Gość radzioo Zgłoś #1 Napisano 1 Czerwca 2008 Witam wszystkich. Od czasu do czasu po załączeniu klimy coś zaczyna piszczeć z przodu silnika. Na forum wyczytałem żeby popróbować z odłączeniem wentylatora od klimy oraz że kabelek do niego znajduje się obok zbiorniczka z płynem do wspomagania. Odłączyłem więc kabelek (zielone złącze na zdjęciu), klimka przestała piszczeć ale wentylator chodził dalej. Od czego więc jest to połaczenie ?? Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #2 Napisano 1 Czerwca 2008 Obstawiam że odłączyłeś sprzęgło kompresora klimatyzacji i przestał piszczeć pasek/napinacz. Fakt, kręci się cały czas ale dopiero po zasprzęgleniu kompresora ma obciążenie i wydaje dziwne odgłosy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 1 Czerwca 2008 To jest kostka zasilajaca od sprężarki klimatyzacji a nie od wentylatora. Taką sama kostkę masz przy samej spręzarce - popatrz sobie. A piszczy to ci wentylator na chłodnicy kolego. Szczotki się zapewne kończą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość radzioo Zgłoś #4 Napisano 1 Czerwca 2008 Ale po odpięciu przestaje piszczeć a wentylator się kręci, więc może to nie on ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 1 Czerwca 2008 No to jak pisał artuj - piszczy ci pasek od napędu spreżarki lub sama spręzarka. Polej pasek woda i zobacz czy ucichnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macc Zgłoś #6 Napisano 1 Czerwca 2008 Witam! Podlacze sie pod temat. Mam ten sam problem co "radzioo" - jak wlanczam klime to piszczy.Z tego co poczytalem na forum to moze byc pasek i w zwiazku ztym mam pytanie: jak go podciagnac , bo moze byc tak (chyba ) ze jest za luzny. Jak podciagnac pasek? Prosze o podpowiedz i z gory dziekuje:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 1 Czerwca 2008 Pasek ma swój napinacz - moze wystarczy go wyregulować. Jak zajrzysz , to na pewno go zauważysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macc Zgłoś #8 Napisano 1 Czerwca 2008 Pasek ma swój napinacz - moze wystarczy go wyregulować. Jak zajrzysz , to na pewno go zauważysz. A skad mam wiedziec czy jest wystarczajaco naciagniety? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 1 Czerwca 2008 Naciśnij na pasek palcem i zobacz, jakie ma ugięcie. Jak jest za mocno naciągniety, to prawie wcale go nie "ugniesz" a jak za słabo to bedzie się łatwo poddawał po naciśnięciu. U mnie jest tak okolo 6-8 mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cicha10 Zgłoś #10 Napisano 1 Czerwca 2008 ja też się podłącze,u mnie też piszczało ale tylko wtedy jak na dworze było wilgotno po nocy, po wyłączeniu nawiewu na climatroniku pisk zanikał. Tylko to nie był typowy pisk paska tylko trochę grubszy dźwięk jakby łożysko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macc Zgłoś #11 Napisano 1 Czerwca 2008 Naciśnij na pasek palcem i zobacz, jakie ma ugięcie. Jak jest za mocno naciągniety, to prawie wcale go nie "ugniesz" a jak za słabo to bedzie się łatwo poddawał po naciśnięciu. U mnie jest tak okolo 6-8 mm. A napinacz to ta sroba wystajaca miedzy wentylatorem a paskiem - mam racje? I to ta srobe trzeba przekrecic tak? (sory za tyle pytan , ale nie jestem za bardzo kumaty ) Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #12 Napisano 1 Czerwca 2008 Napinacz to dodatkowe kółko pasowe między sprężarką, a kołem pasowym wału, najlepiej widać go od dołu po zdjęciu dolnej osłony silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #13 Napisano 2 Czerwca 2008 Może będzie to trochę śmieszne ale jak jeszcze miałem B5 spotkałem się z problemem dziwnego odgłosu (jakby gwizdania) po załączeniu nadmuchu. Po przełączeniu na obieg zamknięty hałas ustawał. Wyjąłem filtr, okazał sie mocno zakurzony, po wytrzepaniu i zamontowaniu wszelkie gwizy ustały . Morał? Cześciej wymieniać filtry przeciwpyłkowe . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tommi_GD Zgłoś #14 Napisano 3 Czerwca 2008 mam ten sam problem przy załączeniu klimy zaczyna piszczeć ale to nie jest piszczenie paska tylko poprostu łożysko na na sprężarce się już wyrobiło i czasami jak się mocniej przytrze to piszczy proponuje wymienić łożysko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość trend5 Zgłoś #15 Napisano 3 Czerwca 2008 Na 99% obstawiam napinacz paska klimy miałem niedawno to samo. Wymieniłem napinacz i jest spokój. Najlepiej poluzować pasek i zobaczyc czy napinacz ma luz na boki jak są luzy nawet delikatne to jest do wymiany koszt nowego 90zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach