Skocz do zawartości
Gość zagajnik

Właściwe obroty w czasie jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zagajnik

Od niedawna mam Passacika Diesla z 2003 roku, 1.9 TDI, silnik AWX 130 KM. Do tej pory jeździłem benzynowym B4 1.8 benzyna. Otóż w moim dieslu nie wiem na jakim biegu jeździć by było najkorzystniej mechanicznie dla auta. Np. na trójce 2000 obrotów mam dopiero przy prędkości około 60 km/H. To znaczy, że mam jeździć po mieście na dwójce? Na czwórce 2000 obrotów mam około 90 km/h.

Napiszcie proszę jakie obroty powinny być trzymane na poszczególnych biegach i przy jakich jest najlepiej zmieniać biegi "w górę". Szukałem w przeglądarce, ale może wpisuję niewłaściwe wyrazy bo zadowalającej mnie odpowiedzi nie znalazłem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
Na czwórce 2000 obrotów mam około 90 km/h

No nie przesadzaj, bo przy 100km/h jest 1900obr/min... Ale na szostce, a nie na czworce :hyhy:

Jezdzic na takich obrotach, zeby wykorzystywac wysokie wartosci momentu obrotowego-maks przy 1900obr/min.

A o jezdzie dieslem jest temat bardzo rozbudowany-poszukaj sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zagajnik
No nie przesadzaj, bo przy 100km/h jest 1900obr/min... Ale na szostce, a nie na czworce :hyhy:

Jezdzic na takich obrotach, zeby wykorzystywac wysokie wartosci momentu obrotowego-maks przy 1900obr/min.

A o jezdzie dieslem jest temat bardzo rozbudowany-poszukaj sobie.

 

1/ prosiłem o rady dotyczące jazdy w konkretnym rodzaju silnika, może niedoczytałeś, poza tym mam skrzynię piatkę, 2/ gdybym znalazł to bym nie zakładał wątku, 3/ za rady typu "poszukaj sobie" serdecznie dziękuję, jeśli wiesz gdzie szukać to mógłbyś podać link, widocznie jesteś bieglejszy ode mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma odpowiedzi jak jezdzic, bo kazdy dobiera pod siebie. za spokojnie nie mozna, za szybko po miescie nie wypada. jak chcesz oszczednie i nie ma gdzie przyspieszyc to toczysz sie na 4, a jesli trzeba miec ogien pod noga to 3 i lecisz sobie 60. generalnie nauczysz sie auta po jakims czasie i sam bedziesz wiedzial jak jezdzic. czasem tylko trzeba mu porzadnie dac w pite.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
1/ prosiłem o rady dotyczące jazdy w konkretnym rodzaju silnika,

A tak sie sklada, ze jezdzielm przez rok 1.9 TDI 130PS i nadal od czasu do czasu nim jezdze-w domu mamy dwa Passaty.

3/ za rady typu "poszukaj sobie" serdecznie dziękuję, jeśli wiesz gdzie szukać to mógłbyś podać link, widocznie jesteś bieglejszy ode mnie.

Bo od tego jest wyszukiwarka-a jak jestes niekumaty to nic nie poradze na to, ze nie zrozumiales mojej porady odnosnie momentu obrotowego :hyhy:

Ale moze napisze w inny sposob-staraj sie jezdzic trzymajac silnik miedzy 2000-2500obrotow-nie powinien za duzo spalic i nie zmulisz go raczej... Staraj sie nie trzymac obrotow ponizej 1800/min. To takie moje porady i sugestie po samonauce uzytkowania tego silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć,

 

Chciałbym się dowiedzieć jakie obroty utrzymuje skrzynia DSG w 2.0 tdi. Wiadoma sprawa że jak będzie gaz w podłodze to będzie zmieniał biegi przed czerwonym polem, ale mi chodzi o normalna jazdę na trasie... biegi 4,5,6... przy jakich obrotach (prędkości) skrzynia utrzymuje bieg 4, 5 i 6... kiedy redukuje a kiedy wrzuca na wyższy, ale chodzi mi o normalną eksploatacje... nie butowanie ani też nie bicie rekordu jazdy o kropelce z gazem wciśniętym na 1 mm.

 

Tutaj znalazłem takie coś:

http://www.youtube.com/watch?v=fDWpugtRxVM

 

ale nie ma w ogóle 6 biegu i to przyśpieszanie to takie lekko wolne jest.

 

Generalnie to mam passata 2006, 2.0 tdi-pd 8V, 140 KM, manual, 4 motion i jak jadę z ojcem to mi mówi że źle jeżdżę bo nie powinno się trzymać auta pomiędzy 1800 a 2000 bo mule silnik itd... i że nie powinienem schodzić poniżej 2000, a najlepiej jakbym miał coś ok 2500 ciągle i że biegi to spokojnie moge sobie zmieniać nawet przy 3000... jak dla mnie 2500 to za dużo do normalnej jazdy, a na zimnym silniku to w ogóle przesada.

 

Dlatego chciałbym zobaczyć jak skrzynia DSG obsługuje 3 najwyższe biegi, bo to jest zrobione przez inżynierów którzy dobrze znają ten silnik (tak zakładam).

 

Dyskusja wzięła się z tego, że moje auto pomiędzy 1800 a 2000 przy przyśpieszaniu drży, jak drży to znaczy że tego nie lubi, ale jak on może tego nie lubić, skoro od 1750 powinien być już max moment obrotowy ? Też jest tak u Was ? To można jeździć przy 1800 czy nie, dsg utrzymuje takie obroty podczas normalnej jazdy czy redukuje ?

Jest jakieś zalecenie od VW jak jeździć tym autem ? Do tej pory nie spotkałem się z samochodem, aby w instrukcji obsługi nie było napisane jakie obroty utrzymywać silnikowi.

 

I czy to drżenie pomiędzy 1800-2000 to normalne? Jeśli np. pozwoliłbym na 6 biegu zejść do 1800 i predkości ok 85 km/h i potem chciałbym normalnie przyspieszyć, to silnik jedzie ale do 2000 drży, więc za bardzo nie lubi tego :/ Tylko dlaczego skoro powinien juz przy 1750 mieć max Nm ??? Po kiego grzyba VW pisze że ten silnik ma pełną parę od 1750, skoro tak naparwde wcisnąć mu można od 2000 ? Czy coś mam uszkodzone ?

 

Generalnie staram się jeździć 1800 - 2200, a na 6 biegu tylko powyżej 2000, ale wg mojego ojca krytyka takie coś jest nieakceptowalne :/ Najlepiej jakby ktoś miał jakiś filmik z działania dsg przy normalnej jeździe, to by było super edukujące ;)

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I czy to drżenie pomiędzy 1800-2000 to normalne

Też początkowo strasznie mnie to drażniło, ale już mi minęło. :)

Pewnie wszyscy poradzą Ci wymianę poduszek silnika, plecionki wydechu, pompowtryskiwaczy, i o zgrozo koła dwumasowego... a na koniec stwierdzisz że już ci minęło albo dalej Cię to bawi :)

Dla pewności możesz sprawdzić logi w grupie 13 i 23 (sprawdzić pompowtryski)

 

Pozdrawiam,

dialer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mówisz teraz o silniku 1.9 czy o 2.0 ? 1.9 ma tak samo ?

 

wiem że auto nie jest nowe i każdy element swoje wypracował ale nic z tym nie będę robił. Chodzi mi tylko czy te 1800 obrotów jest akceptowalne dla tego silnika czy raczej lepiej jest mieć jednak powyżej. Jak włączę np. tempomat na 6-stym biegu i jak autko wspina się pod górkę przy 110 km/h to też silnik drży. Chodzi mi o to, czy sobie pzrypadkiem czegoś nie rozwalam tym drżeniem i czy faktycznie nie lepiej cisnąć auto w kierunku 2500 obr, gdzie drżenia nie ma, ale to wyklucza używanie 6 biegu na polskiej drodze.

 

W robocie mój przełożony ma służbowego superba 2.0 TDI-CR 170 KM, tam nic nie drży (auto jest prawie nowe)... a przynajmniej nic nie zauważyłem jak nim jechałem.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie reguła jest prosta na każdego dissla. Jeżeli jest zimny i ruszasz w droge nie wykraczaj poza 2.5 tysiąca obrotów:] Gdy silnik sie rozgrzeje nie wychodz poza 3.5 tysiąca , moim zdaniem to najlepsze granice dla dissla, no chyba że chcesz troszke poszalec i masz zapas mocy, no to wtedy mozesz ewentualnie do 4 tysiecy pociągnąc ale tylko na rozgrzanym. Ale pamietaj że dissle ciągną od dołu tzn od najniższych obrotów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam,najlepsze obroty dla diesla to przedziałod1800 do 3000 obr/min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie powinny być obroty na postoju dla 2.0 tdi 170 KM PD?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności