Skocz do zawartości
grz3chu

"puknięcia" gdzieś na przeniesieniu napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem, czuje wyraźnie podczas jazdy lekkie puknięcia gdzieś na na przeniesieniu, nie wiem czy to przeguby czy skrzynia czy coś jeszcze. Objawie się to tak:

 

1. Bieg np. 3-4 malutkie obroty, (wtedy najlepiej czuć), wciskam gaz i puszczam, czuje delikatne puknięcia na lewarku zmiany biegów, wrażenie jest takie jakby gdzieś był luz, jakby silnik opadał.

 

2. Korek, bieg 1-2 dojeżdżam do drugiego samochodu puszczam gaz, puknięcie jakby silnik opadał, czuć to na lewarku.

 

3. Czasem przy skręcaniu słychać chrobotanie lekkie typowo przegubowe, ale sam oglądałem przeguby i mniemają luzów takich żeby aż tak pukał.

 

Dodam, że nie są to puknięcia jakieś metaliczne czy głośne, poprostu wrażenie jakby silnik miał luz i po puszczaniu gazu opadał. Objaw bardzo podobny do wywalonych poduszek, ale wszystkie są wymienione na nowe i nic. Co to może być ? Może miał ktoś podobnie ? :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie. Też takie puknięcia czuję a wszystkie poduszki mam nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

Ja przy takich puknieciach (gluchych?) podejrzewalbym przegub wewnetrzny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz jakieś milsze INFO? Zewnetrzne juz wymieniłem. I znowu 300 na przeguby? :rozpacz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

Damian, nie bede Ci lepiej pisal ile ja teraz w naprawe auta wsadzilem :(

A z tym przegubem wewnetrznym to tylko moje podejrzenie. Podobne objawy mam w AVF i wszysycy mi mowia, ze to przegub wewnetrzny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się ten wewnętrzny wybadać jakoś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da się ten wewnętrzny wybadać jakoś ?

 

Luz "wybadasz" trzymając jedną ręką za część przegubu od strony skrzyni a drugą ręką należy trzymać za półośkę za osłoną przegubu i próbować pokręcić półośką.Można to wykonać przy skręconych kołach oraz przy ustawieniu kół "na wprost".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie bede Ci lepiej pisal ile ja teraz w naprawe auta wsadzilem :(

Ja w tamtym miesiacu ponad 2000 zeta.

 

grz3chu - łapiesz za półos a druga ręką przytrzymujesz przegub i starasz sie w obie strony kręcić półośką. Jak jest luz, to przegub DEAD - o takim sposobie słyszałem. tylko, ze u mnie jakoś to nie działa a raczej juz mam pewnosć ze wewwnetrzne też zdechły. A czujesz bicie w podłodze w czasie jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grz3chu - łapiesz za półos a druga ręką przytrzymujesz przegub i starasz sie w obie strony kręcić półośką. Jak jest luz, to przegub DEAD - o takim sposobie słyszałem. tylko, ze u mnie jakoś to nie działa a raczej juz mam pewnosć ze wewwnetrzne też zdechły. A czujesz bicie w podłodze w czasie jazdy?

 

W czasie jazdy bicia jako tako nie czuje, takie delikatne puknięcia przy operowaniu gazem i czasem przy zmianie biegów, Objawy są typowe na poduszki, ale na 100% to nie one. Jakiś czas temu byłem u mechanika, ja siedziałem w samochodzie i szarpałem sprzęgłem a on tam obadał wszystko, powiedział, że nie widzi luzów, gadał coś o skrzyni, że to mogą być wylatane satelity, ale w to mi się nie chce wierzyć, po pierwsze nie ten przebieg, po drugie biegi się nie haczą ani nic, a nie będę zmieniał skrzyni bo pan "Zdzisio" ma takie przemyślenia :P i tak jeżdżę z tym i nie mam pomysłów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rossignol

hejka Grzechu! Sluchaj ja mam dokladnie to samo co ty. Okazalo sie ze jest to lozysko w skrzyni biegow, nie jestem pewien czy ten przegob wewnetrzny to wlasnie nie to samo. To ustrojstwo wyglada jak potrojne lozysko i wchodzi do skrzyni biegow od polosi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hejka Grzechu! Sluchaj ja mam dokladnie to samo co ty. Okazalo sie ze jest to lozysko w skrzyni biegow, nie jestem pewien czy ten przegob wewnetrzny to wlasnie nie to samo. To ustrojstwo wyglada jak potrojne lozysko i wchodzi do skrzyni biegow od polosi.

 

No dzięki, będę sprawdzał w tygodniu u mechanika. Ale naprawiłeś to ? objawy zniknęły ?

 

edit:

 

Jak to wygląda ?

 

skrzyniakj3.th.jpg

 

czy tak:

przegubwewmg8.th.jpg

 

1. to łożysko skrzyni biegów a 2. to przegub wew.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile to łożysko kosztuje? I trzeba skrzynię demontowac, czy na samochodzie to można zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuce schemacik z etki, cena nie powinna być straszna, w programie pokazuje mi 31 euro, cena oczywiście nie jest aktualna, ale daje to jakieś odniesienie zawsze. Co do wymiany to nie wiem, niby na schemacie wystarczy osłonę zdjąć...ale kto wie...

 

lozyskojn5.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

Grzesiek, a sprawdz sobie wieszak z ukladu wydechowego zaraz za skrzynia biegow-on czasami daje lekkie pukniecie przy puszczaniu/dodawaniu gazu czy zmianie biegow (przy wysprzegladniu itd). To jest bardziej takie klapniecie niz stukniecie, ale warto sprawdzic... Tam luz na takiej jednej sprezynie lubi sie pojawic :)

Koszt nowego zestawu naprawczego to 30-40zlotych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt nowego zestawu naprawczego to 30-40zlotych :)

W ASO czy w "normalnym" sklepie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale to jest typowy luz, ja go czuje na lewarku, na pedałach...na 100% gdzieś jest luz. To nie jest tylko stukanie, to jest wrażenie jakby silnik na jednej śrubce wisiał :D no może przesadzam....dziś na ulicy ostro przygazowałem bez esp i przy włączeniu 2 biegu i gaz do podłogi....to coś tak jeb....że myslałem ze ktoś mi od podłogi jakimś drągiem przy....walił...

 

Jak operuje tym gazem to mam wrażenie, tak jakby się coś bujało gdzieś, w korku jak mowilem na 1-2 biegu jak puszczam gaz to mam bujnięcie, aż mnie i pasażerów lekko rzuca do przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
W ASO czy w "normalnym" sklepie ?

W ASO. W sklad tego wchodzi sruba, sprezyna naciskowa (najdrozsza w tym wszystkim-21zeta), tuleja i podkladka...

 

Edit///

Calkowity koszt do mnie to bylo 34,40zl dokladnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety przeguby są OK, te łożysko też wygląda OK, a tego wieszaka niestety nie mam przy skrzyni, na wykresach AVF z etki też go niem. Dziś przez przypadek zauważyłem, że te walenie gdzieś nasila się jak wcisnę delikatnie sprzęgło, ledwo deptne, dodam gazu trzymając dalej sprzegło to strasznie trzęsie silnikiem. Wiem, że tak się nie robi, ale ten objaw właśnie nasila się w ten sposób. Może to coś ze sprzęgłem ? To by pasowało do tego, że czasem walnie przy zmianie biegów, bo zdarza się że nie odpuszczę sprzęgła a już dodam gaz. Już mnie .... strzela...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diablo1979

a moze to kolego kolo dwumasowe?

ja własnie wymieniłem sprzegło z dociskiem oraz kolo dwumasowe nie powiem koszt jest nie mały,oczywiście tylko firmy LUK.Kosztoweło mnie to wraz z robocizna 550 funtow . Z tego co wyczytałem na forum koledzy piszą ze podobno jest to jak orginał. Objawy miałem podobne, większe drgania , szarpanie przy zmianie biegów tez podejrzewałem ze to przeguby czy poduszki ale okazało sie ze to jednak koło dwumasowe.jesli nie to,to może coś z mechanizmem skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a moze to kolego kolo dwumasowe?

ja własnie wymieniłem sprzegło z dociskiem oraz kolo dwumasowe nie powiem koszt jest nie mały,oczywiście tylko firmy LUK.Kosztoweło mnie to wraz z robocizna 550 funtow . Z tego co wyczytałem na forum koledzy piszą ze podobno jest to jak orginał. Objawy miałem podobne, większe drgania , szarpanie przy zmianie biegów tez podejrzewałem ze to przeguby czy poduszki ale okazało sie ze to jednak koło dwumasowe.jesli nie to,to może coś z mechanizmem skrzyni.

 

Faktycznie, znalazłem na forum konkurencji z Vectry:

 

Objawy podstawowe dla dwumasowki sa takie:

- stukniecie pojedyncze przy ruszaniu,

- stukanie przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy, szczegolnie przy duzym obciazeniu silnika

- czeste wibracje silnika na wolnych obrotach, ktore znikaja po przegazowaniu

- poza tym przy mocno "wyjechanej" dwumasowce nie daje sie ruszac plynnie, bo auto skacze jak zaba, a czesto nawet gasnie podczas ruszania.

 

I teraz pytanie, jak sprawdzić dwumase i czy dużo z tym roboty ? Sam tego nie będę robił ale przy negocjacji z mechanikiem wolałbym coś wiedzieć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności