przemo81 Zgłoś #1 Napisano 3 Maja 2008 Witam wszystkich, mam pytanie: czy koło pasowe wału korbowego (na które założone są paski klinowy i wielorowkowy) jest osadzone na jakimś łożysku? Bo wydobywa się stamtąd takie huczenie, hałasowanie, tak jakby właśnie łożysko, choć podejrzewam też łożysko pompy wspomagania. Proszę o pomoc - czy hałas stamtąd może być spowodowany dźwiękiem łożyska na tam kole. Dzięki z góry i pozdrawiam znad słonecznego morza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multi Zgłoś #2 Napisano 3 Maja 2008 kolo pasowe walu korbowego jest przykrecone do kola zebatego walu korbowego jak chcesz sprawdzic czy poszlo ci gniazdo to zdejmij gorna oslone rozrzadu i sprobuj obrocic np poprzez pasek wtedy bedziesz wiedzial Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #3 Napisano 3 Maja 2008 zdejmuj kolejno paski i będziesz wiedział co powoduje hałas, i raczej nie będzie to koło pasowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 3 Maja 2008 Witam, obstawiam łożysko napinacza paska rozrzadu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #5 Napisano 3 Maja 2008 napinacz był wymieniany razem z kompletem rozrządu jakieś 10 tys temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość garden92 Zgłoś #6 Napisano 4 Maja 2008 hmm. to powoduje za mocno naciągnięty pasek i napinacz ci siada, też tak miałem, no nie ja ale znajomy, za mocno naciągnoł pasek i jezdził, aż pewnego dnia przeskoczył mu pasek rozrządu i miał tyle szczęścia że nie spotkały się zawory z tłokami, i sie okazało że napinacz posypał się cały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #7 Napisano 4 Maja 2008 hmm. to powoduje za mocno naciągnięty pasek i napinacz ci siada, też tak miałem, no nie ja ale znajomy, za mocno naciągnoł pasek i jezdził, aż pewnego dnia przeskoczył mu pasek rozrządu i miał tyle szczęścia że nie spotkały się zawory z tłokami, i sie okazało że napinacz posypał się cały mam wątpliwości co do tego napinacza, ponieważ ten hałas był od samego początku, jak kupiłem ten wóz, czyli na przed wymianą rozrządu i po wymianie, wątpię, żeby wtedy i teraz był za mocno naciągnięty. No owszem, zdarzają się takie zbiegi okoliczności, nie mogę tego wykluczyć i oczywiście sprawdzę to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #8 Napisano 4 Maja 2008 Mozliwości jest wiele pompa wody, alternator, klima (jeżeli masz), i sam napinacz może podobne odgłosy wydawac jak już u mnie ... a co do rolki rozrządu też możliwe ja mialem na git wszystko ponaciągane jeszcze wtedy mi to ojciec robil bo jego był samochód a rolka sie sypła po 25 tys a niby oryginał była pasek o 2 ząbki przeskoczył silnik hałasował ale ustawiłem na znakach i pali i zbiera się. Nie mam zamiaru rozbierać głowicy Zrób to szybko bo jak cos poważniejszego jak kiedys u mojego wujka w bmw to silnik przy 130 sie posypał(coś z rozrządem) też tak szumiało ;d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #9 Napisano 4 Maja 2008 Dzięki koledzy, cieszę się, że na Was zawsze można liczyć. Za kilka dni jadę do mechaniora i robię z tym porządek - oczywiście dam znać co było. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #10 Napisano 6 Maja 2008 Pojechałem z tym w końcu do mechanika - okazało się, że kończy swój żywot pompa wspomagania i hałasuje jak głupia. Moje pytanie - czy kupić jakąś używkę na allegro.pl czy regenerowaną? Bo nowa to raczej koszta ok 700 zł. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #11 Napisano 8 Maja 2008 A co w ogóle sądzicie o pompach wspomagania oferowanych na allegro w cenie ok. 250 zł, podają, że nowe, choć mi się wierzyć nie chce, sądzę, że raczej są one regenerowane.Czy ktoś kupował taką pompę z allegro? Bo w intercarsie regenerowana kosztuje 420 przy zdaniu starej, więc różnica w cenie jest spora, tylko czy jakość taj z allegro jest na poziomie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #12 Napisano 8 Maja 2008 wiesz co szczerze to ja niewiem co mozna zregenerowac w takiej pompie?? tylko lozysko i zimering wymienic i wsio. i zamkniesz sie w 50zl z robota. twoj mechanior nie moze jej rozebrac i wymienic lozyska z uszczelniaczem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rochserv Zgłoś #13 Napisano 8 Maja 2008 A co w ogóle sądzicie o pompach wspomagania oferowanych na allegro w cenie ok. 250 zł, podają, że nowe Sa OK i jednak nowe , wymienialem na taką i 2 lata zadnych problemow . W starej moze i sie da zregenerowac uszczelnienia i lozyskowanie ale czy ona bedzie dawac odowiednie cisnienie to mam watpliwosci . No i te 50 zl to na pewno bedzie malo zeby starą porzadnie naprawic . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #14 Napisano 9 Maja 2008 A powiedzcie mi, czy do mojego silnika (ADZ) można włożyć pompę wspomagania taką jak do golfa III? Bo w intercarsie powiedzieli,że mogą mi dobrać zamiennik taki jak do golfa III? I drugie pytanie: czy orientuje się ktoś jakie ciśnienie ma pompa wspomy w passacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multi Zgłoś #15 Napisano 9 Maja 2008 jezeli jest do glfa tzn ze jest do golfa a nie do passata. Ja nigdy nie kombinuje i nie staram sie poprawiac fabryki. Ciśnienie tłoczenia pompy to: 7,5 do 8,2 MPa EDIT: a tak w ogole to poradzilbym ci zmienic pasek klinowy pompy no i spuscic stary olej i nalac nowego ja tez mialem halasujaca pompe i tak zrobilem i jest juz oki. U mnie dodatkowo uciekal olej na polaczeniach wezy wiec mozesz sprawdzic czy ci sie gdzies nie poci. Mechanik zawsze ci powie ze trzeba cos wymienic zeby zedrzec z ciebie ostaniego grosza. A koszt oleju to u mnie w Łodzi 20zl FEBI BILSTEIN M 6162 zielony a pasek to jakis maks 12zl w sumie 32zl sprobuj najpierw tego nie zaszkodzi a mozna sporo zaoszczedzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #16 Napisano 18 Maja 2008 A jeszcze jedno pytanie, ile wchodzi oleju do układu wspomagania do mojego paska? Niewiem ile kupić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multi Zgłoś #17 Napisano 18 Maja 2008 A jeszcze jedno pytanie,ile wchodzi oleju do układu wspomagania do mojego paska? Niewiem ile kupić... Jak kupujesz olej to butelka jest litrowa a oleju wchodzi od 0,7 do 0,9 litra wiec jeszcze ci zostanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach