herbu Zgłoś #1 Napisano 22 Kwietnia 2008 Witam. Dzisiaj zauważyłem minimalne, ale zawsze, ślady rdzy na progach swojego Passata. Przyglądałem się dokłanie i stwierdziłem, że progi są super, a ruda to tylko powierzchowny nalot. Ale aby ten nalot nie wżarł się głębiej postanowiłem coś z tym zrobić. Najprostszym sposobem jest zabezpieczenie progów popularnym "barankiem". I tu mam kilka pytań: 1. W jaki sposób usunąć rdzę, która pojawiła się na progach? 2. Czy przed zastosowaniem "baranka" użyć jakiejś farby podkładowej/odrdzewiacza? Jeśli tak, to co polecacie? 3. Na progach mam jeszcze oryginalną taśmę zabezpieczającą (popękana i nadszarpnięta zębem czasu) - czy jest możliwość zakupu takiej gdzieś (wtedy odpadałoby malowanie "barankiem" - a zawsze to wygląda lepiej). A może macie inne pomysły i sugestie co zrobić w moim przypadku? Za wszystkie odpwiedzi będę niezmiernie wdzęczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 22 Kwietnia 2008 daj sobie spokoj z barankiem i kup jakis srodek "na pedzel". baranek robi sie twardy, peka i odpada, a caly spod auta musi byc pokryty substancja dobrze trzymajaca i elastyczna. ja uzywam intergumu. zawsze czyszcze do golej blachy, potem odrdzewiacz dla pewnosci i mycie benzyna ekstrakcyjna, a potem intergum. dobrze przy okazji w progi nawalic jakiegos srodka zabezpieczajacego, ale to dopiero bede rozpracowywal. usuwanie rdzy - wiertarka, katowka, druciaki, dremel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #3 Napisano 22 Kwietnia 2008 daj sobie spokoj z barankiem i kup jakis srodek "na pedzel". baranek robi sie twardy, peka i odpada, a caly spod auta musi byc pokryty substancja dobrze trzymajaca i elastyczna. ja uzywam intergumu. zawsze czyszcze do golej blachy, potem odrdzewiacz dla pewnosci i mycie benzyna ekstrakcyjna, a potem intergum. dobrze przy okazji w progi nawalic jakiegos srodka zabezpieczajacego, ale to dopiero bede rozpracowywal. usuwanie rdzy - wiertarka, katowka, druciaki, dremel. jak wygląda ten środek intergum bo google nic nie wyszukało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #4 Napisano 23 Kwietnia 2008 jak wygląda ten środek intergum bo google nic nie wyszukało? puszka 2.5 llitra, czarna maz w srodku, naklejka intergum. kupione w sklepie zajmujacym sie doborem lakierow samochodowych. koszt z tego co pamietam nie przekroczyl 25zl, a mozna tym ze 2 auta zrobic boll tez ma w ofercie takie cos, ale cena wyzsza i pojemniki mniejsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex Zgłoś #5 Napisano 23 Kwietnia 2008 wyczyść dokładnie rdze ( np szczotka druciana na wiertarce, papier ścierny), a potem na to kortalizol ( niejestem pewny czy tak się pisze) on zabezpieczy przed rdzą. a co do tego środka intergum to owszem dałbym go ale na spód (pod auto) a na boki progów baranek np. bola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gvs Zgłoś #6 Napisano 23 Kwietnia 2008 Z tego co się orientuje lepiej dopłacić i wziąć baranka z trochę wyższej półki tak jak piszą koledzy, żeby po jakimś czasie nie odpadł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herbu Zgłoś #7 Napisano 25 Maja 2008 Mam jeszcze jedno pytanie - czy po wyczyszczeniu progów, a przed nałożeniem "baranka" należy wcześniej nanieść jakąś farbę podkładową, czy odrdzewiacz? Czy można na gołą blachę od razu nakładać baranka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 25 Maja 2008 Mam jeszcze jedno pytanie - czy po wyczyszczeniu progów, a przed nałożeniem "baranka" należy wcześniej nanieść jakąś farbę podkładową, czy odrdzewiacz? Czy można na gołą blachę od razu nakładać baranka? jesli blacha jest bez zadnej rdzy to odtlusc i mozesz nalozyc podklad reaktywny. zawsze to dodatkowe zabezpieczenie. i nie kladz tego cholernego baranka bo to zaschnie, popeka i odpadnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #9 Napisano 25 Maja 2008 Ja co pare miesięcy nakładam na progi bitex, może to nie jest takie profi, ale przynajmniej tanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex Zgłoś #10 Napisano 26 Maja 2008 na progi zastosój coś czym później nie pobrudzisz sobie spodni przy wsiadaniu do samochodu... najlepiej by było zastosować coś co bedzie po wyschnięciu miało konsystencje gumy, i nieprawdą jest że baranek odpadnie i popęka, jak źle wyczyścisz, źle odtłuścisz to wtedy napewno się z czasem posypie ale jak wszystko dobrze zrobisz będzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonysmok Zgłoś #11 Napisano 10 Czerwca 2009 Odgrzeję trochę kotleta... Potrzebuję usunąć oryginalne zabezpieczenie antykorozyjne progu, a nie chciałbym szorować tego mechanicznie.... Czy da się to czymś zmyć, jak np bitex???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAQ Zgłoś #12 Napisano 10 Czerwca 2009 Witam Ja mialem podobna sytuacje przy uzyciu papieru sciernego oczyscilem rdze , polalowalem podkladem i porawilem czyms takim ( KS - 1050 ) to jest w spraju puszka 500 ml koszt ok 30 zl rewelacyjna sprawa nadaje sie rowniez do podwozia. kupilem w sklepie z lakierami do aut pozdrawiam Rafał passat B3 1,6 1993 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonysmok Zgłoś #13 Napisano 10 Czerwca 2009 OK, ale szukam pomysłu na zmycie w całości a nie usunięcie mechaniczne... Problem polega na tym, że rdzy jako takiej nie mam, natomiast ta warstwa ochronna jest porysowana i poobijana... Nie chcę trzeć papierem zdrowej blachy i rysować jej bez potrzeby... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RIS Zgłoś #14 Napisano 10 Czerwca 2009 JAk to ma kilkanaście lat,to nie sądze,żeby zeszło bez mechanicznego potraktowania tego szczotą niestety.Ja tak ostatnio w oplu walczyłem cudami,aż w końcu i tak skończyło się na wietrarce z druciakiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach