Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie: od wczoraj mój thermotronic szwankuje - tzn rano jak auto jest zimne nie reaguje na sterowanie - moim zdaniem gdzieś coś nie styka.

wydaje mi sięże mogło się coś stać silniczkowi pod nagrzewnicą (coś nie kontaktuje) i stąd pytanie

 

Ormowiec.. czy miałeś już jakieś problemy z tym silniczkiem?? - gdzieś czytałem że jest awaryjny - ja mam gdzieś drugi na podmianę ale trochę męczy mnie brak czasu a tam trudno się dostać - trzeba stanąć na głowie <lol>

 

obstawiałbyś awarię w module czy w siłowniku??

jak się trochę auto zagrzeje thermo wraca do roboty

w siłowniku jest taka płytka zstykami i potencjometrem moze tam coś nie łączy - widziałem że to sięc zasem wypala - ale jak by się wypaliło to powinno być uwalona a nie raz działac a raz nie.... tak myślę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm szczerze mówiąc to nawet nie wiem jak wygląda ten siłownik bo nei miałem potrzeby tam zaglądać, działa cały czas jak nalezy. Napisz czym objawia się ta userka dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rano ruszasz autem i klapa ustawia się "gdzieś" albo na zimnym albo na ciepłym miałem róznie i nie reaguje na gałkę - jak by nie łaczył któryś czujnik to i tak musiałoby reagować na położenia końcowe ciepło zimno o czym pisaliśmy wcześniej

 

jak temperatura wewn wzrośnie (z jakiegoś powodu to ukałd się budzi i działa) - z tego powodu węszę wadliwy styk (rozszerzalność cieplna)

- wiesz mój thermotronic jest składany z części (nie wiadomo jaki auto miało przebieg....a wentylatorek czujnika już słychać - ma luzy na ośce więc pewnie swoje się już po kręcił ;) ) więc coś mogło gdzieś zawieśc - myślę ze poszukam najpierw w siłowniku i zobaczę - rozbiorę , pomierze i się dowiem :) - najgorzej że nie pało całkiem tylko teraz działa....

chodziło mi o określenie czy ty miałeś już jakiś problem czego oczywiście nie życzę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Masz dieselka, zanim zacznie lecieć ciepłe to trochę potrwa, może w tym problem. Możesz jeszcze spróbować wyciągnąć kurz z kratki czujnika. A ten wentylatorek słychać u mnie od kiedy mam auto :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wentylatorek (od czujnika) można łatwo wyczyścić i nasmarować, cała operacja zajęła mi z 30 min.

Niestety trzeba wyciągnąć radio.

Wentylatorek siedzi na zaczepach.

Pociągnąć z wyczuciem.

Odłączyć wtyczkę

Rozkręcić 2 śrubki w samym wentylatorku

wyczyścić, poskładać

I cieszyć się ciszą :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem takie czyszczenie i smarowanie jak montowałem system czyli latem zeszłego roku - niestety jak w aucie zrobi się naprawdę zimno to brzęczy - myślę że panewki wentylatorka sa już wytarte i tyle- gdy temperatura wewnątrz wzrasta - jest spokój i cisza - rozszerzalnośc cieplna.

U mnie jest jeszcze problem z wyjęciem - mój czujnik pochodzi z Golfa i ma inne zaczepy więc musiałem temat załatwić opaskami i nie da się go wyjąc od tak.. :( niemniej to nie jest problem.

to o czym piszę dotyczy przerwy gdzieś w układzie i muszę go znaleźć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może to właśnie wina tego czujnika?? skoro mówisz że jak sie zmieni temp. w środku to załapuje układ.

 

 

co do brzęczenia to mój też bzykał ale dużo tawotu załatwiło sprawę i od roku jest czisza

Edytowane przez maniusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej nawet bez czujników układ powinien zareagować na skrajne położenia nastawnika -ciepłe max i zimne max - o ile pamiętam to tak było jak podłaczałem na początku układ na stole a nie miałem czujników.

bede musiał to rozebrać i tyle.. czytałem gdzieś że czasem nawet sam silniczek w siłowniku zabrudza się czzasem na komutatorze i nie działe - pozostaje sprawdzić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozgrzebałem siłownik i moim zdaniem ta konstrukcja jest trochę lipna... mam dwa siłowniki i obydwa mają nadpaloną płytkę na potencjometrze położenia... podreperowałem i chodzi.

przy okazji poregulowałem ten brzęczący wentylatorek - tam jest taka śrubka do kasowania luzu wzdłużnego ośki- fotka - od strony ssącej czyli czujnika

przykasowałem luz, nasmarowalem, znów na jakiś czas bedzie cisza :)

thermo2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności