Skocz do zawartości
skcrack

Problem ze sprzęgłem B4 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

 

Dziś rano po przejechaniu ok 12km trzeba było mi cofnąć kawałek. Wrzuciłem wsteczny, cofnąłem, ale później nie mogłem wyjąć biegu. Dopiero jak zgasiłem silnik wyjąłem wsteczny. Na zgaszonym silniku wszystkie biegi wchodziły lekko, ale jak zapaliłem to wszedł tylko wsteczny z lekkim zgrzytem, i szarpał mimo że sprzęgło było wciśnięte.

Zaznaczam, że biegi na zgaszonym silniku wchodzą lekko, pedał sprzęgła chodzi bez zmian, z tym samym oporem (tak mi się wydaje).

Co może być przyczyną że taka usterka wystąpiła w jednej chwili. Wcześniej żadnych objawów nie było. Sprzęgło się nie ślizgało, biegi wchodziły lekko (no może oprócz jedynki). Czy czeka mnie wymiana sprzęgła (jaki koszt?) czy może jest t coś mniej poważnego?

 

Pozdrawiam, Sławek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kal

Nie jestem pewien ale mi to wygląda na łożysko oporowe sprzęgła,nie jest ono drogie ale za to robota sporo kosztuje,chyba że sam je wymienisz. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie, pękła-skrzywiła się "łapa" na której jest łożysko oporowe. Tak jak pisze polega powyżej łożysko tanie, łapa też nie droga tylko roboty dużo przez co sama wymiana staje się kosztowna. Ja przy okazji jak już było wszystko na wierzchu dałem nową tarcze i docisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto zaprowadzone dzisiaj do mechanika, sam nie mam ani czasu ani chęci tego robić. Jutro do południa powinienem wiedzieć co jest uszkodzone. I kto wie, może tak jak kolega krzysiek_krakow pisał, może od razu zdecyduje się na wymianę kompletnego sprzęgła. Bo jeśli okaże się że jeszcze pochodzi te np 30 kkm, to nie ma sensu go zostawiać tylko założyć już kpl nowe.

Dzięki za Wasze sugestie, pozdrawiam - Sławek.

 

EDIT:

Już auto odebrałem od mechanika. Przyczyną problemów była jedna ze sprężynek tarczy, która pękła. Trochę porysowała obudowę skrzyni, ale to pikuś. Docisk był jeszcze w dobrym stanie, ale założyłem kompletne sprzęgło nowe, Valeo. Jakby ktoś potrzebował docisk do 1Z to mogę odsprzedać po cenie szrotowej :D

 

Przy okazji wymieniony został olej w skrzyni biegów na Mobil Full Syntetic 75W90.

 

A teraz o kosztach:

- sprzęgło kompletne Valeo: 362zł.

- olej Mobil 75W90, 2 litry: 78zł.

- robocizna: 200zł.

 

Jeszcze muszę wymienić wodziki skrzyni biegów. Stare mają już luz i albo lekko wchodzi wsteczny albo 5. Teraz żeby wbić wsteczny to muszę się trochę namęczyć. Reszta biegów wchodzi lekko. Wymieniał ktoś te wodziki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAAAAAAA :D:D:D niestety nie wymieniałem:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności