Endrju Zgłoś #21 Napisano 15 Maja 2008 Myślę że "distal" będzie ok. jeśli chodzi o klej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #22 Napisano 16 Maja 2008 Myślę że "distal" będzie ok. jeśli chodzi o klej. ja zdjąłem z N75 obejmę metalową delikatnie i z powrotem ja założyłem - nieuszkodzoną. Tylko teraz się zastanawiam, czy przy jej ponownym zakładaniu powinienem posmarować te dwie części zaworku silikonem ??? czy to mam wpływ na szczelność zaworka połączenie bez kleju albo silikonu tylko tą obejmą metalową ??? kurcze nie wiem, może specjaliści by się wypowiedzieli. Jeśli tak, to ja go z powrotem zdejmę i złożę te dwie połówki na silikon i założę obejmę na N75. Bo jeśli tam ma się dostać jakiś syf albo odrobina wody to cała moja robota do bani. Jak zakładałem tą obejmę, mocno zaciskając brzegi, to i tak bardzo ciasno i z trudem, ale te dwie połówki się przekręcały delikatnie względem siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #23 Napisano 9 Czerwca 2008 Witam ponownie wszystkich :642: W końcu po wielu trudach zakończyłem temat wyłączania się mojej turbiny. W sobotę wyjąlem ją i oczyściłem kierowniczki. Były trochę zapieczone a dwie z nich źle pracowały, bo były pokryte czymś co przypomina twardą gumę ( wpadło coś do środka ? ) Roboty było około 8 godzin ale to już chyba KONIEC ! Po wykręceniu nie miała luzów ani śladów oleju. Pracuje pięknie. Delikatny świst, ładne przyspieszenie, maszyna odżyła. Wyczyściłem również N75 ponownie choć wcześniej też go czyściłem i pomogło na początku :-) Wiele skorzystałem z pomocy ( link poniżej ) oraz innych waszych tematów : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086 chociaż nie odkręcałem całem turbiny od kolektora. Ale najważniejsze sam zrobiłem i żaden mechanior nie powie mi że "zregeneruje" ją za 500 do 1000 zł !!!!!! bo juz nie wierzę, że oni regenerują turbiny tylko CZYSZCZĄ ! a prawdziwa regeneracja to może jest w paru zakładach w Polsce i kosztuje więcej kasy. pzrd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #24 Napisano 9 Czerwca 2008 Witam ponownie wszystkich :642: W końcu po wielu trudach zakończyłem temat wyłączania się mojej turbiny. W sobotę wyjąlem ją i oczyściłem kierowniczki. Były trochę zapieczone a dwie z nich źle pracowały, bo były pokryte czymś co przypomina twardą gumę ( wpadło coś do środka ? ) Roboty było około 8 godzin ale to już chyba KONIEC ! Po wykręceniu nie miała luzów ani śladów oleju. Pracuje pięknie. Delikatny świst, ładne przyspieszenie, maszyna odżyła. Wyczyściłem również N75 ponownie choć wcześniej też go czyściłem i pomogło na początku :-) Wiele skorzystałem z pomocy ( link poniżej ) oraz innych waszych tematów : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086 chociaż nie odkręcałem całem turbiny od kolektora. Ale najważniejsze sam zrobiłem i żaden mechanior nie powie mi że "zregeneruje" ją za 500 do 1000 zł !!!!!! bo juz nie wierzę, że oni regenerują turbiny tylko CZYSZCZĄ ! a prawdziwa regeneracja to może jest w paru zakładach w Polsce i kosztuje więcej kasy. pzrd Skromnie dodam, że moja diagnoza była słuszna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #25 Napisano 9 Czerwca 2008 Skromnie dodam, że moja diagnoza była słuszna dziękuję Tobie oraz pozostałym za każde naprowadzenie na rozwiązanie mojego problemu współpraca z Wami wszystkimi jest na medal i najważniejsze, że wszyscy chcemy sobie pomóc, ot tak, z przyjacielskiej potrzeby .... z przyjemnością podzielę się z innymi moimi spostrzeżeniami odnośnie czyszczenia turbiny oraz tam gdzie będę się orientował w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #26 Napisano 17 Czerwca 2008 Witam Was. Ja mam podobny problem. Gdy swojej maszynce "daje ostro do pieca", po chwili traci moc. Zachowuje sie jak zwykly diesel. Myslalem, ze jest to wina turbosprezarki. Teraz zaczalem czytac wasze przypadki(zabieralem sie do tego juz od dluzszego czasu, ale niesety brakowalo go) i podejrzewam, ze u mnie moze to byc rowniez N75. Wczoraj po raz kolejny to mi sie zrobilo i zgasilem go odrazu, nastepnie zapalilem i przydusilem na 1 i niby juz bylo wporzadku. Niestety nie mialem juz czasu zeby go dalej przegonic i sprawdzic dokladnie. Tylko u mnie na dodatek zaczal brac sporo oleju, od kiedy stalo sie to pierwszy raz. A moze do wymiany(lub czyszczenia) jest rowniez EGR, ktory moze jest odpowiedzialny za zuzycie oleju? Moze sprezarka puszcza olej i ona jest do wymianylub regeneracji, czy tylko czyszczenia? Dodam, ze w zimie tego nie bylo. Nic wiecej nie przychodzi mi do glowy. Pomozcie prosze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #27 Napisano 18 Czerwca 2008 Naprawde nikt nie wie, co to moze byc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwkrz Zgłoś #28 Napisano 19 Czerwca 2008 .....Moze sprezarka puszcza olej i ona jest do wymianylub regeneracji, czy tylko czyszczenia? Dodam, ze w zimie tego nie bylo. Nic wiecej nie przychodzi mi do glowy. Pomozcie prosze. Cześć, odkręć przewód wychodzący od sprężarki i zobacz czy nie jest zaolejony, jeśli tak to już wiadomo. Wtedy regenracja ale taka prawdziwa np. http://www.turbo-tec.eu/ albo kupno na allegro używanej 400 -500 zł. Albo nówka ok. 2500 zł. Ale z twojej wypowiedzi wynika, że od czasu jak ci osłabł to bierze olej, czyli chyba padło turbo i .... koniec ps tylko że jeśli puszcza olej to podobno dymi na niebiesko. Ja nie wiem tego dokładnie bo tak nie miałem i oby nigdy. ps2 co do EGR to nie znam się ktoś inny musi sie wypowiedzieć z tym, że diesel zawsze troche bierze olej ale to już były wypowiedzi na forum "ile" biorą, podobno od b. dużo do .... nie ma konkretej odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #29 Napisano 20 Czerwca 2008 tylko że jeśli puszcza olej to podobno dymi na niebiesko. Ja nie wiem tego dokładnie bo tak nie miałem i oby nigdy. Właśnie o to chodzi, ze nie. Tak jakby brala ten olej i wszystko walila w uklad. Cześć,odkręć przewód wychodzący od sprężarki i zobacz czy nie jest zaolejony, jeśli tak to już wiadomo. Wtedy regenracja ale taka prawdziwa np. http://www.turbo-tec.eu/ Dobra sprawdze. Wlasnie tez mi sie wydaje, ze najprawdopodobniej bedzie to turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach