Czerwca 2008 Nie mogę teraz tego znaleźc, ale gdzieś ktoś pisał o oporniku wpiętym w przewód i podana też tam była jego rezystancja. Nie jestem pewny na 100% ale opornik chyba tutaj nie pomoże, ten numer przechodzi przy poduszkach powietrznych, gdyż tam liczy sie tylko oporność zapalnika, w czujnikach ABS-u cewka podczas obracania koła daje impulsy i na tej podstawie sterownik "widzi" które koło wpada w poślizg, a opornik nie będzie wysyłał impulsów i ABS zasygnalizuje awarie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 15 Czerwca 2008 No właśnie ktoś pisał, ze wpina się zamiast czujnika - opornik o podobnej rezystancji, czyli około 1 ohma (...chyba) - teraz mi się przypomniało Tak się sprawdza, czy przewody są OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #14 Napisano 15 Czerwca 2008 A gdyby tak spiąć dwa czujniki jednocześnie? Czyli jeden czujnik podaje sygnał na dwa przewody. Może głupi pomysł, ale jak masz możliwość to możesz sprawdzić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wicked83 Zgłoś #15 Napisano 15 Czerwca 2008 ..nie wiem jaka jest dokladnie budowa gniazda czujnika od srodka, ale czy jest mozliwe ze ten angielski zdebilowacialy mechanik ktory przy wymianie przegubu walil mlotem jak poje.. zmiazdzyl go lub naruszyl jego strukture od srodka i dlatego czujnik tylko obraca sie, a nie chce wyjsc ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #16 Napisano 15 Czerwca 2008 zainteresowanych zapraszam do mnie.wstawienie rezystora nie jest dobrym pomyslem.To nie jest statyczny pomiaar rezystancji w celu przeprowadzenie ciaglosci przewodow (poduszki).sterownik myslac ze kolo sie nie obraca bedzie wlaczac pompe.Doprowadzic to mze do szybszego zuzycia i uszkodzenia pompy.koszty zamiast 100 funtow beda 600 lub wiecej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #17 Napisano 16 Czerwca 2008 Witam Kolegów Czujnik ABS ma rezystancje ok 1200 ohm, ostatnio sprawdzałem, zmienia sie wraz z obrotem koła. U mnie był urwany kabel, z zewnątrz wyglądał idealnie, dopiero jak zdiołem tą powłoke gumową wtedy ukazała sie przerwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michu82 Zgłoś #18 Napisano 3 Czerwca 2009 siemka !!!panowie mam pytanko czy po wymianie nowych czujnikow abs konieczne jest ponowne podlaczenie do kompa i wykasowanie bledow????czy kontrolka abs sama powinna zgasnac???z gory dzieki za szybka odpowiedz pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #19 Napisano 4 Czerwca 2009 JESLI WSZYTKO OK, to kontrolka powinna zgasnać po kilku metrach jazdy... Nie wiem jak można glosić zeby wstawić opornik, przejedziesz kawalek i ABS nie widzi obrotow kola = wywali blad! Mozna wstawić opornik, wykasowac blad i stac na gieldzie z prawidlowo gasnącą kontrolka a takze modlic sie zeby nowy nabywca nie chcial zrobic jazdy probnej Wszystkim problem z ABS po wymianie wachaczy, przegubu (zakladając, że nowy również ma to słoneczko do ABS) najczęściej pomaga regulacja wysunięcia czujników... Jeśli auto na CANie można wykodować całkowicie ABS/ASR i kontrolki wogole nie będzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michu82 Zgłoś #20 Napisano 4 Czerwca 2009 spox.dzieki za odpowiedz POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach