dix12 Zgłoś #1 Napisano 30 Maja 2008 Witam mam Passata od 2 tygodni 1,9 tdi 2004 r. - no i pierwszy problemik A mianowicie zagrzał się dziś na full i po ostygnięciu wciąż się grzeje (ogrzewanie nie działa ) dmucha zimnym przy Hi no chyba ze na chwilę wyłączę silnik to po ponownym odpaleniu coś tam ciepłem dmuchnie Dolny wąż od chłodnicy zimny . Podejrzewam pompe wody ale nie wiem czy zacięcie termostatu może nie puści także ciepła do nagrzewnicy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 30 Maja 2008 Jeżeli termostat się zatnie i nie puszcza na "duży obieg", to płyn idzie właśnie przez nagrzewnicę. Więc najszybciej to pompa wody ci się posypała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dix12 Zgłoś #3 Napisano 30 Maja 2008 Dzięki Danek75 za reakcję Z serwisóki wyczytałem że 3000 mil temu wymienili rozrząd ale bez pompy więc chyba napewno pompa . Ciężki zabieg z wymianą czy od razu serwis (jakieś pojęcie o autkach mam ) - jak więkrzość Polaków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 30 Maja 2008 To gdzie ty mieszkasz? U "five o'clocków" ? Masz wersje ANGOLA, ze o milach piszesz? W serwisie to cię skroją - jedź lepiej do "normalnego" warsztatu. Tylko ty masz zapewne pompę napędzana paskiem rozrządu, wiec moze byc lipa. Ja samą pompę wymieniałem, po 40 tkm przebiegu rozrządu, czego się zwykle nie robi, bo należy w takim wypadku wymienić pasek. Ale jakoś jeszcze polatał do 90 tkm i niedawno wymieniłem A dlatego o tym piszę, bo mam akurat taką pompe, co trzeba rozrzad rozbierać, bo pompa ma inną obudowę i jedno z mocowań "zachodzi" pod rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dix12 Zgłoś #5 Napisano 30 Maja 2008 tak na wyspach i na pewno napędzana z rozrządu nie wiem tylko czy się samemu za to brać to może najpierw obdzwonię rodaków i oszacuję czy warto problem w tym że nie mam zbyt wielkiego zaufania do naprawiaczy wszystkich modeli autek no a z kolei serwis odpada z wiadomych przyczyn i pozostaje pytanie czy sam się nie namotam przy tym , czy nie przekombinuję Scaliłem 3 posty. Używaj opcji 'edytuj'. I staraj się pisać po polsku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #6 Napisano 31 Maja 2008 jak sie nie znasz na rozrządzie to nawet sie nie tykaj ... żeby wymienic pompe wody to trzeba zdjąć pasek rozrządu ... w sumie jak źle zlożysz to poprostu nie odpali ... przed zdjęciem paską warto najpierw zblokować rozrząd żeby sie nie przestawił. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dix12 Zgłoś #7 Napisano 31 Maja 2008 dzięki za przestrogę ale z zablokowaniem i ze znakami to podstawa bardziej mnie przytłacza ten wspaniałly dostęp do pompy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #8 Napisano 31 Maja 2008 A żeby zdjąć pasek rozrządu trzeba zdjąć przedni pas w aucie. Czyli zderzak, odchylić chłodnicę, przewody od klimy i dopiero jesteś przy pasku. A potem reszta. Jak nie masz doświadczenia to się nie bierz. Ja jakieś 20 lat temu pracowałem na warsztacie, ale teraz wolę takie prace zlecić warsztatom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dix12 Zgłoś #9 Napisano 3 Czerwca 2008 No i wymieniłem . w VW chcieli 50 funtów za pompę (na wymianę) i 3,5 roboczo godziny (1rh - 150 funtów) Czyli kupiłem pompę i płyn walczyłem 8 h ale chyba i tak się opłacało . A dla tych co będą mieli podobny problem - nie odkrecałem żadnych węży jak to niektórzy opisują tylko zderzak i żelastwo pod nim , kupę plastików , marker na koła rozrządu i hula jak trzeba . A na marginesie Angole w VW nie wymieniają pomp nawet przy 2 giej wymianie paska ponieważ pompa jest sprawna i nieważne że najprawdopodobnie się rozsypie za kilka dni to dla nich inny temat . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #10 Napisano 3 Czerwca 2008 A na marginesie Angole w VW nie wymieniają pomp nawet przy 2 giej wymianie paska ponieważ pompa jest sprawna i nieważne że najprawdopodobnie się rozsypie za kilka dni to dla nich inny temat dlatego zamiast wymieniać pompe wody gonią paski do polski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 3 Czerwca 2008 dlatego zamiast wymieniać pompe wody gonią paski do polski ...gdzie polski rzeźbiarz-mechanik ''dostosowuje'' do ruchu prawostronnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quantaq Zgłoś #12 Napisano 24 Czerwca 2008 no to pompa..... mam nadzieję że to pompa. Objawy mam takie same: jazda na obrotach do 1800 - temperatura 90*, powyżej 2000 obrotów - momentalnie temperatura do góry nawet do 130* (mrugające lampki brzeczyk i te sprawy), ale po zatrzymaniu - obroty na jałowym biegu - temperatura w ciągu minuty wraca na 90*... myślałem że to czujnik albo termostat - wymieniłem oba od razu, ale objawy pozostały - brak grzania zauważyłem dopiero po sprawdzeniu ze względu na pogodę. Chłodnica gorąca na górze, letnia na dole, tak samo węże z płynem, ale nie są twarde, da się ścisnąć, wentylator wiskozowy kręci się jak by mu się nie chciało, drugi stoi - skoro nie ma obiegu płynu, to myślę sobie, że w chłodnicy zima:) to i po co się maja kręcić. W zasadzie nie miałem w planie, ale chyba wymienię pasek rozrządu razem z pompą i zobaczę co będzie.... ehhhhh. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quantaq Zgłoś #13 Napisano 28 Czerwca 2008 To była pompa - dla zainteresowanych. Mechanik podszedł do tego sceptycznie - przed robotą uważał że to chłodnica, ale po robocie przyznał mi rację. Tyle tylko, ze załał mi układ jakimś zielonym badziewiem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach