Skocz do zawartości
Gość Kosik1234

Problem z tylna klapa passat 3bg kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Mam już naprawiony problem , przyczyną był po prostu niesprawny siłownik.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie już coś bierze z tym zamkiem. Moduł jest suchym, kable do siłownika ok bo sprawdzałem przejście do modułu, ten mikro-styk jest sprawny bo mam już 2 i podmieniam, kable do mikro-styku są ok bo przejście sprawdzałem, ten mikrowylacznik jest ok bo lampka bagażnika gaśnie przy zamknięciu, siłownik ok bo jak podaje mu napięcie 12v to się otwiera i zamyka. Co tam jeszcze może być nie tak ?? Bo już nie wiem. Wogole żadnej reakcji na siłownik. Gdy podpinam pod vaga nie ma żadnych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie już coś bierze z tym zamkiem. Moduł jest suchym, kable do siłownika ok bo sprawdzałem przejście do modułu, ten mikro-styk jest sprawny bo mam już 2 i podmieniam, kable do mikro-styku są ok bo przejście sprawdzałem, ten mikrowylacznik jest ok bo lampka bagażnika gaśnie przy zamknięciu, siłownik ok bo jak podaje mu napięcie 12v to się otwiera i zamyka. Co tam jeszcze może być nie tak ?? Bo już nie wiem. Wogole żadnej reakcji na siłownik. Gdy podpinam pod vaga nie ma żadnych błędów.

 

A że zapytam-luty w zamku OK?To też może być ;)

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luty czyli? Mam już 2 taki sam zamek przekładałem i nie działa. Jeszcze może byc coś nie tak z tym taki mikrostykiem, bo z tego co wiem to powinno być tak ze jak kluczem przekręcam to wszystkie drzwi powinny się otwierać i zamykać a u mnie tego nie ma. A jak sprawdzić ten mikro-styk? Mam 2 i podmieniałem. Może jeszcze kable z tego mikrostyku? Sprawdzałem przejście do modułu to 2 kable maja przejście a ten 3 nie ma wogle, według schematu nie umiem rozpoznać jakie piny odpowiadają temu mikrostykowi w module.. Nawet sprawdzałem przy tej kostce co łączy się w słupku przy klapie i niema wogole takiego kabla z takim kolorem, próbowałem go pociągnąć tak prowizorycznie sprawdzić i podłączyć do kostki ale tez nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Luty czyli? Mam już 2 taki sam zamek przekładałem i nie działa. Jeszcze może byc coś nie tak z tym taki mikrostykiem, bo z tego co wiem to powinno być tak ze jak kluczem przekręcam to wszystkie drzwi powinny się otwierać i zamykać a u mnie tego nie ma. A jak sprawdzić ten mikro-styk? Mam 2 i podmieniałem. Może jeszcze kable z tego mikrostyku? Sprawdzałem przejście do modułu to 2 kable maja przejście a ten 3 nie ma wogle, według schematu nie umiem rozpoznać jakie piny odpowiadają temu mikrostykowi w module.. Nawet sprawdzałem przy tej kostce co łączy się w słupku przy klapie i niema wogole takiego kabla z takim kolorem, próbowałem go pociągnąć tak prowizorycznie sprawdzić i podłączyć do kostki ale tez nie działa.

 

Luty poprostu czasem są popękane i styku niema-poniżej masz foto poglądowe.

Co do mikrostyków-najlepiej wymienić,jak podmieniasz to masz pewność że ten drugi jest OK?Bo zawsze masz szanse 50:50 aż,a może tylko...Co do mikrostyków-opisane w innym topicu.

Pzdr.

luty.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale ja takiego zamka nie mam.

http://img192.imageshack.us/img192/4752/919428082.jpg

Taki mam zamek. I zaznaczyłem miktostyk. O ten mi chodzi. Mówisz żeby go rozebrać? I tam mogą być zimne luty?

 

Wiem :lol to tylko fota zimnego luta a nie zamka ;)

Dokładnie,rozbierz zamek i posprawdzaj.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale chodzi Ci o zimne luty tego mikro-styku? Tylko jak go rozebrać? On chyba zgrzany na stale jest. A jakoś przemierzyć nie można go? Z niego wychodzi 3 kable i gdzie one idą do modułu? 2 na pawno do modułu a 3? I czy wiesz jakie piny przy module odpowiadają tym kablom. A jeszcze jak mam sprawdzić czy w module nie została tylna klapa wyłączona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak ale chodzi Ci o zimne luty tego mikro-styku? Tylko jak go rozebrać? On chyba zgrzany na stale jest. A jakoś przemierzyć nie można go? Z niego wychodzi 3 kable i gdzie one idą do modułu? 2 na pawno do modułu a 3? I czy wiesz jakie piny przy module odpowiadają tym kablom. A jeszcze jak mam sprawdzić czy w module nie została tylna klapa wyłączona?

 

Jak rozbierzesz zamek to dostaniesz się do płytki.Tam szukaj zimnych lutów,Krańcówka jest zgrzewana i raczej jej nie rozbierzesz.Widziałem gdzieś na forum że wymieniali owe krańcówki,z tym że nie były dokładnie takie same,bo były kupowane w sklepie elektronicznym-ale działają tak samo.Co do modułu-to pytanie do znawców VAG,niestety Ci nie pomogę w tej materii ;)

pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://img7.imageshack.us/img7/8719/zamekqs.jpg

O ten Ci chodzi? Bo w tamtym nie mam żadnej płytki. Chyba ze u mnie ktoś ja wyciągnął? Bo silniczka tez nie miałem w zamku. A takie auto kupiłem. Bo ten co teraz Ci pokazuje to jest zamek ten na dole z mikrowyłącznikiem.

 

---------- Post added at 11:44 ---------- Previous post was at 11:20 ----------

 

Doszłem do tego ze mój passek ma klapę z tego przed liftem :) A jest po lifcie i dlatego to wszystko nie działa jak powinno. I dlatego mam inna szybę tylna :) inny nr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://img7.imageshack.us/img7/8719/zamekqs.jpg

O ten Ci chodzi? Bo w tamtym nie mam żadnej płytki. Chyba ze u mnie ktoś ja wyciągnął? Bo silniczka tez nie miałem w zamku. A takie auto kupiłem. Bo ten co teraz Ci pokazuje to jest zamek ten na dole z mikrowyłącznikiem.

 

---------- Post added at 11:44 ---------- Previous post was at 11:20 ----------

 

Doszłem do tego ze mój passek ma klapę z tego przed liftem :) A jest po lifcie i dlatego to wszystko nie działa jak powinno. I dlatego mam inna szybę tylna :) inny nr.

Czyli klapa była przekładana...A połączenia w 3BG są z tego co pamiętam inne.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No podłączenie własnie inne są i było przerobione Dlatego miałem szybę tylna nieoryginalna ;) teraz doszlem do tego:) Szukam całej klapy Znalazłem pod wawka za 400zl kompletna ze wszystkim to wtedy moja sprzedam. Ale jeszcze poszukam gdzieś bliżej bo szukam żeby była pod kolor ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No podłączenie własnie inne są i było przerobione Dlatego miałem szybę tylna nieoryginalna ;) teraz doszlem do tego:) Szukam całej klapy Znalazłem pod wawka za 400zl kompletna ze wszystkim to wtedy moja sprzedam. Ale jeszcze poszukam gdzieś bliżej bo szukam żeby była pod kolor ;)

 

Dokładnie,bo w końcu części do Passatów jest w uj ;) A wtedy odpada Ci malowanie...Powodzenia w szukaniu,pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale u mnie po nacisnięciu przycisku w środku auta nic sie nie dzieje.. a jak wcisnę przycisk na pilocie otwierania klapy to tylko mrugną kierunkowskazy i też nic się nie dzieje- w jakimkolwiek ustawie ułożeniu zamek tylnej klapy... moge ja otworzyć jedynie klamką w klapie ... dodam że centralny zamek blokuje klapę czyli dochodzi do niego prąd...

 

Ja też myślałem że coś jest nie tak. Trzeba poćwiczyć . U mnie ten środkowy przycisk na pilocie działa tak że : Gdy auto ma otwarte zamki wydawało mi się ze nie mam tej funkcji. Ale gdy auto jest zamknięte to naciśniecie środkowego przycisku na pilocie powoduje tylko odryglowanie tylnej klapy bez otwierania całego samochodu(np na parkingu pod marketem lub gdzie tam jesteś) Otwierasz ją wtedy normalnie pakujesz do kufra (oczywiście reszta auta zaryglowana)co tam miałeś wpakować i zamykasz kufer.Zamek go rygluje i drugi raz nie da się otworzyć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zielnik

witam!

u mnie problem jest inny, a mianowicie zaczęło się od ukręconej rurki od sprysku - szalejąca krańcówa otwarcia tylnej klapy. Wymieniłem rurkę wszystko wysuszyłem, sprawa ucichła:) przyszła zima przyszły nowe problemy - zauważyłem coraz większe problemy z naciśnięciem przycisku otwierania klapy - uszkodzona gumka +woda sól wszelkiego rodzaju syf z drogi zrobiły swoje. Z mniejszym bądż większym kombinowaniem zawsze udawało się bagażnik otworzyć. Generalnie z krańcówką nie miałem zadnych problemów za wyjątkiem tego momentu z wlewającym się płynem do środka a tu nagle psikus- wszystko działa niby ok ale nie sygnalizuje otwarcia - tzn otwieram klapę światełko świeci a na wyświetlaczu zero reakcji (wcześniej działało na 100000%). Nie lubie jak coś nie gra więc jak zwykle zaczerpnąłem informacji z forum - kupiłem przycisk (ASO 117pln) i nowy zamek (ASO 92pln). Nie napisałem tego jeszcze ale od początku jak kupiłem auto bagażnik zamykał się z pewnością nie tak jak powinien - tzn jak się nie pier.. klapą to łapała tylko na pierwszy stopień i wtedy naturalnie sygnalizacja nie domkniętej klapy piszczenie bla bla bla. Wyczytałem gdzieś na forum że płyn od sprysku mógł spowodować że ten zamek nie działa jak trzeba stąd nowy (pomyślałem że załatwi to również sprawę braku sygnalizacji otwarcia klapy na wyświetlaczu pełny fis). Rozebrałem wymieniłem co trzeba a tu kiszka;/ Na wyświetlaczu dalej cisza, lampka działa normalnie, komputer nic nie płacze że drzwi niedomknięte - jak niedomknę to płacze:)- czyli generalnie komp widzi czy zamknięta klapa czy otwarta ale nic nie pokazuje;/ dodatkowo naciśnięcie przycisku(tego gumiaka z tyłu) powoduje otwarcie klapy ale siłowniczek wraca z wyraźnym ociąganiem po dłuższej chwili - jeśli otworze i zdejmę z niego napięcie poprzez odłączenie wtyczki działa prawidłowo (myk myk). Dalej klapa nie zamyka się jak trzeba użyć większej siły żeby ją domknąć (powiedziałbym że nawet mocniej jak poprzednio). temat z regulacją pod listwa na progu bagażnika juz przerobiłem nic nie pomaga, wszystkie szczeliny od klapy równe, nic nie wystaje - normalnie masakra jakaś. Jeżeli to zamykanie - w sensie trzaskanie jakoś przeboleję (wybiorę się do jakiego blacharza) to bardzo zastanawia mnie brak sygnalizacji i tak długi czas działania siłowniczka otwierającego(po naciśnięciu otwiera się natychmiastowo ale żeby zamknąć trzeba odczekać ze 3-4 sekundy żeby wrócił na swoje miejsce i tym samym umożliwił zamknięcie klapy) czy ktoś może powiedzieć coś na temat samego zamka - zamek ma 3 piny- jakie jest ich znaczenie, czy jest tam wystawiany podwójny sygnał - jeden dla fis drugi dla centralnego zamka choć nie wydaje mi się żeby tak było. może gdzieś przewód przetarty, jeśli tak może ktoś sie spotkał gdzie.

mam nadzieje że ktoś coś poradzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem polegający na tym że nie mogę zamknąć tylnej klapy. A mianowicie gdy zamykam auto z pilota zamyka się całe auto oprócz tylnej klapy pozostaje niezaryglowany zamek i nie słychać aby pracował siłownik. Gdy włożę kluczyk do zamka klapy nieudaje się przekręcić w prawo na zamykanie tylko na otwieranie w lewo.

Po rozbiórce pokrywy zasłaniającej wycieraczkę oraz siłownik sprawdziłem wszystkie wtyczki czy nie są wypięte były ok. Oraz czy woda ze spryskiwacza się gdzieś nie leje też jest w porządku.

Co to może być proszę pomocy.

 

Miałem dzisiaj to samo u Siebie a powodem tego była wilgoć w wyłączniku który znajduje sie w drzwiach kierowcy. Weź go wyjmij i odłącz instalację od niego jeżeli problem ustąpi to rozbierz przełącznik i go wysusz .U mnie przy czyszczeniu tapicerki zaczęły się robić jaja z klapą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzy tygodnie temu rozbieralem klape do naprawy zamka, i wlozenia na swoje miejsce wezyka od plynu przy samym silniczki, bo sie zeslizgnal. Wczoraj po tygodniu stania auta, po roztopach, otworzylem klape, a z niej wyleciala czysta woda ( w ilosci ok szklanki) prosto do bagaznika. Woda zciekala na laczeniu czarnej pokrywy, ktora sciaga sie z ta kremowa. Jak sie ta woda tam dostala skoro wczesniej nie bylo takich problemow? Sprawdzilem uszczlki i nic nie wiedac. Dzisiaj po parogodzinnym deszczu nic nie polecialo.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dark__jedi

Witam,

 

przeczytałem wszystkie wątki ale nie znalazłem przyczyn niedziałania klapy w bagażnika w moim Passacie kombi mianowicie.

 

Klapa jest martwa, nie można jej otworzyć ani z przycisku klapy, ani z wewnątrz samochodu. Pozycja zabkla w klapie nie ma znaczenia, klapę mogę otworzyć tylko kluczykiem.

 

Rozebrałem tył i posprawdzałem w zasadzie prawie wszystko. Sprawdziłem mikro-styk w zamku miernikiem - reaguje, zamyka obwód czyli działa. Sprawdziłem przycisk otwierania klapy, mikro-styk zamyka obwód, reaguje na naciskania - czyli działa. Mimo to siłownik nie chce się poruszyć. Najciekawsze jest to, że nie podaje w ogóle napięcia na siłownik. We wtyczce nie ma napięcia w żadnej z pozycji zamka, położenia wkładki.

 

Czy możliwe, że mikro-styk znajdujący się przy wkładce blokował przesyłanie napięcia na siłownik?

 

Jakie powinny być objawy uszkodzonego mikro-styku w tej wkładce? Czy mikro-styk usadzając się w pozycji zamkniętej wkładki (blaszka dociska mikro-styk) odcina napięcie na siłownik całkowicie?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również mam podobny problem z tylną klapą:

 

- nie otwiera się z kluczyka po naciśnięciu i przytrzymaniu (kierunkowskazy zamigają tylko)

- nie otwiera się z klamki w klapie

- nie otwiera się z przełącznika w drzwiach kierowcy (nawet jak ktoś podnosi z tyłu)

 

Otwiera się tylko po włożeniu kluczyka. Mechanizm wygląda ładnie, czyściutki i lekko chodzi. Jak zatrzasnę zamek ręcznie przy otwartej klapie i ręcznie spróbuję otworzyć (przy siłowniku przesuwam) to się otwiera. Kluczyk prawidłowo dociska mikrostyk, a mimo to nic nie działa.

 

Mam ściągniętą tapicerkę i wszystko na wierzchu, proszę o podpowiedzi. Czy możliwe, że to wina jakiegoś przekaźnika ? Bezpieczniki sprawdziłem, i w tych kabelkach (kostkach) przy siłowniku i mikrostyku nie widzę napięcia.

Powinno tam być jakieś napięcie, a jeżeli tak to kiedy ?

 

A może ktoś mi powie w takim razie jak sprawdzić ten siłownik czy jest w ogóle sprawny ?

Edytowane przez bosik4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja właśnie jestem w trakcie walki z moją klapą. Dotychczas mogłem ją otworzyć wyłącznie kluczykiem. Podejrzewałem siłownik, kupiłem używkę dodatkowo przeczyściłem klamkę i zaczęło hulać ale nie do końca. Klapę mogę otworzyć albo ręcznie albo z pilota (jest otwarta ale nie odskakuje), nie działa jednak przycisk w drzwiach. Tapicerki specjalnie nie zakładałem jakby okazało się, że dalej będę musiał tam grzebać. Ma ktoś jakiś pomysł, na to co zrobić, żeby przycisk zaczał otwierać klapę?No i wydaję mi się że i pilot i przycisk w drzwiach powinien klapę fizycznie otworzyć, tak aby odskoczyła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności