Gość marekire Zgłoś #1 Napisano 11 Kwietnia 2008 W moim Passacie ktory mam od niedawna wystepuja drgania z przodu auta w czasie jazdy ale powyzej 110, 120 km/godz.Czuje troche rowniez na kierownicy ale najbardziej jest wyczuwalne po prostu pod nogami z przodu. Opony mam nowe wywazone, felgi rowniez ok ,zawieszenie nie jest idealne o czym wiem ale to chyba cos innego wplywa na takie prowadzenie sie samochodu. Prosze o pomoc bo jest to bardzo denerwujace w czasie jazdy a samochod zle sie prowadzi i trzesie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 11 Kwietnia 2008 Mam to samo i chyba są to przeguby. A ze wzrostem predkości masz dalej równomierne bicie, tyle ze bardziej odczuwalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #3 Napisano 11 Kwietnia 2008 Ja bym sprawdzil rowniez poduszki pod silnikiem i skrzynia biegow-to zajmuje chwile na kanale/podnosniku, a moze ograniczyc niepotrzebny wydatek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy86 Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2008 tez tak miałem......okazało sie ze nie było takiej czesci plastikowej miedzy szpilkami w kole ( nie wiem jak to sie fachowo nazywa) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #5 Napisano 12 Kwietnia 2008 u siwego86 był to brak pierścienia centrującego do właściwego rozmiaru VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marekire Zgłoś #6 Napisano 12 Kwietnia 2008 Mam to samo i chyba są to przeguby. A ze wzrostem predkości masz dalej równomierne bicie, tyle ze bardziej odczuwalne Tak dokladnie jest.Rownomierne dragania wyczuwalne po stronie kierowcy i po stronie pasazera.Nie odczuwam tego tylko na kierownicy tylko wlasnie pod nogami. Moze to przeguby ale nie slysze nic przy skrecie, zadnych odglosow. Dziekuje z gory za pomoc wszystkim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 12 Kwietnia 2008 Ja wczesniej jak sprawdzałem na skreconych kołach, to też nic nie słyszałem. Teraz juz słychać i to bardzo. A stukanie objawia ci się w taki sposób, jakby ktoś młotkiem w podłogę napier....ał I czuć to na nogach No poduszki i zawiecha nie są tego przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marekire Zgłoś #8 Napisano 12 Kwietnia 2008 u siwego86 był to brak pierścienia centrującego do właściwego rozmiaru VW Mozesz mi to wytlumaczyc cos wiecej ? Nie kumam za bardzo o co chodzi. Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #9 Napisano 12 Kwietnia 2008 pojedz do innego zakładu i wyważ opony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marekire Zgłoś #10 Napisano 12 Kwietnia 2008 Ja wczesniej jak sprawdzałem na skreconych kołach, to też nic nie słyszałem. Teraz juz słychać i to bardzo. A stukanie objawia ci się w taki sposób, jakby ktoś młotkiem w podłogę napier....ał I czuć to na nogach No poduszki i zawiecha nie są tego przyczyną. Tak jak piszesz dokladnie i to obojetnie czy dodaje gazu czy jade na luzie. Wszystko sie zaczyna kolo 120km/g i tez mysle ze to nie zawieszenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marekire Zgłoś #11 Napisano 12 Kwietnia 2008 pojedz do innego zakładu i wyważ opony To nie wina opon, sa nowe i wywazone a pozatym dla sprawdzenia przelozylem kola z przodu na tyl.Dalej to samo.Nie ma roznicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 12 Kwietnia 2008 To nie wina opon, sa nowe i wywazone a pozatym dla sprawdzenia przelozylem kola z przodu na tyl.Dalej to samo.Nie ma roznicy. To samo robiłem. nawet dawałem FELE na maszynę do prostowania i ...... lipa Za dwa tygodnie wymieniam przeguby, to ci napiszę, czy problem znikł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marekire Zgłoś #13 Napisano 12 Kwietnia 2008 To samo robiłem. nawet dawałem FELE na maszynę do prostowania i ...... lipa Za dwa tygodnie wymieniam przeguby, to ci napiszę, czy problem znikł. To super , czekam na info bo moze i mnie to czeka. Wielkie dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #14 Napisano 12 Kwietnia 2008 Stawiam na przeguby , nie zewnętrzne ale wewnętrzne.Zewnętrzne można łatwo sprawdzić po skręceniu kół maksymalnie w jedną a potem w drugą stronę i przyspieszaniu w zakręcie.Wewnętrzne trudniej sprawdzić; jak będą miały duży luz pokręcając za półośkę równocześnie należałoby trzymać rękę na wejściu przegubu od strony skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lecho279 Zgłoś #15 Napisano 12 Kwietnia 2008 Spróbuj dobrze wymyć felgi od wewnętrznej strony. jeśli zebrało się tam dużo nieczystości, błota to może być przycyną bicia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 12 Kwietnia 2008 Stawiam na przeguby , nie zewnętrzne ale wewnętrzne. No własnie oba będę wymieniał. Zewnetrzny mi już "terkocze" a wcześniej tego nie było. Mniemam, ze to wewnętrzny, bo od samego kola, czyli tam gdzie jest zewnętrzny, to by nie było bicie odczuwalne aż w taki sposób. A jak już półoś się wyjmie, to od razu oba za jednym zamachem się wymieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marekire Zgłoś #17 Napisano 12 Kwietnia 2008 Stawiam na przeguby , nie zewnętrzne ale wewnętrzne.Zewnętrzne można łatwo sprawdzić po skręceniu kół maksymalnie w jedną a potem w drugą stronę i przyspieszaniu w zakręcie.Wewnętrzne trudniej sprawdzić; jak będą miały duży luz pokręcając za półośkę równocześnie należałoby trzymać rękę na wejściu przegubu od strony skrzyni. I to moze byc to wlasnie, bo zewnetrznych nie slychac ale te wewnetrzne tak sie moga objawiac.Musze to sprawdzic. Dzieki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiewel Zgłoś #18 Napisano 14 Kwietnia 2008 może masz wiekszy otwór na piastę w feldze i potrzebne są pierścienie??? u mnie tak było... odkręć szpilki i zobacz czy felga ciasno wchodzi na piastę i czy nie ma tam żadnego luzu, nawet 1mm różnicy i są objawy takie jak piszesz komplet pirścieni na allegro ok 40zł, mają każdy rozmiar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 14 Kwietnia 2008 odkręć szpilki i zobacz czy felga ciasno wchodzi na piastę i czy nie ma tam żadnego luzu, nawet 1mm różnicy i są objawy takie jak piszesz komplet pirścieni na allegro ok 40zł, mają każdy rozmiar A na orginalne stalowe FELE 15'-tki, też by trzeba takie "dystanse" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beetle Zgłoś #20 Napisano 14 Kwietnia 2008 pierscienie a dystanse to inna bajka. objawy o ktorych piszesz moga powstac jak felga nie jest osiowo polaczona z piasta. mimo stozkow czy kul na srubach/nakretkach wymagane jest idealne zgranie wymiaru piasty i otworu centrujacego felgi aby nie wystepowal luz. jak stosujemy nieoryginalne felgi to wstawiamy w felge pierscien centrujacy (plastykowy, teflonowy, aluminiowy, stalowy) z wewnetrzna srednica odpowiednia dla vw czyli 57,1 mm tylko wtedy zamontujemy kolo w osi piasty i docisniemy srubami czy nakretkami. przed zalozeniem kol nalezy dokladnie oczyscic z rdzy, resztek farby, brudu itp powierzchnie styku kola i piasty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach