misiek-e Zgłoś #1 Napisano 26 Marca 2008 Problem objawia się tym, że samochód po dłuższym postoju zapowietrza się i bardzo trudno jest go zapalić. Winowajcą okazała się pompa wtryskowa z której to cieknie paliow, szczególnie na zimnym silniku. Gdy silnik się rogrzeje paliwo przestaje kapać. Byłe już u mechanika, który oczyścił pompę specjalnym środkiem i wskazał miejsce wycieku. Na załącznym zdjęciu zaznaczyłem to miejsce. Cieknie spod tej największej śruby, pod którą prawdopodobnie jest jakiś oring. Mam pytanie czy mogę sam ją odkręcić i wymienić uszczelkę? Czy jak odkęce tą śrubę to nie rozreguluje się pompa? Jeśli nie da się tego zrobić samemu to może znacie jakiegoś dobrego i niedrogiego pompiarza w okilicach warszawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 26 Marca 2008 Co z tego, że wymienisz oring jak i tak cieknie i ma nieszczelności tłoko-rozdzielacz a nie sama pompa i jej obudowa. Chyba przed wczoraj pisałem o tym co trzeba robić w takim przypadku. Przewiń parę stron wczęśniej w tym dziale. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek-e Zgłoś #3 Napisano 11 Kwietnia 2008 Witam Ponownie Niestety temat nadal nie jest rozwiązany. Mam problem ze znalezieniem mechanika który by się tym zajął. W autoryzowanym serwisie BOSCH'a zaśpiewali mi 1200 zł za uszczelnienie pompy, co wydaj mi się troche wygórowaną stawką. Stąd moje pytanie, Czy znacie jakiegoś dobrego i niedrogiego pompiarza w Warszawie lub okolicach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #4 Napisano 11 Kwietnia 2008 Witam PonownieNiestety temat nadal nie jest rozwiązany. Mam problem ze znalezieniem mechanika który by się tym zajął. W autoryzowanym serwisie BOSCH'a zaśpiewali mi 1200 zł za uszczelnienie pompy, co wydaj mi się troche wygórowaną stawką. Stąd moje pytanie, Czy znacie jakiegoś dobrego i niedrogiego pompiarza w Warszawie lub okolicach ? czlowieku uzyj google. bosch ma dziesiatki serwisow w calej polsce, w samej warszawie kilka. na ich stronie sa namiary na kazdy diesel service, bo takiego wlasnie potrzebujesz. uszczelnienie calej pompyu to koszt kilkuset zlotych, ale na pewno nie 1200. raczej ok. 400-600zl. chyba, ze poszlo cos wiecej niz uszczelnienie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #5 Napisano 11 Kwietnia 2008 Napewno nie poszło tylko uszczelnienie. Stawiam na tłokorozdzielacz. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek-e Zgłoś #6 Napisano 16 Kwietnia 2008 czlowieku uzyj google. bosch ma dziesiatki serwisow w calej polsce, w samej warszawie kilka. na ich stronie sa namiary na kazdy diesel service, bo takiego wlasnie potrzebujesz. uszczelnienie calej pompyu to koszt kilkuset zlotych, ale na pewno nie 1200. raczej ok. 400-600zl. chyba, ze poszlo cos wiecej niz uszczelnienie... Jeśli na tym ma polegać Twoja pomoc to proszę lepiej wogóle się nie udzielaj. Dla twojej wiadomosci są 3 rodzaje serwisów bosch'a, a te specjalistyczne które zamują się regeneracją pomp etc. możesz policzyć na palcach jednej ręki i to na całą Polską. Do tego w takim właśnie serwisie zaśpiewali mi 1200 zł za naprawę. Stąd zapytałem o zakład który się pompami zajmuje, ale niekoniecznie pod szyldem bosch'a, bo domyślam się że w takim zrobią to taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #7 Napisano 16 Kwietnia 2008 Owszem zrobią ale ile na tym pojeździśz to tego nikt nie wie, włacznie z zakładem usługowym. A wyjeźdżając z takiego serwisu Boscha pompa jest generalnie jak nowa. W rejonie u mnie jest wielu takich co pompy regenerują albo naprawiają u tych co miej licza za robote a potem po paru mieisącach i tak kończy się to w Bosch'u. Oszczędny 2 razy traci. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek-e Zgłoś #8 Napisano 4 Sierpnia 2008 Auto odstawiłem do pompiarza. Jak się okazało wystarczyło zmienić oring pod tą największą śrubą na zdjęciu. Po wymianie pompa jest suchutka i nie ma już problemu z zapowietrzaniem się układu paliwowego. Jeśli bedziecie mieć podobne problemy to radzę od razu jechać do pompiarza. Ja z tym troche zwlekałem i kapiące paliwo rozpuściło gumowe przewody od chłodzenia (dziwi mnie że nie są olejoodporne). Musiałem kupić oryginalne w serwisie, bo nie ma zamienników.Wyniosło mnie to dodatkowe 95 zł. Dzięki za pomoc Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szymosław Zgłoś #9 Napisano 26 Stycznia 2009 kolego jesli jesteś zadowolny z pompiarza u którego robileś swoją usterke to dal byś namiary na niego.dzięki pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
takilukasz Zgłoś #10 Napisano 30 Marca 2013 odkopię trochę temat. u mnie cieknie gdzieś od strony bloku. ale nie wiem dokładnie skąd. z czego może cieknąć oprócz nastawnika? bo tam wydaje mi się, że nie leci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #11 Napisano 4 Kwietnia 2013 Miejsc jest naprawdę wiele. Tak czy siak - tylko pompiarz może to naprawić. Najczęściej jednak cieknie z nastawnika. Umyj pompę płynem do mycia silników, wysusz ją dokładnie i przejedź się kawałek a potem to co "misie" lubią najbardziej - macanie Jeśli nie widać miejsca wycieku to może palcami wyczujesz a tam gdzie ciasno, użyj cienkiego drutu i kawałka czystej szmaty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Resiak82 Zgłoś #12 Napisano 26 Listopada 2016 Witam. Pilnie potrzebuje pomocy. Właśnie wymieniam uszczelka od pompy wtryskowej. Obawiam się że mogę nie trafić przy składaniu nastawnika czyli tym bolcem w wałek z tym otworem. Nie chce zepsuć pompy Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia że wałek mi wszedł w otwór? np vagiem. Przy rozbieraniu ruszył mi się ten wałek i wiem że na pewno nie jest na miejscu. Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #13 Napisano 26 Listopada 2016 Witam. Pilnie potrzebuje pomocy. Właśnie wymieniam uszczelka od pompy wtryskowej. Obawiam się że mogę nie trafić przy składaniu nastawnika czyli tym bolcem w wałek z tym otworem. Nie chce zepsuć pompy Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia że wałek mi wszedł w otwór? np vagiem. Przy rozbieraniu ruszył mi się ten wałek i wiem że na pewno nie jest na miejscu. Proszę o pomoc Az tak ciężko nie jest trafić nastawieniem. Jeśli coś będzie nie tak to nastawnik porostu nie będzie chciał przylgnąč do pompy. Po wszystkim i tak trzeba ustawić nastawnik Vagem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Resiak82 Zgłoś #14 Napisano 26 Listopada 2016 Az tak ciężko nie jest trafić nastawieniem. Jeśli coś będzie nie tak to nastawnik porostu nie będzie chciał przylgnąč do pompy. Po wszystkim i tak trzeba ustawić nastawnik Vagem. Dzięki udało się jakoś Problem miałem z odpaleniem. Nie chciał odpalić , pomogło zaciągnięcie węzykiem w ustach paliwa do pompy. No i oczywiście ustawienie dawki paliwa. Była też zabawa, ale w końcu udało się na 3,8 4,0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz9501 Zgłoś #15 Napisano 28 Listopada 2016 witam ,nie chce zaśmiecać forum ,wiec tutaj napisze ,sory za ofttopa . Otóż mam afn i po przypadkowym zalaniu BP ciężko odpala ,oczywiście był czyszczony ukłąd wtryskowy i zalano do końca ON . WYmieniono wtryski ,stawiam na pompe wtryskową .Pytanie czy od 90km audi a3 pasuje pompa wtryskowa ? Lub ew od 1z audi 80 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #16 Napisano 28 Listopada 2016 witam ,nie chce zaśmiecać forum ,wiec tutaj napisze ,sory za ofttopa . Otóż mam afn i po przypadkowym zalaniu BP ciężko odpala ,oczywiście był czyszczony ukłąd wtryskowy i zalano do końca ON . WYmieniono wtryski ,stawiam na pompe wtryskową .Pytanie czy od 90km audi a3 pasuje pompa wtryskowa ? Lub ew od 1z audi 80 ? Najprościej to po numerze pompy szukac. Podejdzie z 90km ewentualnie trzeba będzie ustawić dawkę paliwa nastawnikiem. Do AFN potrzebujesz pompę z tlokorozdzielaczem 10mm. Przy 11mm trzeba by korygować soft w sterowniku. W pierwszej kolejności to sprawdź rozrząd czy jest na znakach, potem prace zaworow w pompie- tego odcinajacego doplyw paliwa i przestawiajacego kat wtrysku. Sorry za brak polskich znaków, z Tel. Napisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach