maclun Zgłoś #21 Napisano 8 Września 2011 (edytowane) No to jestem juz po naprawie. 2 bieg teraz wchodzi jak w maslo :-) Zarowno z 1 jak i 3. Przy 1000obr i przy 6000obr. Wymiana byla robiona w salonie VW w Kopenhadze i stad ponizsze artykuly opisane po dunsku z moim tlumaczeniem. Na kwitku wynotowali ponizsze rzeczy: 02J 311 247 D - Synkr. Ring (pierwscien) 02J 311 239 K - Synkr. Ring (pierscien) 02J 311 261 H - Gearhjul (kolo zebate?) 02J 311 277 B - Synkr. Ring (pierscien) WHT 002 211 - Bolt (?) 02J 311 279 - Udv. Ring (zewnetrzny pierscien?) G 052 171 A2 - Gear Olie (olej) AMV 188 200 03 - Pakn. Masse (pasta uszczelniajaca?) Moze ktos skomentuje co to za czesci? Probowalem poczytac troche o synchornizacji i dalej nie za bardzo rozumiem... Czy na kazdy bieg jest po jednym pierscienu czy dwa? Na liscie czesci widze 3 pierscienie... Od ktorych biegow one sa? I ktorego biegu kolo zebate zostalo wymienione (02J 311 261 H)? Aaa, dodam ze w Danii ten zabieg wyceniono na 16000DKK = 9100 pln . Jak dobrze ze to na gwarancji;-) Pozdrawiam Maciej EDIT: Dodam co znalazlem w necie odnosnie cen i opisow powyzszych czesci: http://www.d2dgateway.ie/listing/42760/Volkswagen_Parts__RING__02J311247D__Price_Ex_VAT.html http://www.d2dgateway.ie/listing/189492/Volkswagen_Parts__SYNCHRHUB__02J_311_239_K__Price_Ex_VAT.html http://www.d2dgateway.ie/listing/42761/Volkswagen_Parts__GEAR__02J311261G__Price_Ex_VAT.html (inna litera) http://www.d2dgateway.ie/listing/42762/Volkswagen_Parts__RING__02J311277B__Price_Ex_VAT.html http://www.d2dgateway.ie/listing/42763/Volkswagen_Parts__OUTER_RING__02J311279__Price_Ex_VAT.html http://www.d2dgateway.ie/listing/153807/Volkswagen_Parts__TRANSMOIL__G__052171A2__Price_Ex_VAT.html http://www.d2dgateway.ie/listing/105314/Volkswagen_Parts__PASTE__AMV18820003__Price_Ex_VAT.html EDIT 2: Ile w PL kosztuje wymiana oleju w skrzyni biegow (nie DSG)? Pytalem w salonie i zaspiewali 1200pln. Czy to mozliwe, czy cos im sie ...??? Edytowane 8 Września 2011 przez maclun Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czombrerro Zgłoś #22 Napisano 10 Września 2011 maclun i co wiesz juz co i jak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maclun Zgłoś #23 Napisano 10 Września 2011 Nie rozumiem za bardzo o co pytasz. Jezeli chodzi o naprawe to wiem ze jest ok i 2 bieg chodzi idealnie. Nie wiem natomiast co dokladnie wymienili... od ktorych biegow te czesci co wymienilem. Maciej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czombrerro Zgłoś #24 Napisano 10 Września 2011 (edytowane) Sorry nie wiedzialem tego postu powyzej .... Generalnie jesli chodzi o wymiane oleju w PL powiedzieli ze jest to 160zl i tyle... A jesli chodzi o synchronizator to bylem dzis w VW i powiedzieli ze synchro do wymiany i odrazu zmieniaja 2 bieg? Cena synchro 33Funi cena 2 biegu 112funi ( w PL w VW synchro 93zł) Bieg nie wiem bo nawet nie powiedzieli mi ze moze byc do wymiany Cena robocizny i czesci 2500Funtow... Normalnie poczulem sie jak ktos by mi pociagnol z Baseballa po plecach.... Nie chce mi sie wierzyc ze roznica w cenie miedzy polska a UK jest 7000ZŁ !!!!!! W Gdansku powiedzieli mi 3000zl tutaj 2500Funtow... Zalamka.... Powiedz mi jeszcze jaka gwarancja to obejmuje bo ja mam taki jak ty tylko rok starszy i nikt mi zadnej gwarancji nie zaproponowal... Wogole jestem zdruzgotany !!!!!! samochod 5lat i problemyze skrzynia...! Wczesniej mialem Passka B5-FL 2002 Tiptronic i samochod jezdzil jezdzil jezdzil i jezdzil ! I nic sie nie dzialo nawet samochody na lawetach ciagnal... Zaczynam powoli stwierdzac ze ten Passek B6 nie wyszedl im Edytowane 10 Września 2011 przez Czombrerro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morfeo11 Zgłoś #25 Napisano 11 Września 2011 A więc jestem po wymianie synchronizatora, przy okazji okazało się że dwumasa też do wymiany (przy przebiegu 101tyś) i jakieś tam pierdoły, plus zalanie skrzyni olejem i wyszło 3100zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekpepe Zgłoś #26 Napisano 11 Września 2011 Miałem ten sam zgrzyt w aucie odkąd pamiętam. Zgłoszone w ASO przy wymianie dwumasu i sprzęgła (120 000km). Przy około 140 000km zgrzyt przy przełączaniu z 1 na 2 bieg pojawił się znowu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maclun Zgłoś #27 Napisano 11 Września 2011 (edytowane) Ja kupilem auto w lipcu '11 od dilera VW. W Danii jest takie prawo ktore mowi ze musza dac 6 miesiecy gwaracji. Teoretycznie 24msc, ale po 6 trzeba udowadniac ze wada istniala od kupna auta. Maciej Edytowane 12 Września 2011 przez maclun Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwarx Zgłoś #28 Napisano 30 Października 2011 (edytowane) U mnie to samo B6 1,9 TDI 105 km 2007r przebieg 100tys Zmiana biegu wyłącznie z 1 na 2 - zgrzyt jeśli przerzucam powyżej 1500 obrotów ale wyłącznie na mocno rozgrzanym samochodzie czyli po ok 1,5 h jazdy. Jeśli auto jest zimne problem nie występuje nawet przy 5000 obrotach Macie pomysły od czego zacząć, żeby mechanik nie chciał wymieniać od razu pół samochodu? Edytowane 1 Listopada 2011 przez szuwarx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #29 Napisano 30 Października 2011 sprawdz poziom oleju i czy sprzeglo sie nie konczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwarx Zgłoś #30 Napisano 1 Listopada 2011 (edytowane) sprawdz poziom oleju i czy sprzeglo sie nie konczy jakies 2 miesiące temu byłem od speca ze sprzęgłem bo też myślałem , że dwumasa się kończy ale podobno jest ok olej wymieniać czy dolewka?? ps czy w b6 jest identycznie jak w b5 jeśli chodzi o sprawdzenie oleju w skrzyni ?? Edytowane 1 Listopada 2011 przez szuwarx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwarx Zgłoś #31 Napisano 17 Listopada 2011 jakies 2 miesiące temu byłem od speca ze sprzęgłem bo też myślałem , że dwumasa się kończy ale podobno jest ok olej wymieniać czy dolewka?? ps czy w b6 jest identycznie jak w b5 jeśli chodzi o sprawdzenie oleju w skrzyni ?? wymieniłem olej na motul Gear 300 75W90 pełen syntetyk zobaczymy co będzie teraz (od naszego wspólnego dostawcy z forum VV elemenateur akcja sprawna jak zwykle ) odnośnie wymiany - spuszczenie oleju to niezły cyrk pojechałem do kolegi który ma podnośnik hydrauliczny powiedział ze 20 min i po sprawie. Niestety po odkręceniu korka zleciało może 1,2 l potem ciekło z prędkością 100 ml na 20 min ogółem tak jak niektórzy na forum pisali weszło mi ok 1,9 l nowej oliwki. Przy spuszczeniu oleju olej mocno ciemny ale brak jakichkolwiek śladów uszkodzenia synchronizatora bądź koła nie było opiłków w spuszczonym oleju, a na magnesie korka spustowego również czysto. Zobaczymy czy to pomoże narzazie nic nie zgrzyta ale auto muszę mocno nagrzać i dam znać max jechałem ok 1,5 h tyle , że zrobiło się zimno a przed wymianą problem na zimnym samochodzie również nie występował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwarx Zgłoś #32 Napisano 17 Grudnia 2011 PO miesiącu problem nie występuje chyba wymiana oleju pomogła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #33 Napisano 19 Grudnia 2011 wymieniłem olej na motul Gear 300 75W90 pełen syntetyk a jak sobie dobrałeś ten olej ? Ja znalazłem tylko jakaś śmieszna normę G052171A2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #34 Napisano 19 Grudnia 2011 przy okazji okazało się że dwumasa też do wymiany (przy przebiegu 101tyś) To dwumasa jest w FSI? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #35 Napisano 19 Grudnia 2011 To dwumasa jest w FSI? chyba w bagażniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morfeo11 Zgłoś #36 Napisano 19 Grudnia 2011 chyba w bagażniku http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-vw-passat-2-0-fsi-150km-i1974690432.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #37 Napisano 20 Grudnia 2011 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #38 Napisano 20 Grudnia 2011 http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-vw-...974690432.html O żesz.... To pewnie i ja mam dwumasę. Silnik przecież konstrukcyjnie ten sam. Ciekawe, jakie są objawy, jak zaczyna się sypać w benzyniaku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morfeo11 Zgłoś #39 Napisano 20 Grudnia 2011 Masz dwumasę, a co do diagnozy to słyszałem że trzeba rozbujać auto do 50km/h wrzucić 5 i gaz w podłogę. jak zacznie trząść podłogą to dwumas do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlin142 Zgłoś #40 Napisano 20 Grudnia 2011 Kupić passata z DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach