Skocz do zawartości
Gość STUFF

Mało mocy :(

Rekomendowane odpowiedzi

Gość STUFF

Panowie sprawa jest poważna :)

 

Podczas przyspieszania nawet lekkiego dymi mi na czarno z rury wydechowej, ale to nie jest taki typowo czarny dym, tylko raczej taka mgiełka czarna i jakby słabszy się zrobił . Silnik ma przejechane 80 tyś od remontu, wtryski mają tyle samo km od regulacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darkeno

nie jestem specjalistą ale może uda mi się pomóc w jakimś stopniu:D

mam kilka pytań

1. dymienie i spadek mocy pojawiło się nagle czy raczej powoli narasta

2. stan oleju zmienia się (w górę lub w dół)

3. zmniejszenie mocy przejawia się w pełnym zakresie obrotów czy może przy wolnych lub szybkich, tzn chodzi mi o to czy bardziej masz problem z przyspieszenie czy przy wyższych prędkościach, czy może jedno i drugie jest kiepskie

4. na biegu jałowym silnik pracuje równo czy ma jakieś skłonności do drgań

miałem 5 pytanie ale wykasowałem bo było za bardzo pokręcone:D

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF

ad 1. pojawiło się nagle

ad 2. stan oleju na tym samym poziomie (zauważyłem mały wyciek oleju spod uszczelki głowicy, ale olej generalnie trzyma od wymiany do wymiany)

ad 3. przyspieszenie jest słabsze, słychac tak jakby gulgotanie z tłumika przy mocniejszym wcisnięciu gazu

ad 4. zauważyłem ostatnio że potrafi sobie od czasu do czasu drgać, ale jak dodam gazu to równo pracuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darkeno

rozrząd kiedy wymieniałeś??

a wyciek spod głowicy pojawił się w tym samym czasie co spadek mocy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF

Rozrząd wymieniałem w styczniu, wyciek zauważyłem przy okazji zmiany paska, a takie jaja zaczeły sie jakoś w koncówce tamtego roku(zima wiadomo nie poganiałem go to mi nie przeszkadzało ) plus doszły nierówne obroty na biegu jałowym może z tydzień temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darkeno

wężyk od paliwa masz przezroczysty, a dokładniej ten miedzy filtrem a pompą wtryskową. możliwe że powietrze ciągnie do paliwa, druga sprawa regulacja kąta wtrysku może pomóc,

a w najgorszym wypadku poszła uszczelka pod głowicą. a temperatura silnika w normie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF

Powietrza nie ma w węrzyku, ale nie trzyma mi temperatury nie dogrzewa sie od jakiegoś czasu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój sie nie dogrzewał jak miałem za mało płynu chłodzącego...ale ja mam benzyniaka... a tak ogolnie to....moim zdaniem to wyglada na uszczelke pod glowicą...bo tata w B5 mial takie objawy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darkeno

możliwości jest kilkanaście ale najprawdopodobniej to jest walnięta uszczelka bądź źle ustawiony kąt wtrysku:D jeżeli chodzi o ustawienie wtrysku to służę pomocą:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF

Panowie zdecydowanie sie poprawiło wymieniłem filtr powietrza i jest duzo lepiej. Swoją drogą dziwna sprawa bo filtr nie miał nawet 10 tysiecy km. Przestał pierdzieć i dużo mniej kopci. Ale i tak muszę zdjąc głowicę bo leci z pod uszczelki olej, Przy okazji wrzucę nowe końcówki wtrysków i dam pompę do sprawdzenia... Dzięki za pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darkeno

nie ma sprawy, przyjaciela passata są moimi przyjaciółmi:D a filtr coś szybko sie zakleił, dobrze ze nie jest drogi ok 18 pln:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe ja zauwazylem ze nic drogiego w B2 nie ma:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest, głowica, remont i poskladanie do kupy - same materiały to ok 1000-1200zlotych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie 1200 kosztowalo kupno silnika calego, przekladka, filtry paski oleje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF

Heh 14,50 kosztował filtr :):):) Kupiłem filtrona poprzedni był knechta ...Mnie całkowity koszt remontu silnika wyniósł 600 zł :) Ale tata jest mechanikiem więc wydałem tylko na częsci tą kaskę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów. Jeśli chodzi o zużytą uszczelkę pod głowicą, to u mnie objawem był biały dym z wydechu i wysoka temperatura silnika. Dla zweryfikowania tego mechanik odkręcił wlew płynu chłodniczego i dało tam się czuć przedmuchy powietrza. Ja tam się zbytnio nie znam, ale ufam mojemu mechanikowi;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mowimy i peknieciu glowicy, remont za 600zł to z całym szacunkiem ale remont po polsku typowo, komplet firmowych tłokow kosztuje mniej wiecej tyle... chyba dobrze zobrazowałem? czy przyblizyc termin remont bardziej?

600 to sie wydaje na paski, uszczelki uszczelniacze olej i plyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zauważ proszę ze ja mam benzyniaka:P

a generalnie to nie wiem skad części wyszukujesz ze tak drogo ci wychodzi... Zastanów się czasem czy bardziej oplacalnym by nie był zakup drugiego silnika na części...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF

Heh ale ja mam wszystko na orginale orginalne tłoki prosto z niemiec całkowity remont silnika jak mówie został zrobiony, głowica była robiona przez znajomego który zajmuje sie regeneracją głowic czyli wszystko ok, pompa + wtryski po sprawdzeniu i naprawie. A jest tak tanio bo nic mnie robocizna nie kosztowała i na częsci też mam niezły upust :) A silnik do czasu tego filtra smigał jak ta lala i teraz smiga dalej :) zapala nawet w bardzo duże mrozy (-25 sprawdzone).... A tak z całym szacunkiem gdzie ty chcesz 600 zł wydac na paski płyny oleje itp??? , albo masz sklep który zdziera z ciebie na maxa :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lejemy olej czy substancje olejopodobna?

liczyc?

olej (valvoline max life 10w40, polsyntetyk) 103zł

filtr (sędziszów) 16zł

pasek rozrzadu contitech (1,6TD) 35zł

paski klinowe 22zł

uszczelniacze do przodu silnika (wałek, wał, wałek posredni) 3x14zł (VW oryginalne)

uszczelniacz tył 35zł

uszczelka głowicy 60zł (elring)

uszczelka kolektora ssacego 6zł

uszczelka kolektora wydechowego 4x3zł

uszczelka rury wydechowej 5zł

uszczelka miski ok 20zł

rolka napinacza rozrzadu (rueville) 40zł

pompa wody 65zł (ruevilee)

płyn (petrygo) 10l - zeby napewno wystarczyło ok 65zł

filtr powietrza (no-name) 15zł

kpl popychaczy firmowych 8x25zł

co daje "jedyne" 741zł...

 

a gdzie remont? kpl tlokow jakies 600zł

kpl zaworow jedyne 120zł

kpl panewek 150-200

szlif wału 100zł

szlif cylindrow 100-400

panewki wałka posredniego ??

wymiana gniazd zaworowych/prowadnic/ew. spawanie głowicy?

wałek? popychacze??

dalej utrzymuje ze za 600zł jest gówno nie remont, nawet benzynowki

a silnik owszem mozna inny, tylko pytanie co kupisz - mozesz trafic gorszego paścia niz własny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności