zyga_wr Zgłoś #201 Napisano 19 Czerwca 2014 (edytowane) ja kupuje w showcarshine.pl Ja też tu kupuję + wspomagam się mxnowicki. Polecam oba źródła. Edytowane 20 Czerwca 2014 przez zyga_wr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzb Zgłoś #202 Napisano 20 Czerwca 2014 Przymierzam się do pierwszego samodzielnego polerowania i chciałbym własnie spróbować tej Menzerny. Możecie polecić jakieś pewne źródło? słyszałem, że w sieci można trafić na pasty po terminie ważności, a tego bym nie chciał... Ja polecam sklep internetowy z artykułami Menzerny http://www.menzerna.com.pl Są dystrybutorem więc raczej mają świeży towar.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozi31 Zgłoś #203 Napisano 26 Października 2014 (edytowane) Witam, przymierzam się do pierwszego samodzielnego polerowania za pomocą polerki i chciałbym prosić o wasze rady i pomoc. Zastanawiam się nad zakupem Krauss DB5800S 900W - maszyna polerska mimośrodowa, żeby nie narobić sobie bałaganu na lakierze rotacyjną, czy warto jest ją kupić w sumie tylko na własne potrzeby, może polecicie coś tańszego posiadam Meguiars Ultimate Compound, jakich padów mogę do niej użyć i czy na początek wystarczy, dodam że mój lakier nie jest aż tak zniszczony, czy może od razu kupić np. Menzerne FG500, PF2500, SF4000, no i oczywiście jakich padów używać do danej pasty, 3M czy może Flexipads, bo nie mam o tym zielonego pojęcia. Z góry dziękuje za pomoc. Co powiecie na taki zestaw http://showcarshine.pl/10-zestawy/1768-zestaw-full-do-polerowania-lakieru-krauss-dual-action-menzernaflexipads.html Edytowane 26 Października 2014 przez Kozi31 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #204 Napisano 26 Października 2014 jeśli to tylko na własne potrzeby to ja bym wolał za te pieniądze oddać do fachowca i napewno będziesz zadowolony z efektu... wydać 8 stówek na sprzęt to nie jest gwarancja końcowego efektu jeśli nigdy tego nie robiłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozi31 Zgłoś #205 Napisano 8 Listopada 2014 Witam, znajdzie się ktoś jeszcze żeby mi podpowiedział co do mojego w/w pytania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal8844 Zgłoś #206 Napisano 10 Listopada 2014 Polerkę mimośrodową bym sobie odpuścił, za wiele nią nie zdziałasz na lakierze volkswagena. Ja posiadam rotacyjną: http://allegro.pl/polerka-szlifierka-1200w-walizka-graphite-i4708322742.html. W tej cenie raczej nic lepszego nie znajdziesz. Pasty Menzerny te co wymieniłeś jak najbardziej ok. Jeśli chodzi o pady to na początek możesz spróbować takiego uniwersalnego ABW Red Pad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WhiteOwl Zgłoś #207 Napisano 10 Listopada 2014 Szczerze polecam polerkę którą podał kolega wyżej. Już sporo czasu śmiga u mnie bez problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felek30 Zgłoś #208 Napisano 29 Listopada 2014 Ehh, jak ja nie lubię polerować auta w tak niskiej temperaturze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krispl Zgłoś #209 Napisano 10 Grudnia 2014 Swego czasu lakierowałem błotnik w Ibizie, i przygotowałem prosty filmik z całego procesu. Śmiało udostępniać: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun Zgłoś #210 Napisano 11 Grudnia 2014 Moze jest to jakas alternatywa, Sorry ale dla mnie takie lakierowanie i polerowanie to jak u pana zenka w garazu, na pewno bym sie na to nie zdecydowal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaco Zgłoś #211 Napisano 11 Grudnia 2014 wydałeś więcej na materiały i poszło ci czasu niż to warte Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krispl Zgłoś #212 Napisano 13 Grudnia 2014 Więcej na materiały ? Wydałem 110zł na gotowo, zajęło to łącznie 3-4 roboczo godziny. Efekt jest jak od lakiernika a u lakiernika zapłacił byś 350zł za lakierowanie bez komory, 500zł za lakierowanie w komorze. Lakierowanie bez komory oznacza mniejwiecej to że lakiernik musi usunąć ewentualny kurz/zanieczyszczenia , które siądą na elemencie - i trzeba robić przeszlif i polerke. Więc jak się chce to można ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaco Zgłoś #213 Napisano 13 Grudnia 2014 ty byś może zapłacił mój lakiernik ode mnie bierze 200 zł w komorze, normalnie 350 110? a dolicz też koszty past do polerowania itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga_wr Zgłoś #214 Napisano 13 Grudnia 2014 ty byś może zapłacił mój lakiernik ode mnie bierze 200 zł w komorze, normalnie 350 110? a dolicz też koszty past do polerowania itp Dokładnie mam tak samo - 200-250zł za element. No, ale kolega ma satysfakcję, że zrobił sam i muszę przyznać, że jak na garażową metodę to wyszło lux Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lakierowanie Zgłoś #215 Napisano 18 Grudnia 2014 Na końcu filmiku piszesz "bez skórki pomarańczowej czy poprzyklejanych muszek". Kolego pewnie nie wiesz ale oryginalnie dzisiejsze lakiery są specjalnie kładzione na skórę, barana czy jak kto zwie. Jak dla mnie lakiernik który rozlewa lakier na gładko lub wycina go i poleruję na gładko nie zna swojego fachu, skóra musi być, fakt że odpowiednia i bardziej może przypominać centki w zależności jaka marka, bmw, vw czy japońce mają inne skóry. Skóra lepiej oddaje błysk lakieru czy jest też wyznacznikiem zużycia powłoki. Co do muszek które nie występują tylko w komorze czy wszelakich wtrąceń to się nie zgodzę. Zgodzę się że czysta kabina lakiernicza, z czystymi filtrami sufitowymi, czy oklejonymi ścianami o odpowiedniej cyrkulacji i opadzie powietrza minimalizuje wtrącenia do lakieru. Nie mniej pojedyńcze wtrącenia i tak są wycinane punktowo, a często i po kabinie cały element jest lekko ścinany ze względu na wtrącenia czy błędy lakiernicze jak zacieki, gazowanie lakieru, odkurz lakierniczy i inne... Także pamiętaj że często warto wydać więcej i powierzyć naprawę powłoki lakierniczej fachowcowi z doświadczeniem niż potem przy sprzedaży stracić zaoszczędzone na lakierowaniu pieniądze które klient wynegocjuje bo ma się do czego przyczepić na budzie. - - - - - aktualizacja - - - - - Co do cen w lakierniach nie będę się konkretnie wypowiadał bo to inny temat ale wierzcie mi że tanio nie da się polakierować auta na dobrych materiałach w oparciu o odpowiednią technologię. Nie da się. Chyba że robi się to charytatywnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #216 Napisano 19 Grudnia 2014 Lakierowanie widze że masz wiedzę w temacie więc może pomożesz.... mozna zmieszać bazę z utwardzaczem? wzmocni to jakoś powłokę? Mam do pomalowania kilka plastikowych elementów ale nie chcę połysku więc zrezygnowałbym z bezbarwnego, dodam że elementy nie będą narażone na warunki atmosfetyczne itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lakierowanie Zgłoś #217 Napisano 19 Grudnia 2014 Kolego można zmieszać tylko po co? wiem że wiesz że mieszając bazę z utwardzaczem (obojętnie jaki utwardzaczem akrylowy wiec do klaru lub podkładu) da efekt dość matowy. Ale tak nie rób, powłoki to nie wzmocni i będzie to dalekie od technologii. Nie wiem czy wiesz ale są gotowe lakiery bezbarwne w macie, połmacie lub zależnie od proporcji uzyskasz pożądany mat. Czyli baza a na to klar (bezbarwny). Jeśli chodzi o lakierowanie plastików technologia wygląda inaczej. Załóżmy że jest to goły plastik. Plastik myjemy wodą z płynem, następnie lekko matowym wlokniną (tę czynność nie stosują wszyscy lakiernicy ja jednak lekko matowie w celu uzyskania lepszej przyczepności) potem koniecznie na goły plastik stosujemy PZP (podkład zwiększający przyczepność) do plastiku, następnie jeśli jest potrzeba to podkład akrylowy z uelastyczniaczem (jeśli nie ma potrzeby wypełniania porów a plastik jest idealnie gładki nie lakierujemy podkładem) potem baza i lakier bezbarwny (matowy). Dodam że na plastiki które są elastyczne i narażone na pracę dodajemy dodatek uelastyczniający w odpowiednich proporcjach. Kolejną ofertą lakierów matowych są lakiery akrylowe jednoskladnikowe ale to już zależnie co chcesz lakierować. Masz jakieś pytania to pisz śmiało chętnie odpowiem. Jeśli nie chcesz kupować całych puszek w mieszalni powinni Ci sprzedać mniejsze ilości lakieru bezbarwnego matowego, a jeśli chodzi o bazę z utwardzaczem to daj sobie spokój. - - - - - aktualizacja - - - - - Jeśli jest to plastik wcześniej już polakierowany to nie ma konieczności używania PZP tylko akrylowy z uelastyczniaczem potem matowienie baza, bezbarwny z uelastyczniaczem. Jeśli siedzisz w temacie i nie chcesz matowic to technika mokro na mokro gdzie na akrylowy kładziemy bazę i.bezbarwny. Temat długi do pisania chodźby w wielkim skrócie a ja piszę z telefonu czego nie lubię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #218 Napisano 21 Grudnia 2014 Dzięki za info:dobrze jak coś to bd pisał na pw bo tu nie temat o lakierowaniu;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rodzyn889 Zgłoś #219 Napisano 11 Czerwca 2015 anowie pytanie, po polerce Ultimate Compound zostały hologramy na drzwiach, czy zastosować w kolejnym kroku przed naniesieniem wosku : meguiar's SWIRL REMOVER? Zda to egzamin? Czy po Zastosowaniu compounda myć auto przed swirlem, czy od razu nakładać? Czy tylko Swirlem i darować sobie uprzednio UC? Czy może na koniec dać coś innego typu: MEGUIARS CLEASNER WAX?? Mam mega: Ultimate compound, Swirl remover, Ultimate polisch, czerwony pad i czarny do glazowania, do wosku aplikator i mikrofibra do wcierania (bez rotacyjnie) Więc myjnia, osuszanie, swirl + czerwony pad, dalej politura na czarny pad megs ultimate polisch i na koniec ice wax. Zda to egzamin? POTRZEBUJE FEEDBACKU )) 1. Co najlepiej stosować na słoneczka i rysy na lakierze jaka pasta i pad? Megaruis Ultimate compound wystarczy? 2. Jaki wosk na koniec dać? 3. Czy przed woskowaniem myć auto po polerce czy aplikować od razu? 4. JAK POZBYĆ SIĘ HOLOGRAMÓW PO WOSKOWANIU? W PEŁNYM SŁOŃCU WIDAĆ NIESTETY ŻE COŚ TAM BYŁO DZIAŁANE ODBIJAJĄ SIĘ PRZY ŚWIETLE. 5. Jaka lampa uv czy halogen? 6. Czy jak są głębokie rysy to zwykły deatailing je usunie czy trzeba papierem jechać lakier? 7. Jaką glinke najlepiej stosować? Czym się rózni niebieska zólta? 8. JAK ZABEZPIECZYĆ EFEKT PRACY ŻEBY NIE ZNIKNĄŁ PO MIESIĄCU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #220 Napisano 11 Czerwca 2015 Na powyższe pytania nie odpowiem, ale powiem że niedawno swoje samochody potraktowałem glinką (akurat pomarańczową) i TO JEST TO! Chyba po raz pierwszy od nowości auta są naprawdę czyste i błyszczące. Wcześniej próbowałem różnych wosków, nabłyszczaczy i ch. wie co - i efekt był średni. Dziwię się, dlaczego dopiero teraz zacząłem ich używać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach