tazik23 Zgłoś #1 Napisano 23 Kwietnia 2008 Witam wszystkich mam pytanie jak dokładnie działa egr..??? to ze jest to recylkulator spalin itd to wiem ale u mnie zauważyłem takie o to zachowanie : po odpaleniu paska zostaje przyciagnięta przez zaworek chyba n18 iglica w zaworze egr co widać gołym okiem czyli zawór sie otwiera spaliny na wolnych obrotach dopalają sie., ale po około 1minucie nagle słychac pyk i zostaje zamknięty egr poprostu zaworek n 18 ktory jest małą pompką wyłacza sie wtedy zaczyna być słychac taki charakterystyczny świst jakby turbinka weszła na wyższe obroty, z wydechu zaczyna wydobywać sie dymek ,ktorego wczesniej nie było bo spaliny na chłopski rozum nie dopalaja sie i zostaja w wiekszej ilości wyrzucane przez wydech logiczne:)., ale po lekkim dodaniu gazu znowu zaworek n18 przyciąga iglice i wszystko wraca do normy spaliny też i tak w kółko:confused:. I teraz moje pytanie czy to normalne zachowanie?! a może mam coś nie tak..??! bo niekiedy właśnie jak rano odpale i dłużej sobie chodz na wolnych obrotach bo np. otwieram garaż i bramę to jak ruszam to widzę za sobą niezłego bąka:) który po chwili ustepuje...nadmienie ze oleju nie bierze prawie wcale i ogólne wszystko oki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #2 Napisano 23 Kwietnia 2008 Mam identycznie. Nie oznacza to że tak zapewne ma być ale ja się tym nie przejmuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #3 Napisano 23 Kwietnia 2008 U mnie to samo ale bez tego niezłego bąka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tazik23 Zgłoś #4 Napisano 23 Kwietnia 2008 z tym bąkiem:) to jest różnie raz wiekszy raz mniejszy ale jest..??!chyba ze pojade od razu po odpaleniu wtedy niema wcale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #5 Napisano 23 Kwietnia 2008 A kolor? Czarny/siwy/biały? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tazik23 Zgłoś #6 Napisano 23 Kwietnia 2008 raczej jasny niekiedy wydaje mi sie ze pod niebieski podchodzi ale przeważnie jasny bliżej białego..??! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wesley Zgłoś #7 Napisano 23 Kwietnia 2008 Witam , mam to samo, ze swistem turbiny włącznie ( po ok. 1-2 min. pracy na postoju), i jej wyciszeniem po przygazowaniu, byłem wczoraj w ASO w innej sprawie i zapytałem też o to - powiedzieli że tak ma być i taka jest specyfika pracy EGR. Mechanik tłumaczył mi szczegóły, ale jak juz wiedziałem że jest OK to nie dość uważnie go słuchałem;).pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #8 Napisano 23 Kwietnia 2008 Tak ma właśnie pracować EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tazik23 Zgłoś #9 Napisano 24 Kwietnia 2008 czyli morał z tego taki odpalic i jechac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mc09 Zgłoś #10 Napisano 24 Kwietnia 2008 Dokładnie tak pracuje EGR. Jak odpalisz auto i nie nacisniesz pedału gazu przez ok 2min to zawór się zamyka i nie dopuszcza spalin to recylkulacji. Po wciśnięciu pedału przyspieszenia zawór znowu się otworzy i przez jakiś czas będzie kierował część spalin do ponownej recylkulacji, a potem znowu się zamknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamus_cf Zgłoś #11 Napisano 25 Kwietnia 2008 Dokładnie tak pracuje EGR. Jak odpalisz auto i nie nacisniesz pedału gazu przez ok 2min to zawór się zamyka i nie dopuszcza spalin to recylkulacji. Po wciśnięciu pedału przyspieszenia zawór znowu się otworzy i przez jakiś czas będzie kierował część spalin do ponownej recylkulacji, a potem znowu się zamknie. jak mialem podlaczony wezyk podcisnienia. to lekko szarpalo przy lekkim przyspieszaniu w granicach 1800 a 2200 obrotow no i sciaglem i zatkalem tylko jak jade powyzej okolo 120km/h 160km/h 180km/h na 4 i 5 biegu to wpada w notlauf. nie probowalem jescze jak sie zachowuje z zalozonym bede musial to sprawdzic tylko na autostradzie jak pojade. jak to niepomoze bede musial szukac w n75 lub przepływka jak ktos sprobuje sciagnac wezyk tak ja ja napiszcie jakie efekty czy tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gregfr Zgłoś #12 Napisano 4 Maja 2008 mój też ma takie obiawy teraz już wiem ze jest ok dzięki koledzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach