Skocz do zawartości
Doc

Climatronic B5 samoistnie włącza/wyłącza

Rekomendowane odpowiedzi

Wiatrak załącza się od czasu do czasu. Chyba że straszny upał to prawie w koło kręci;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli to, ze wiatrak sie nie wlacza to norma?

 

A skąd pytanie o AVG ?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ,wszystko zalezy od temperatury,w lecie w upale bedzie ci prawie caly czas chodzil ;) ale teraz jest chlodno i pęd powietrza podczas jazdy wystarczajaco chlodzi

 

Pytanie o AVG odnosi sie do twojego opisu "B5(3B) 1.9TDI 110KM (AVG), 1998"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaa hehe nie wnikałem nigdy :)

 

kurcze... to co może być przyczyną, że klima zawsze jak ruszam z miejsca (ze skrzyzowania czy gdziekolwiek) wyłącza się i za dwie sek włącza znowu? tak jest doslownie zawsze jak ruszam autem... pozniej jak juz jade to jade :P czasami na postoju wlacza/wylacza wlacza/wylacza i tak w kolko sprężarkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy miał taki przypadek i jak sie okazało miał padniety czujnik temp zewnetrznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no więc właśnie z nim też mam cyrki... czasami mi pokazuje -54 i po podłaczeniu kompa wyskakuje błąd czujnika temp. zewn. czyli to moze być to? jak go się wymienia? z tego co patrzyłem on jest cały zalany... bez wtyczki....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienił go i po kłopocie sam tego nie wymnieniał tylko mechanik mu to robił ale napewno sie nie obedzie bez rozebrania całego przodu auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak go się wymienia? z tego co patrzyłem on jest cały zalany... bez wtyczki....

Normalnie. W okolicy zbiorniczka płynu od wspomagania - poszukaj czarnej kostki połączeniowej z dwoma przewodami. A czujnik jest wciśnięty na zatrzask w plastik przedniego pasa.

 

---------- Dodano o 14:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:39 ----------

 

mechanik mu to robił ale napewno sie nie obedzie bez rozebrania całego przodu auta

Łooo matko :wmorde Pozostawię to bez komentarza :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze mamy znawce i dobrego mechanika na forum ktory nie pomyslał ze to moze byc głupi czujnik temp a nie doradzac koledze zeby sciagał przewody od klimy i cos czyscił a potem ja z powrotem nabijać a to ze napisałem ze trzeba przod auta rozbierac to miałem na mysli zdjecie zderzaka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję i proszę się nie kłócić :P

Zatem powiedzcie mi tak ostatecznie... powodem iż przy ruszaniu ze skrzyżowania i wyłączaniu w tym momencie na parę sek. sprężarki będzie czujnik temperatury?? który jest nagle owiewany pędem powietrza? czy niesprawny wentylator? czy jeszcze może być jakaś inna przyczyna...? Bo już głupi jestem :P Pozdrawiam i miłej niedzieli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale u mojego kolegi to pomogło tez tak miał włączała sie i wyłączała wymiana czujnika pomogła.

 

---------- Dodano o 16:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:37 ----------

 

Sprwdziłem kolego czujnik znajduje sie z srodkowa kratka zderzaka wiec nie trzeba go sciagac:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Tobie powiem tak, że wiatrak klimatyzacji załącza się od razu jak masz włączoną opcję "AUTO" a temperatura powietrza jest powyżej 5 czy 6 st. C. Myślę, że u Ciebie to jest problemem. Popytaj bardziej doświadczonych użytkowników, ja przerabiałem temat miesiąc temu. W zeszłym roku jak były upały non stop - nawet w trasie (przy dużych upałach) klima działała ciepło/zimno. Gdybym wtedy wiedział, że to wiatrak to bym przynajmniej zaoszczędził na nabiciu klimy a tak to uciekło 0,5L gazu.

 

A naprawa wiatraka - to koszt szczotek, które już się pewnie u Ciebie wytarły- to około 30 - 40 zł +Twoja robocizna. Jeśli chodzi o zamienniki wiatraków, to są różne opinie, a używek nie opłaca się kupować, bo nie wiadomo ile pociągną, a są droższe niż szczotki. Pozdro

Edytowane przez pestekk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem że jak przekręcam kluczyk w stacyjce to na klimatroniku pokazuje mi się temperatura otoczenia -51 stopni.Czujnik temp. zewnętrznej wymieniłem i dalej to samo...nie mam już pomysłów :blink Po paru sekundach temperatura wraca do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam taki problem że jak przekręcam kluczyk w stacyjce to na klimatroniku pokazuje mi się temperatura otoczenia -51 stopni.Czujnik temp. zewnętrznej wymieniłem i dalej to samo...nie mam już pomysłów :blink Po paru sekundach temperatura wraca do normy.

No to jak wymieniłeś czujnik, to gdzieś za czujnikiem jest coś nie teges z przewodami od niego :fajny Sprawdź jeszcze wtyczki pod zbiorniczkiem wyrównawczym, psiknij je Contact sprayem i sprawdź przewody przy tych wtyczkach. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale pod zbiorniczkiem, to chyba będzie szara wtyka - druga od lewej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no więc wymieniłem czujnik temperatury (miałem podobny problem jak kolega, temperatura czasami mi wskakiwała na -51) ale niestety nie rozwiązało to problemu włączania i wyłączania klimy... dzwoniłem do serwisu klimatyzacji i spec powiedział, że przyczyną jest właśnie nie włączający się wiatrak, że wtedy ciśnienie rośnie i sprężarka się wyłącza... powiedz kolego jak dostać się do szczotek i jak je wymienić? gdzie je kupić? jestem laikiem... czy jest też opcja że bezpiecznik padł? gdzie go znajdę w razie czego? mimo wszystko jeszcze spróbuję podpiąć wentylator na krótko aby potwierdzić samemu sobie że padł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest też opcja że bezpiecznik padł? gdzie go znajdę w razie czego?

 

Jak odkręcisz dolną osłonę kokpitu pod kolumną kierownicy, to musisz zanurkować i zobaczysz głębiej dwa "bycze" bezpieczniki - czerwony i pomarańczowy :D Tam jest bezpiecznik, którego szukasz.

 

I tu masz temat - poczytaj :fajny

 

Wentylator klimy ---- klik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sensie obudowę kolumny kierownicy?:) znowu trza myszkować po passacie :P ehhhh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w sensie obudowę kolumny kierownicy?

 

Nie. Masz odkręcić ten cały plastik, na którym jest zamontowany przełącznik świateł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o fakk... dobra spróbuję najpierw podpiąć na krótko :P dzięki bardzo za pomoc;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności