Gość STUFF Zgłoś #1 Napisano 31 Marca 2008 Panowie sprawa jest poważna Podczas przyspieszania nawet lekkiego dymi mi na czarno z rury wydechowej, ale to nie jest taki typowo czarny dym, tylko raczej taka mgiełka czarna i jakby słabszy się zrobił . Silnik ma przejechane 80 tyś od remontu, wtryski mają tyle samo km od regulacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darkeno Zgłoś #2 Napisano 31 Marca 2008 nie jestem specjalistą ale może uda mi się pomóc w jakimś stopniu:D mam kilka pytań 1. dymienie i spadek mocy pojawiło się nagle czy raczej powoli narasta 2. stan oleju zmienia się (w górę lub w dół) 3. zmniejszenie mocy przejawia się w pełnym zakresie obrotów czy może przy wolnych lub szybkich, tzn chodzi mi o to czy bardziej masz problem z przyspieszenie czy przy wyższych prędkościach, czy może jedno i drugie jest kiepskie 4. na biegu jałowym silnik pracuje równo czy ma jakieś skłonności do drgań miałem 5 pytanie ale wykasowałem bo było za bardzo pokręcone:D pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF Zgłoś #3 Napisano 31 Marca 2008 ad 1. pojawiło się nagle ad 2. stan oleju na tym samym poziomie (zauważyłem mały wyciek oleju spod uszczelki głowicy, ale olej generalnie trzyma od wymiany do wymiany) ad 3. przyspieszenie jest słabsze, słychac tak jakby gulgotanie z tłumika przy mocniejszym wcisnięciu gazu ad 4. zauważyłem ostatnio że potrafi sobie od czasu do czasu drgać, ale jak dodam gazu to równo pracuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darkeno Zgłoś #4 Napisano 31 Marca 2008 rozrząd kiedy wymieniałeś?? a wyciek spod głowicy pojawił się w tym samym czasie co spadek mocy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF Zgłoś #5 Napisano 31 Marca 2008 Rozrząd wymieniałem w styczniu, wyciek zauważyłem przy okazji zmiany paska, a takie jaja zaczeły sie jakoś w koncówce tamtego roku(zima wiadomo nie poganiałem go to mi nie przeszkadzało ) plus doszły nierówne obroty na biegu jałowym może z tydzień temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darkeno Zgłoś #6 Napisano 31 Marca 2008 wężyk od paliwa masz przezroczysty, a dokładniej ten miedzy filtrem a pompą wtryskową. możliwe że powietrze ciągnie do paliwa, druga sprawa regulacja kąta wtrysku może pomóc, a w najgorszym wypadku poszła uszczelka pod głowicą. a temperatura silnika w normie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF Zgłoś #7 Napisano 31 Marca 2008 Powietrza nie ma w węrzyku, ale nie trzyma mi temperatury nie dogrzewa sie od jakiegoś czasu.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #8 Napisano 31 Marca 2008 mój sie nie dogrzewał jak miałem za mało płynu chłodzącego...ale ja mam benzyniaka... a tak ogolnie to....moim zdaniem to wyglada na uszczelke pod glowicą...bo tata w B5 mial takie objawy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darkeno Zgłoś #9 Napisano 1 Kwietnia 2008 możliwości jest kilkanaście ale najprawdopodobniej to jest walnięta uszczelka bądź źle ustawiony kąt wtrysku:D jeżeli chodzi o ustawienie wtrysku to służę pomocą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF Zgłoś #10 Napisano 1 Kwietnia 2008 Panowie zdecydowanie sie poprawiło wymieniłem filtr powietrza i jest duzo lepiej. Swoją drogą dziwna sprawa bo filtr nie miał nawet 10 tysiecy km. Przestał pierdzieć i dużo mniej kopci. Ale i tak muszę zdjąc głowicę bo leci z pod uszczelki olej, Przy okazji wrzucę nowe końcówki wtrysków i dam pompę do sprawdzenia... Dzięki za pomoc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darkeno Zgłoś #11 Napisano 1 Kwietnia 2008 nie ma sprawy, przyjaciela passata są moimi przyjaciółmi:D a filtr coś szybko sie zakleił, dobrze ze nie jest drogi ok 18 pln:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #12 Napisano 1 Kwietnia 2008 hehe ja zauwazylem ze nic drogiego w B2 nie ma:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #13 Napisano 1 Kwietnia 2008 jest, głowica, remont i poskladanie do kupy - same materiały to ok 1000-1200zlotych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #14 Napisano 1 Kwietnia 2008 mnie 1200 kosztowalo kupno silnika calego, przekladka, filtry paski oleje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF Zgłoś #15 Napisano 2 Kwietnia 2008 Heh 14,50 kosztował filtr ) Kupiłem filtrona poprzedni był knechta ...Mnie całkowity koszt remontu silnika wyniósł 600 zł Ale tata jest mechanikiem więc wydałem tylko na częsci tą kaskę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #16 Napisano 2 Kwietnia 2008 Witam Kolegów. Jeśli chodzi o zużytą uszczelkę pod głowicą, to u mnie objawem był biały dym z wydechu i wysoka temperatura silnika. Dla zweryfikowania tego mechanik odkręcił wlew płynu chłodniczego i dało tam się czuć przedmuchy powietrza. Ja tam się zbytnio nie znam, ale ufam mojemu mechanikowi;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #17 Napisano 2 Kwietnia 2008 mowimy i peknieciu glowicy, remont za 600zł to z całym szacunkiem ale remont po polsku typowo, komplet firmowych tłokow kosztuje mniej wiecej tyle... chyba dobrze zobrazowałem? czy przyblizyc termin remont bardziej? 600 to sie wydaje na paski, uszczelki uszczelniacze olej i plyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #18 Napisano 2 Kwietnia 2008 zauważ proszę ze ja mam benzyniaka:P a generalnie to nie wiem skad części wyszukujesz ze tak drogo ci wychodzi... Zastanów się czasem czy bardziej oplacalnym by nie był zakup drugiego silnika na części... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF Zgłoś #19 Napisano 3 Kwietnia 2008 Heh ale ja mam wszystko na orginale orginalne tłoki prosto z niemiec całkowity remont silnika jak mówie został zrobiony, głowica była robiona przez znajomego który zajmuje sie regeneracją głowic czyli wszystko ok, pompa + wtryski po sprawdzeniu i naprawie. A jest tak tanio bo nic mnie robocizna nie kosztowała i na częsci też mam niezły upust A silnik do czasu tego filtra smigał jak ta lala i teraz smiga dalej zapala nawet w bardzo duże mrozy (-25 sprawdzone).... A tak z całym szacunkiem gdzie ty chcesz 600 zł wydac na paski płyny oleje itp??? , albo masz sklep który zdziera z ciebie na maxa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #20 Napisano 3 Kwietnia 2008 lejemy olej czy substancje olejopodobna? liczyc? olej (valvoline max life 10w40, polsyntetyk) 103zł filtr (sędziszów) 16zł pasek rozrzadu contitech (1,6TD) 35zł paski klinowe 22zł uszczelniacze do przodu silnika (wałek, wał, wałek posredni) 3x14zł (VW oryginalne) uszczelniacz tył 35zł uszczelka głowicy 60zł (elring) uszczelka kolektora ssacego 6zł uszczelka kolektora wydechowego 4x3zł uszczelka rury wydechowej 5zł uszczelka miski ok 20zł rolka napinacza rozrzadu (rueville) 40zł pompa wody 65zł (ruevilee) płyn (petrygo) 10l - zeby napewno wystarczyło ok 65zł filtr powietrza (no-name) 15zł kpl popychaczy firmowych 8x25zł co daje "jedyne" 741zł... a gdzie remont? kpl tlokow jakies 600zł kpl zaworow jedyne 120zł kpl panewek 150-200 szlif wału 100zł szlif cylindrow 100-400 panewki wałka posredniego ?? wymiana gniazd zaworowych/prowadnic/ew. spawanie głowicy? wałek? popychacze?? dalej utrzymuje ze za 600zł jest gówno nie remont, nawet benzynowki a silnik owszem mozna inny, tylko pytanie co kupisz - mozesz trafic gorszego paścia niz własny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach