Skocz do zawartości
sojkis

Koło dwumasowe - czy może stukać

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

czy idzie wzrokowo rozpoznać czy dwumasa padła (po odkręceniu skrzyni biegów), na co patrzeć gdzie postukać, czy można zapalić samochód bez skrzyni biegów. Czy to łożysko oporowe obraca się na luzie gdy samochód stoi i silnik pracuje.

 

Bardzo bym się cieszył jakby w moim furaku nie było tego dziadostwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cześć

czy idzie wzrokowo rozpoznać czy dwumasa padła (po odkręceniu skrzyni biegów), na co patrzeć gdzie postukać, czy można zapalić samochód bez skrzyni biegów. Czy to łożysko oporowe obraca się na luzie gdy samochód stoi i silnik pracuje.

 

Bardzo bym się cieszył jakby w moim furaku nie było tego dziadostwa.

 

Teoretycznie można odpalić silnik bez skrzyni biegów... ale kompletny napęd to silnik plus skrzynia i tak jest zamocowany- myślę że tu byłby problem z odpowiednim zamocowaniem (podparciem ) samego silnika.

Łożysko wyciskowe pracuje wtedy, gdy wciśniesz pedał sprzęgła.

Być może mechanizm zębnika rozrusznika( zębatka rozrusznika współpracująca z wieńcem koła zamachowego) nie rozłącza się i powoduje ten dźwięk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmusi mnie moj passacik do ingerencji w koło zamachowe to zrobie tak jak oni tam radzą.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128380&postdays=0&postorder=asc&highlight=dwumasowe&start=0

 

u nas na forum tez juz sa takie eksperymenty, chyba kolega fałwej zestaw bez dwumasy testuje i nie narzeka....po za tym taki zestaw bez dwumasy Valeo kupisz w Intercars, chyba ze panowie nie beda umiec dobrac :689:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Być może mechanizm zębnika rozrusznika( zębatka rozrusznika współpracująca z wieńcem koła zamachowego) nie rozłącza się i powoduje ten dźwięk.

 

jak to sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tadek

witaj a czy sprawdzałeś koło od pompy oleju jest z tyłu za rążądem i jest alu zdaza sie często że się uszkadza i ma taki stuk jak opisałeś znam to z praktyki miałem to w swoim pasku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

czyli stoję przed samochodem i patrzę na silnik to jest to małe dziadostwo co jest filtr oleju przykręcony, jak to sprawdzić czy można to rozebrać, czy trzeba wymienić na inny, może opiszesz to bardziej (lokalizacja)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to sprawdzić

 

Najlepiej było by udać się do mechanika "starej daty" lub "nowej'' , który za pomocą stetoskopu (rurka z tubką na końcu) osłuchał by Twój silnik wraz z skrzynią biegów.Jak sam widzisz koncepcji jest tyle ile odpowiedzi, każda inna; tym sposobem mógłbyś wymienić lub rozebrać wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tadek napisał

witaj a czy sprawdzałeś koło od pompy oleju jest z tyłu za rążądem i jest alu zdaza sie często że się uszkadza i ma taki stuk jak opisałeś znam to z praktyki miałem to w swoim pasku
cześć

czyli stoję przed samochodem i patrzę na silnik to jest to małe dziadostwo co jest filtr oleju przykręcony, jak to sprawdzić czy można to rozebrać, czy trzeba wymienić na inny, może opiszesz to bardziej (lokalizacja)

 

sojkis, może być problem z lokalizacją! tadek chyba nie wie co sam pisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

czy nie chodzi o pompę oleju co paski ją napędzają (chyba od rozrządu), jeżeli to jest z dołu samochodu z przodu silnika, to duże prawdopodobieństwo że to jest to bo niekiedy mam wrażenie jakby dźwięk wydobywał się z dołu silnika. Kolega proponował mi abym patykiem z drewna sprawdzał gdzie puka i wydaje mi się że dźwięk dochodzi z przodu silnika tam gdzie jest poduszka (gumowa, środkowa – ale jest nowa). Natomiast bez tego drewna bardzo silno słychać (z kanału) tam gdzie jest sprzęgło przez te 2 otwory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sojkis pompa oleju nie jest napędzana paskiem rozrządu. pompa (18) wraz z smokiem(31) znajduje się w misce olejowej.Popatrz na rysunek.tadek napisał aby napisać i od tej pory cisza

 

pompaolejudp8.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Natomiast bez tego drewna bardzo silno słychać (z kanału) tam gdzie jest sprzęgło przez te 2 otwory

 

 

sojkis przeczytaj mój post nr 27 skorzystaj z pomocy dobrego mechanika - niech osłucha silnik i skrzynię z pomocą stetoskopu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witaj a czy sprawdzałeś koło od pompy oleju jest z tyłu za rążądem i jest alu zdaza sie często że się uszkadza i ma taki stuk jak opisałeś znam to z praktyki miałem to w swoim pasku

 

sojkis tadek powyżej pisze o kółku pompy wtryskowej.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jeżeli chodzi o pompę wtryskową do paliwa – to gdzie się to znajduje, jak rozebrać, czy trzeba mieć jakiś specjalistyczny sprzęt

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć

Jeżeli chodzi o pompę wtryskową do paliwa – to gdzie się to znajduje, jak rozebrać, czy trzeba mieć jakiś specjalistyczny sprzęt

sojkis

 

pompa wtryskowa zamocowana z boku z prawej strony silnika za obudową paska rozrządu- Kolo pompy wtryskowej nr 16

pompawtryskui7.th.png

pompawtrgd4.png

1 koło pompy wtryskowej za nią pompa wtryskowa

 

pompawtr1mi4.th.png

Pompa z prawej strony rysunku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

jak sprawdzić czy to koło jest dobre, czy chodzi o wybite łożysko i czy to koło morze przenosić tak bardzo dźwięk w dolne okolice silnika, bo wydaje mi się że dźwięk słychać raczej w dolnych częściach silnika, a najbardziej w okolicach sprzęgła. Dźwięk jest bardzo silny jak jest silnik zimny, natomiast jak jest ciepły to tylko w ok 1500obr i to po ok 5 sek.

 

P.S

Dziś tj 16.04.2008r. znajomy mechanik, gdy usłyszał pracę mojego passka to powiedział, że mam przestawiony kąt wtrysku (bo jest głośny i ma spalanie stukowe), ale ja mam w BS z 2 pozycji wartość ok 55, czy tak lekko przestawiony kąt wtrysku może robić taką orkiestrę pod maską.

 

jeżeli coś ktoś wie niech pisze ma możliwość dorobienia kilku punktów, będą bardzo chojny jeżeli chodzi o pkt bo mnie ten dźwięk kiedyś zabije :-(

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

doszedłem :hurra::hurra::hurra::hurra::hurra::hurra::hurra:do tego co stukało na wysokości łączenie skrzyni biegów z silnikiem, po odkręceniu całej masy śrubek łączących skrzynię biegów z silnikiem zobaczyłem dwumasowe koło zamachowe, które było już wybite bardzo silno (ale drgań nie było) co powodowało hałas (przy zapalaniu, gaszeniu oraz samej pracy):

wymieniłem:

-dwumasowe koło zamachowe

-simering pod tym kołem

-łożysko oporowe

-reszta była dobra

P.S

jeżeli myślisz że nie któryś tdi nie ma dwumasówki to niech sobie odkręci skrzynie biegów i wtedy się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem w Touranie 2.0tdi 140km kompletne sprzęgło (silnik się trząchał na wolnych obrotach na biegu jałowym i przy depnięciu na gaz przy wysokim biegu i niskich obrotach szarpał). Wymieniłem sprzęgło na nowe sachsa. Po jeździe próbnej jest widać różnice na lepiej, silnik się nie trzącha ale gdy jadę na wysokim biegu pod górkę na niskich obrotach i depnę gaz to dosyć szarpie. Dodam że wcześniejsze sprzęgło było LUK. To normalne? Błąd montażu? Czy może być jakaś inna przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Pytanie na początek. Zdażyła się awarja Passka b5 1,9 TDI 110 KM '98 Silnik AFN. Wcześniej samochód przy nagłym ruszaniu skakał ale zrzucałem to na naderwane poduszki silnika aż nagle, wczoraj samochód odmówił posłuszeństwa silnik chodzi biegi wchodzą a gdy próbuje ruszać cały silnik i samochód skacze i nie można ruszyc bo poskacze i gaśnie. Czy to moze byc totalna awarja dwumasa , nigdy w tym samochodzie dwumasa nie robilem bo myślalem ze tam go nie ma okazuje się ze hyba się myliłem. Pomóżcie czy ktos z was słyszał o podobnych objawach od dwumasy czy uszkodzenia trzeba szukac gdzie indziej.

Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hyba się myliłem

Nie chyba,lecz z całą pewnością dwumasowe koło zamachowe Twój silnik posiada,chyba że poprzedni właściciel zmienił na 1-mas i nic o tym nie wiesz:DNie ślizgało się wcześniej sprzęgło,nie telepało nadwoziem na jałowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No troche skakał jak ruszałem odrobine szybciej ,ale zrzucałem to wszytko na naderwane poduszki silnika, na jałowym tylko na zimnym samochód troche kołysał a ślizgania sprzęgła jakoś bardzo nie odczułem może czasami jak przyczepka podczepiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności