Jaszczur Zgłoś #1 Napisano 27 Marca 2008 Koledzy temat EGR otrzepany na tym forum strasznie ale znalazłem tylko kilka interesujących mnie odpowiedzi dlatego pisze jeszcze raz. Najbardziej mnie interesowało jak po czyszczeniu się sprawuje Egr kolegi margorza który podał super fotki i instrukcje jak czyścić Egra ale niestety próbowałem kontaktu prywatnego i cisza. Miałbym prośbę żeby Ci którzy czyścili swoje Egr wypowiedzieli się jak im sie on po owym czyszczeniu sprawuje czy jest spokój czy nadal syfi.U mnie nie ma dramatu troszkę chlapie itd komputer żadnych błędów nie pokazuje ale podejrzewam że skoro chlapie to pełno w nim nagaru itd.Mam dylemat czy bawić się w czyszczenie czy kupić nowy choć to troszkę boli ceny wahają sie od 450 do 700zł także koszt dość spory. Tak jak w życiu tak i w aucie lubię mieć wszystko sprawne a ten Egr który mi brudzi wszystko naokoło doprowadza mnie do szału. Osobiście chciałbym spróbować go wyczyścić założyć nowe oringi itd. Jak sądzicie. Proszę o wypowiedzi szczególnie tych którzy go czyścili. Szczególnie mile widziana jest odpowiedź HHA udziela się prawie z każdym poście więc chyba coś sie zna :-))).Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #2 Napisano 27 Marca 2008 Powiem Ci tak - na razie przeczyść go sobie sam, nie ma z tym dużo roboty a i koszty prawie żadne (oring i uszczelka w ASO około 20zł). Pojeździsz i zobaczysz jak długo będzie czysty. Jak Ci się szybko zafajda wymień na nowy i po sprawie na dłuższy czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #3 Napisano 27 Marca 2008 A ty kolego irek30 swój czyściłeś??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #4 Napisano 27 Marca 2008 Ja swój czyściłem jakiś rok temu. Wcześniej miałem zaślepiony i syfu było bardzo dużo cały w środku zaklejony nagarem. Po wyczyszczeniu od tego czasu nie widzę niepokojących objawów. Te dwie dziurki są tylko lekko zawilgocone olejem, ale nic nie spływa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #5 Napisano 27 Marca 2008 Ja swój czyściłem jakiś rok temu. Wcześniej miałem zaślepiony i syfu było bardzo dużo cały w środku zaklejony nagarem. Po wyczyszczeniu od tego czasu nie widzę niepokojących objawów. Te dwie dziurki są tylko lekko zawilgocone olejem, ale nic nie spływa. W końcu jakiś pozytywny aspekt tego czyszczenia mam nadzieję ze u mnie będzie tak samo tzn będzie spokój bo to czyszczenie żadna robota a w kieszeni zostaje parę złotych.Jesli ktoś inny czyścił swoje Egr proszę o odpowiedzi.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 28 Marca 2008 Ja czyściłem swój zawór wraz z całym dolotem blisko 2 tygodnie temu. EGR-a wyczyściłem rozpuszczalnikiem toluen (http://pl.wikipedia.org/wiki/Toluen) i zabrudzenia puszczały po paru minutach mocenia. Mój EGR był w nadzwyczaj dobrym stanie bo mały było w nim brudu. Wymieniłem wszystkie oringi i do dziś mam sucho. Jednak jak kiedyś przyjdzie na niego czas to poleci w odstawię i kupię nowy. Dolot moczyłem 2h a też nie był mocno zasyfiony. Wszystko wyczyściełem jak należy i jet OK. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #7 Napisano 28 Marca 2008 Kolego hha a możesz mi podać jeśli wiesz wszystkie numery katalogowe wszystkich oringów i uszczelek przy Egr.Kupie je sobie w ASO a z praktyki wiem że jeśli sie im nie poda czarno na białym numerów to ci sprzedadzą co ci popadnie.Banda matołów!!! Dramat.Będę wdzięczny!! A i jeszcze jedno ten rozpuszczalnik którym czyściłem EGR to ten ??? http://www.allegro.pl/item335410074_toluen_99_9_1_litr.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #8 Napisano 28 Marca 2008 Moja historia z EGRem była dość długa. U mnie był problem z bardzo głośną pracą egra. Czyszczenie nic nie dało więc go zaślepiłem. Jeździłem z zaślepionym jakiś rok czasu. Póżniej robiłem wiruska i postanowiłem zrobić z nim porządek. Kupiłem nowy (używany w idealnym stanie-150 zł), dokupiłem wszystkie uszczelki i wymieniłem. Przy okazji wyczyściłem kolektor (ale tam był syf!!) i tu też wymieniłem uszczelki. I jak na razie jest suchutko. A co do uszczelek w ASO to podajesz im tylko nr nadwozia i Ci dopasują. Ja za wszystkie zapłaciłem 24 zł. Powodzenia;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wesley Zgłoś #9 Napisano 29 Marca 2008 Witam. irek30 - jaki dźwięk wydawał ten pierwszy-zanieczyszczony EGR? Mam taki sam motor i wydaje mi się,że słysze coś z jego okolicy. Czy po wymianie zaworu jest ciszej?. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #10 Napisano 30 Marca 2008 Witam. irek30 - jaki dźwięk wydawał ten pierwszy-zanieczyszczony EGR?Mam taki sam motor i wydaje mi się,że słysze coś z jego okolicy. Czy po wymianie zaworu jest ciszej?. pozdrawiam Hmm, ciężko określić co to za dźwięk. W jednym z wcześniejszych wątków określiłem go jako "chlupotanie". Był to głośny, regularny dźwięk, powtarzający się co sekundę, takie jakby stukanie. Słychać go było z kilku metrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #11 Napisano 30 Marca 2008 U mnie nic nie chlupocze itd jutro jadę rano go zdemontować i czyścić.Jak nie zapomnę to zrobię fotki jak wyglądał w środku i dam na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość melu Zgłoś #12 Napisano 31 Marca 2008 panowie czy mozliwe jest zeby w układzie dolotowym nie było grama oleju? u mnie nie ma tragedii ale jest tam olej, po wizycie w ASO VW powiedzieli ze to norma i ze turbo puszcza, ale sie nie martwic nic sie nie dzieje szczgólnego. dodam ze z VAG'a wychodzi ze turbo dziala lux, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #13 Napisano 31 Marca 2008 Właśnie wróciłem z czyszczenia EGR tragedia była zasyfiony strasznie.Teraz będę obserwował co sie dzieje.Załączył bym foto jak wyglądał Egr ale nie wiem jak to zrobić!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #14 Napisano 31 Marca 2008 Właśnie wróciłem z czyszczenia EGR tragedia była zasyfiony strasznie.Teraz będę obserwował co sie dzieje.Załączył bym foto jak wyglądał Egr ale nie wiem jak to zrobić!!!! poszukaj jest na forum opisane jak sie wrzuca fotki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #15 Napisano 31 Marca 2008 W końcu mi sie udało dołączyć foto.Może nie są najlepszej jakość ale zawsze to lepsze niż nic!!!W środku była taka skorupa z nagaru która trudno było odmoczyć musiałem dłubać itd poźniej dopiero zaczynało to wszystko puszczać.Po czyszczeniu jak nowy wygląda zobaczymy czy będzie sie sprawował jak nowy!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #16 Napisano 31 Marca 2008 U mnie prezentował się identycznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #17 Napisano 31 Marca 2008 Kolego nakonr a jak ci sie spisuje teraz??? Chlapie ci jeśli tak to po jakim czasie zaczął!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #18 Napisano 31 Marca 2008 dziś oglądałem go z zewnątrz po kilku miesięcznym okresie i muszę przyznać ze lekko tylko spocony był wokół dziurki, ale nic nie leci z niego i chodzi cicho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #19 Napisano 31 Marca 2008 No to ciesze sie kolego mam nadzieję że u mnie tez tak będzie napracowałem sie z tym syfem i nie chciałbym żeby ta praca poszła na marne!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #20 Napisano 31 Marca 2008 W końcu mi sie udało dołączyć foto.Może nie są najlepszej jakość ale zawsze to lepsze niż nic!!!W środku była taka skorupa z nagaru która trudno było odmoczyć musiałem dłubać itd poźniej dopiero zaczynało to wszystko puszczać.Po czyszczeniu jak nowy wygląda zobaczymy czy będzie sie sprawował jak nowy!!! Mój też tak wyglądał. A kolektor też czyściłeś? Bo tam jest tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach