sojkis Zgłoś #21 Napisano 13 Kwietnia 2008 cześć czy idzie wzrokowo rozpoznać czy dwumasa padła (po odkręceniu skrzyni biegów), na co patrzeć gdzie postukać, czy można zapalić samochód bez skrzyni biegów. Czy to łożysko oporowe obraca się na luzie gdy samochód stoi i silnik pracuje. Bardzo bym się cieszył jakby w moim furaku nie było tego dziadostwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #22 Napisano 13 Kwietnia 2008 cześćczy idzie wzrokowo rozpoznać czy dwumasa padła (po odkręceniu skrzyni biegów), na co patrzeć gdzie postukać, czy można zapalić samochód bez skrzyni biegów. Czy to łożysko oporowe obraca się na luzie gdy samochód stoi i silnik pracuje. Bardzo bym się cieszył jakby w moim furaku nie było tego dziadostwa. Teoretycznie można odpalić silnik bez skrzyni biegów... ale kompletny napęd to silnik plus skrzynia i tak jest zamocowany- myślę że tu byłby problem z odpowiednim zamocowaniem (podparciem ) samego silnika. Łożysko wyciskowe pracuje wtedy, gdy wciśniesz pedał sprzęgła. Być może mechanizm zębnika rozrusznika( zębatka rozrusznika współpracująca z wieńcem koła zamachowego) nie rozłącza się i powoduje ten dźwięk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #23 Napisano 14 Kwietnia 2008 zmusi mnie moj passacik do ingerencji w koło zamachowe to zrobie tak jak oni tam radzą.http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128380&postdays=0&postorder=asc&highlight=dwumasowe&start=0 u nas na forum tez juz sa takie eksperymenty, chyba kolega fałwej zestaw bez dwumasy testuje i nie narzeka....po za tym taki zestaw bez dwumasy Valeo kupisz w Intercars, chyba ze panowie nie beda umiec dobrac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #24 Napisano 14 Kwietnia 2008 Być może mechanizm zębnika rozrusznika( zębatka rozrusznika współpracująca z wieńcem koła zamachowego) nie rozłącza się i powoduje ten dźwięk. jak to sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tadek Zgłoś #25 Napisano 14 Kwietnia 2008 witaj a czy sprawdzałeś koło od pompy oleju jest z tyłu za rążądem i jest alu zdaza sie często że się uszkadza i ma taki stuk jak opisałeś znam to z praktyki miałem to w swoim pasku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #26 Napisano 14 Kwietnia 2008 cześć czyli stoję przed samochodem i patrzę na silnik to jest to małe dziadostwo co jest filtr oleju przykręcony, jak to sprawdzić czy można to rozebrać, czy trzeba wymienić na inny, może opiszesz to bardziej (lokalizacja) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #27 Napisano 14 Kwietnia 2008 jak to sprawdzić Najlepiej było by udać się do mechanika "starej daty" lub "nowej'' , który za pomocą stetoskopu (rurka z tubką na końcu) osłuchał by Twój silnik wraz z skrzynią biegów.Jak sam widzisz koncepcji jest tyle ile odpowiedzi, każda inna; tym sposobem mógłbyś wymienić lub rozebrać wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #28 Napisano 14 Kwietnia 2008 tadek napisał witaj a czy sprawdzałeś koło od pompy oleju jest z tyłu za rążądem i jest alu zdaza sie często że się uszkadza i ma taki stuk jak opisałeś znam to z praktyki miałem to w swoim pasku cześćczyli stoję przed samochodem i patrzę na silnik to jest to małe dziadostwo co jest filtr oleju przykręcony, jak to sprawdzić czy można to rozebrać, czy trzeba wymienić na inny, może opiszesz to bardziej (lokalizacja) sojkis, może być problem z lokalizacją! tadek chyba nie wie co sam pisze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #29 Napisano 15 Kwietnia 2008 cześć czy nie chodzi o pompę oleju co paski ją napędzają (chyba od rozrządu), jeżeli to jest z dołu samochodu z przodu silnika, to duże prawdopodobieństwo że to jest to bo niekiedy mam wrażenie jakby dźwięk wydobywał się z dołu silnika. Kolega proponował mi abym patykiem z drewna sprawdzał gdzie puka i wydaje mi się że dźwięk dochodzi z przodu silnika tam gdzie jest poduszka (gumowa, środkowa – ale jest nowa). Natomiast bez tego drewna bardzo silno słychać (z kanału) tam gdzie jest sprzęgło przez te 2 otwory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #30 Napisano 15 Kwietnia 2008 sojkis pompa oleju nie jest napędzana paskiem rozrządu. pompa (18) wraz z smokiem(31) znajduje się w misce olejowej.Popatrz na rysunek.tadek napisał aby napisać i od tej pory cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #31 Napisano 15 Kwietnia 2008 Natomiast bez tego drewna bardzo silno słychać (z kanału) tam gdzie jest sprzęgło przez te 2 otwory sojkis przeczytaj mój post nr 27 skorzystaj z pomocy dobrego mechanika - niech osłucha silnik i skrzynię z pomocą stetoskopu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #32 Napisano 15 Kwietnia 2008 witaj a czy sprawdzałeś koło od pompy oleju jest z tyłu za rążądem i jest alu zdaza sie często że się uszkadza i ma taki stuk jak opisałeś znam to z praktyki miałem to w swoim pasku sojkis tadek powyżej pisze o kółku pompy wtryskowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #33 Napisano 16 Kwietnia 2008 Cześć Jeżeli chodzi o pompę wtryskową do paliwa – to gdzie się to znajduje, jak rozebrać, czy trzeba mieć jakiś specjalistyczny sprzęt sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #34 Napisano 16 Kwietnia 2008 CześćJeżeli chodzi o pompę wtryskową do paliwa – to gdzie się to znajduje, jak rozebrać, czy trzeba mieć jakiś specjalistyczny sprzęt sojkis pompa wtryskowa zamocowana z boku z prawej strony silnika za obudową paska rozrządu- Kolo pompy wtryskowej nr 16 1 koło pompy wtryskowej za nią pompa wtryskowa Pompa z prawej strony rysunku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #35 Napisano 16 Kwietnia 2008 cześć jak sprawdzić czy to koło jest dobre, czy chodzi o wybite łożysko i czy to koło morze przenosić tak bardzo dźwięk w dolne okolice silnika, bo wydaje mi się że dźwięk słychać raczej w dolnych częściach silnika, a najbardziej w okolicach sprzęgła. Dźwięk jest bardzo silny jak jest silnik zimny, natomiast jak jest ciepły to tylko w ok 1500obr i to po ok 5 sek. P.S Dziś tj 16.04.2008r. znajomy mechanik, gdy usłyszał pracę mojego passka to powiedział, że mam przestawiony kąt wtrysku (bo jest głośny i ma spalanie stukowe), ale ja mam w BS z 2 pozycji wartość ok 55, czy tak lekko przestawiony kąt wtrysku może robić taką orkiestrę pod maską. jeżeli coś ktoś wie niech pisze ma możliwość dorobienia kilku punktów, będą bardzo chojny jeżeli chodzi o pkt bo mnie ten dźwięk kiedyś zabije sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #36 Napisano 20 Czerwca 2008 cześć doszedłem ::::hurra:do tego co stukało na wysokości łączenie skrzyni biegów z silnikiem, po odkręceniu całej masy śrubek łączących skrzynię biegów z silnikiem zobaczyłem dwumasowe koło zamachowe, które było już wybite bardzo silno (ale drgań nie było) co powodowało hałas (przy zapalaniu, gaszeniu oraz samej pracy): wymieniłem: -dwumasowe koło zamachowe -simering pod tym kołem -łożysko oporowe -reszta była dobra P.S jeżeli myślisz że nie któryś tdi nie ma dwumasówki to niech sobie odkręci skrzynie biegów i wtedy się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skalim1 Zgłoś #37 Napisano 12 Lutego 2012 Ostatnio wymieniałem w Touranie 2.0tdi 140km kompletne sprzęgło (silnik się trząchał na wolnych obrotach na biegu jałowym i przy depnięciu na gaz przy wysokim biegu i niskich obrotach szarpał). Wymieniłem sprzęgło na nowe sachsa. Po jeździe próbnej jest widać różnice na lepiej, silnik się nie trzącha ale gdy jadę na wysokim biegu pod górkę na niskich obrotach i depnę gaz to dosyć szarpie. Dodam że wcześniejsze sprzęgło było LUK. To normalne? Błąd montażu? Czy może być jakaś inna przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ozyrys7 Zgłoś #38 Napisano 12 Lutego 2012 Witam wszystkich Pytanie na początek. Zdażyła się awarja Passka b5 1,9 TDI 110 KM '98 Silnik AFN. Wcześniej samochód przy nagłym ruszaniu skakał ale zrzucałem to na naderwane poduszki silnika aż nagle, wczoraj samochód odmówił posłuszeństwa silnik chodzi biegi wchodzą a gdy próbuje ruszać cały silnik i samochód skacze i nie można ruszyc bo poskacze i gaśnie. Czy to moze byc totalna awarja dwumasa , nigdy w tym samochodzie dwumasa nie robilem bo myślalem ze tam go nie ma okazuje się ze hyba się myliłem. Pomóżcie czy ktos z was słyszał o podobnych objawach od dwumasy czy uszkodzenia trzeba szukac gdzie indziej. Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #39 Napisano 12 Lutego 2012 hyba się myliłem Nie chyba,lecz z całą pewnością dwumasowe koło zamachowe Twój silnik posiada,chyba że poprzedni właściciel zmienił na 1-mas i nic o tym nie wiesz:DNie ślizgało się wcześniej sprzęgło,nie telepało nadwoziem na jałowym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ozyrys7 Zgłoś #40 Napisano 13 Lutego 2012 No troche skakał jak ruszałem odrobine szybciej ,ale zrzucałem to wszytko na naderwane poduszki silnika, na jałowym tylko na zimnym samochód troche kołysał a ślizgania sprzęgła jakoś bardzo nie odczułem może czasami jak przyczepka podczepiona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach