Skocz do zawartości
michalcz1976

Pogawędki na każdy temat

Rekomendowane odpowiedzi

Bartas a nie wiesz ile mnie może skasować bo nie wiem ile kasy brać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i bartas powiedz gdzie w sulku? Bo ja tam na stałe auto serwisuje i naprawiam u Wojtkowiaka w bosch serwis, ale z tego co widziałem to oni mają stacjonarnego i logow dynamicznych nie zrobią, a logi musze zrobić bo mam zaniskie ciśnienie doładowani i głupieje już, bo wszystko sprawdziłem, czyściłem i wymi

enialem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam kabel zawsze mam w schowku, pod akademikiem do wszystkich się podłączałem już pastuchów:) logów jeszcze nie robiłem bo nie były mi potrzebne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

***** Bajtek odbierałbyś telefon jak dzwonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
***** Bajtek odbierałbyś telefon jak dzwonie

 

Spałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zastanawiam się nad światłami do jazdy dziennej.

 

Wybrałem kilka aukcji, co poradzicie interesują mnie opinie najlepszy stosunek ceny do jakości oraz informacje czy ktoś takowe ma zamontowane lub montował.

 

1. http://allegro.pl/swiatla-dzienne-do-jazdy-dziennej-led-e4-rl00-drl-i2207637167.html 2 x 5 SMD LED

2. http://allegro.pl/swiatla-dzienne-jazdy-dziennej-led-automat-e4-flux-i2182377062.html 2 x 8 Super Flux

3. http://allegro.pl/lampy-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-led-e4-rl-i2192748115.html 2 x 8 LED

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie one są g... warte. Homologacje mają raczej A02 (postojówki) a RL, DRL itp. dopisane z boku, by nabierać ludzi nieświadomych przepisów, może za wyjątkiem tych z 1 linka. W dodatku na jednych podają schemat NIEPRAWIDŁOWEGO podłączenia (podejrzewam, że pozostałe też).

TYLKO DWA PRZEWODY PODŁĄCZENIOWE

(często w lampach oferowanych przez konkurencje każda lampa podłączana jest na trzy lub więcej przewodów i dodatkowo urządzenie sterjące co daje skomplikowaną pajęczyne przewodów)

 

Tym mnie rozwalił :lol (1 link)

Lampy dzienne muszą mieć automat wyłączający je po włączeniu świateł mijania, czyli "sterownik" - wystarczy zwykły przekaźnik - by były zgodne z przepisami.

Jak weźmiesz te z pierwszego linka i prawidłowo je podłączysz, to masz szansę, że przeżyjesz kontrolę miśków i diagnosty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, no to sobie odpuszczam, są jakieś na Allegro w rozsądnej cenie zgodne z przepisami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci wogóle to gówno? Nie poprawia to ani widoczności ani tym bardziej wyglądu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A z tym oszczędzaniem paliwa? Mit?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakim oszczedzaniem? bo mniej pradu ciagna=mniej alternator ma do roboty? swiatla maja akurat minimalny wpływ na spalanie i obciazenie alretnatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz żeby mniej palił to:

1. Posprzątaj w bagażniku, nie trzymaj tam niepotrzebnych gratów

2. Utrzymuj prawidłowe ciśnienie w kołach

3. Nie szpanuj bezmyślnie :) nie zakładaj 20calowych felg z oponami szerokimi jak od traktora :)

i nie zakładaj milionów spojlerów :)

4.

Gwałtowne przyspieszanie i hamowanie też powodują większe spalanie :)

5. Jak naprawdę zależy Ci aby mniej palił to mniej jeździj :) - żartuje

To jest część z kilku prostych zasad które zna prawie każdy kierowca :) można jeszcze dorzucić klimatyzację itd :)

Z tymi światłami daj sobie spokój założenie dobrych z homologacja które będą spełniać i swoje zadanie i wymogi prawne to koszt przynajmniej 200zł :) lepiej zrobić renowację lamp plus dobre żarówki ewentualnie do tego automat który Ci zapala światła :) efekt wizualny i praktyczny dużo dużym większy :) ale to moje zdanie i zawsze możesz się z nim nie zgodzić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakim oszczedzaniem? bo mniej pradu ciagna=mniej alternator ma do roboty? swiatla maja akurat minimalny wpływ na spalanie i obciazenie alretnatora.

 

Nie do końca, choć zysk faktycznie jest niewielki ( 1,5% - 2%)

Swiatła mijania - przód 2x 55W + 2x 5W + tył 2x 5W + deska + tablica - razem, zależnie od samochodu, jakieś 150 - 200 wat.

 

http://dadrl.pl/liczby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe wyliczenia czyli w moim przypadku są to znikome wartości na razie,

zobaczę jak to będzie wychodziło jak zmienię pracę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz racje, ale tak policzc koszt zakupu nowych swiatel z homologacja to okolo 150-200zl, i jaka bedzie np miesieczna oszczednosc na paliwie i po jak dlugim czasie sie to zwroci.

Bo jak piszesz 1-2% przy jego oszczednym silniku to 0,05-0,1 litra /100km czyli 30-60groszy przy zalozeniu ze jego auto pali 5-6 litrow, latwo policzyc jaka to oszczednosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz racje, ale tak policzc koszt zakupu nowych swiatel z homologacja to okolo 150-200zl, i jaka bedzie np miesieczna oszczednosc na paliwie i po jak dlugim czasie sie to zwroci.

 

Większą oszczędnością jest lać na durne przepisy i jeździć bez świateł - na paliwie oszczędzasz, na DRL-e nie wydajesz :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo dogadac sie z chlopakami z jakiejs pobliskiej budowy zeby po 3zl rope z koparek czy innych maszyn sciagali ukradkiem i sprzedawali :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A żeby jeszcze więcej oszczędzić to może od razu odstawic auto i przesiąść się za rower. Nie ma się co patrzec co nam może oszczędzić tych kilka kropel mamy takie auta z takimi silnikami i musimy się pogodzić że jak chce się jeździć to trzeba lać paliwko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem ile moje auto pali, jakoś nigdy tym się nie martwiłem, pali tyle ile mu wleję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak coś można zrobić spontana. Koło 21 jestem w Zielonej Górze i w nocy albo nad ranem wylot na Szczecin....

 

Pzdr

Młody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności