Skocz do zawartości
zwkrz

Turbina i zawór ? 101KM 1.9 TDI 2002 r.

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę że "distal" będzie ok. jeśli chodzi o klej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę że "distal" będzie ok. jeśli chodzi o klej.

 

 

ja zdjąłem z N75 obejmę metalową delikatnie i z powrotem ja założyłem - nieuszkodzoną.

 

Tylko teraz się zastanawiam, czy przy jej ponownym zakładaniu powinienem posmarować te dwie części zaworku silikonem ??? czy to mam wpływ na szczelność zaworka połączenie bez kleju albo silikonu tylko tą obejmą metalową ??? kurcze nie wiem, może specjaliści by się wypowiedzieli.

 

Jeśli tak, to ja go z powrotem zdejmę i złożę te dwie połówki na silikon i założę obejmę na N75. Bo jeśli tam ma się dostać jakiś syf albo odrobina wody to cała moja robota do bani.

Jak zakładałem tą obejmę, mocno zaciskając brzegi, to i tak bardzo ciasno i z trudem, ale te dwie połówki się przekręcały delikatnie względem siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie wszystkich :642:

 

W końcu po wielu trudach zakończyłem temat wyłączania się mojej turbiny.

W sobotę wyjąlem ją i oczyściłem kierowniczki. Były trochę zapieczone a dwie z nich źle pracowały, bo były pokryte czymś co przypomina twardą gumę ( wpadło coś do środka ? )

Roboty było około 8 godzin ale to już chyba KONIEC ! Po wykręceniu nie miała luzów ani śladów oleju. Pracuje pięknie. Delikatny świst, ładne przyspieszenie, maszyna odżyła. Wyczyściłem również N75 ponownie choć wcześniej też go czyściłem i pomogło na początku :-)

 

Wiele skorzystałem z pomocy ( link poniżej ) oraz innych waszych tematów :20: :

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086

 

chociaż nie odkręcałem całem turbiny od kolektora.

Ale najważniejsze sam zrobiłem i żaden mechanior nie powie mi że "zregeneruje" ją za 500 do 1000 zł !!!!!! bo juz nie wierzę, że oni regenerują turbiny tylko CZYSZCZĄ ! a prawdziwa regeneracja to może jest w paru zakładach w Polsce i kosztuje więcej kasy.

 

pzrd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie wszystkich :642:

 

W końcu po wielu trudach zakończyłem temat wyłączania się mojej turbiny.

W sobotę wyjąlem ją i oczyściłem kierowniczki. Były trochę zapieczone a dwie z nich źle pracowały, bo były pokryte czymś co przypomina twardą gumę ( wpadło coś do środka ? )

Roboty było około 8 godzin ale to już chyba KONIEC ! Po wykręceniu nie miała luzów ani śladów oleju. Pracuje pięknie. Delikatny świst, ładne przyspieszenie, maszyna odżyła. Wyczyściłem również N75 ponownie choć wcześniej też go czyściłem i pomogło na początku :-)

 

Wiele skorzystałem z pomocy ( link poniżej ) oraz innych waszych tematów :20: :

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086

 

chociaż nie odkręcałem całem turbiny od kolektora.

Ale najważniejsze sam zrobiłem i żaden mechanior nie powie mi że "zregeneruje" ją za 500 do 1000 zł !!!!!! bo juz nie wierzę, że oni regenerują turbiny tylko CZYSZCZĄ ! a prawdziwa regeneracja to może jest w paru zakładach w Polsce i kosztuje więcej kasy.

 

pzrd

 

Skromnie dodam, że moja diagnoza była słuszna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skromnie dodam, że moja diagnoza była słuszna :)

 

dziękuję Tobie oraz pozostałym za każde naprowadzenie na rozwiązanie mojego problemu

 

:20:

 

współpraca z Wami wszystkimi jest na medal i najważniejsze, że wszyscy chcemy sobie pomóc, ot tak, z przyjacielskiej potrzeby ....

 

z przyjemnością podzielę się z innymi moimi spostrzeżeniami odnośnie czyszczenia turbiny oraz tam gdzie będę się orientował w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Was. Ja mam podobny problem. Gdy swojej maszynce "daje ostro do pieca", po chwili traci moc. Zachowuje sie jak zwykly diesel. Myslalem, ze jest to wina turbosprezarki. Teraz zaczalem czytac wasze przypadki(zabieralem sie do tego juz od dluzszego czasu, ale niesety brakowalo go) i podejrzewam, ze u mnie moze to byc rowniez N75. Wczoraj po raz kolejny to mi sie zrobilo i zgasilem go odrazu, nastepnie zapalilem i przydusilem na 1 i niby juz bylo wporzadku. Niestety nie mialem juz czasu zeby go dalej przegonic i sprawdzic dokladnie. Tylko u mnie na dodatek zaczal brac sporo oleju, od kiedy stalo sie to pierwszy raz. A moze do wymiany(lub czyszczenia) jest rowniez EGR, ktory moze jest odpowiedzialny za zuzycie oleju? Moze sprezarka puszcza olej i ona jest do wymianylub regeneracji, czy tylko czyszczenia? Dodam, ze w zimie tego nie bylo. Nic wiecej nie przychodzi mi do glowy. Pomozcie prosze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawde nikt nie wie, co to moze byc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.....Moze sprezarka puszcza olej i ona jest do wymianylub regeneracji, czy tylko czyszczenia? Dodam, ze w zimie tego nie bylo. Nic wiecej nie przychodzi mi do glowy. Pomozcie prosze.

 

 

Cześć,

odkręć przewód wychodzący od sprężarki i zobacz czy nie jest zaolejony, jeśli tak to już wiadomo. Wtedy regenracja ale taka prawdziwa np. http://www.turbo-tec.eu/

albo kupno na allegro używanej 400 -500 zł.

Albo nówka ok. 2500 zł.

Ale z twojej wypowiedzi wynika, że od czasu jak ci osłabł to bierze olej, czyli chyba padło turbo i .... koniec

 

 

ps

tylko że jeśli puszcza olej to podobno dymi na niebiesko. Ja nie wiem tego dokładnie bo tak nie miałem i oby nigdy.

 

ps2

co do EGR to nie znam się ktoś inny musi sie wypowiedzieć z tym, że diesel zawsze troche bierze olej ale to już były wypowiedzi na forum "ile" biorą, podobno od b. dużo do .... nie ma konkretej odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko że jeśli puszcza olej to podobno dymi na niebiesko. Ja nie wiem tego dokładnie bo tak nie miałem i oby nigdy.

Właśnie o to chodzi, ze nie. Tak jakby brala ten olej i wszystko walila w uklad.

Cześć,

odkręć przewód wychodzący od sprężarki i zobacz czy nie jest zaolejony, jeśli tak to już wiadomo. Wtedy regenracja ale taka prawdziwa np. http://www.turbo-tec.eu/

Dobra sprawdze. Wlasnie tez mi sie wydaje, ze najprawdopodobniej bedzie to turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności