Tuniek Zgłoś #1 Napisano 25 Kwietnia 2008 Witam Szanowne Koleżeństwo. Czy może ktoś się orientuje ile katalogowo wynosi prędkość maksymalna, a jak to jest w praktyce dla B2 z silnikiem 1,6D i skrzynią 5-cio biegową? Nie wiem czy ten typ tak ma, czy powoli zaczyna mieć ochotę przejść w stan "spoczynku", ale do prędkości ok. 110km/h rozpędza się w miarę żywo, ale już powyżej tej prędkości to o przyspieszaniu raczej nie można mówić. Jakie są Wasze ewentualne sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mr_simon Zgłoś #2 Napisano 25 Kwietnia 2008 Mój rozpędza się maksymalnie do 120km/h ale za to pali tylko 4l. ropy jak jadę 80km/h. Gdzieś w jakimś temacie pisał ktoś, że jego D60 rozpędza się do 160km/h na płaskiej nawierzchni asfaltowej. :panna: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hrabja Miły III Zgłoś #3 Napisano 25 Kwietnia 2008 ale już powyżej tej prędkości to o przyspieszaniu raczej nie można mówić. Moze trzeba go przegonic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #4 Napisano 25 Kwietnia 2008 trudno wyczuc kolegi wolnossacy 1,6 w czasach swej swietnosci pozwalał na utrzymanie na dluzszym odcinku na A4 okolo 160kph realnie musi kazdy wolnossacy dociagnac do 140... moj 1,6TD rozpedza sie normalnie w okolice 160-165, wiecej to juz przekrecanie silnika - zwykla skrzynia 5, kolega w wolnossacym ma 4+E:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #5 Napisano 25 Kwietnia 2008 Moze trzeba go przegonic? Próbowałem, ale się nie da. 120 km/h to max co z niego wydusiłem na obwodnicy Torunia. realnie musi kazdy wolnossacy dociagnac do 140... Swego czasu nie było kłopotu, żeby go bujnąć do około 135 km/h, ale ostatnio to okazuje się być zbyt dużym wyzwaniem dla mojego silniczka. Czy po części przyczyną może być sprzęgło po regeneracji? Mam wrażenie, że po naprawie (podobno regeneracja tarczy sprzęgła - nie wiem nie byłem przy tym) skrzynia zachowuje się bardziej jak automat niż manual (tzn. przy gwałtownym puszczeniu pedału sprzęgła nie ma szarpnięcia, tylko łagodne wyrównanie pracy silnika na wszystkich biegach poza 1). kolega w wolnossącym ma 4+E Mam takie samo oznaczenie na wihajstrze gałki biegów, ale krócej się pisze, że to skrzynia 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #6 Napisano 25 Kwietnia 2008 a masz jakiś luz jałowy sprzęgła? bo z tego co piszesz to tak jakby sie minimalnie uslizgiwal, skoro przy raptownym puszczeniu ci nie szarpnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Fiszu Zgłoś #7 Napisano 25 Kwietnia 2008 Prędkość maks.: 143 [km/h] Śred.zużycie paliwa: 6.3 [dm3/100km] Czas rozp.0-100: 20.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #8 Napisano 25 Kwietnia 2008 Dzięki Fiszu a masz jakiś luz jałowy sprzęgła? Nie bardzo wiem jak Ci to opisać, ale sprzęgło reaguje w zasadzie na całym zakresie działania. Tzn. jak lekko je wduszę to już jest reakcja. Podobnie jest z puszczaniem pedału: auto zaczyna się kulać już po minimalnym zwolnieniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kuzio Zgłoś #9 Napisano 26 Kwietnia 2008 mój na prostej bez problemu idzie 130 i to z 4 osobami. Najwięcej jechałem ok 160 w 2 osoby ale to jzu była ta granica gdzie czy z górki czy nie wiecej juz nie pójdzie. oczywiście mówimy o prędkosciach "licznikowych" realnie wiadomo ze są one troche niższe. Aha i dodam ze mam skrzynie 4-kę. A co do sprzegła zauwaze ze miałem podobny motyw u siebie w zastavie ( benzyna 1.1 60km skrzynia 4b) ze poprostu sprzegło jak by ślizgało silnik niby pracował normalnie ale o paleniu laka czy dynamicznej zmianie biegów nie było mowy, nie mówiac juz o prędkosci. Pomogła regulacja sprzegła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #10 Napisano 26 Kwietnia 2008 Prędkość maks.: 143 [km/h] Śred.zużycie paliwa: 6.3 [dm3/100km] Czas rozp.0-100: 20.5 to moze ja wrzuce zdjecie z Twojego passata? mialem 180 ale wyciagalem komorke z kieszeni i zwolnił do 175 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #11 Napisano 28 Kwietnia 2008 Kuzio weź z łaski swojej napisz mi tak łopatologicznie jak skutecznie to sprzęgło wyregulować. Czy chodzi tylko o regulację na gwincie przy lince dochodzącej do sprzęgła, czy jeszcze coś dodatkowo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kuzio Zgłoś #12 Napisano 28 Kwietnia 2008 Prawde mówiąc w pasku jeszcze tego nie robiłem, ale to by chyba starczyło (nie wiem czy tam wogóle jest możliwośc innej rególacji) zrób sobie tak zeby nawet Ci zostało troche luzu na pedale ale zebyś miał pewnosc ze Ci odpuszcza do końca wtedy bedziesz wiedział czy przyczyną jest sprzegło czy szukac gdzie indziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #13 Napisano 29 Kwietnia 2008 Ja polecam dorwac gdzies w necie ksiazke Etzolda, "sam napraiwam" tam bedziesz mial łopatologicznie wszystko wyjaśnione w kwesti regulacji sprzęgła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kuzio Zgłoś #14 Napisano 29 Kwietnia 2008 Że też nie pomyślałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #15 Napisano 29 Kwietnia 2008 Wielkie dzięki Koledzy:padam:. Wyregulowałem sprzęgło nakrętką i widać poprawę:597: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CharzyN Zgłoś #16 Napisano 29 Kwietnia 2008 To powiem wam koledzy że moj kadett jest jeszcze dobry (88' 1,6d 55ps) leci jescze 165 dalej sie boje aby coś nie poszło pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #17 Napisano 29 Kwietnia 2008 a od rdzy ci sie jeszcze nie rozleciał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CharzyN Zgłoś #18 Napisano 29 Kwietnia 2008 Nadkola mam już pognite trzeba będzie je zrobić... Ale tak nienawidzicie oplów mój jest stary silnik ma juz kolo 500, 000 tyś a równiutko chodzi i jeździ, mówcie co chcecie ale ja go szanuje ze tyle wytrzymuje.. Zbudował mi dom wożąc tyle materiałów co nie jeden transporter.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #19 Napisano 29 Kwietnia 2008 wszystkie auta przed 90 latami....oczywisice te zachodnie są nie do zdarcia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość CharzyN Zgłoś #20 Napisano 29 Kwietnia 2008 Racja Następca kadetta to pasek B4 tdi.. Może wyrobię sie do lata z kasą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach