tomekCZ Zgłoś #41 Napisano 31 Stycznia 2011 (edytowane) nie pisalem ze drogi sa super. nie atakuj mnie bezsensownymi argumentami ktore sobie wymyslasz. a wg Ciebie kasa jest? ok, ale piszesz, ze wszystko rozbija sie o kase... skoro oferenci zanizaja wartosci przetargow, to ich wina, a nie wladzy (jakiejkolwiek prowiniencji)!!! godzi sie wykonac okreslona prace za mnniejsze pieniadze, niz to jest rozsadne, to JEGO problem i nie powinien ratowac sie fuszerka. jakby nikt nie przystapil do przetargow z zanizona cena, to rynek by sie znormalizowal, ale kto bedzie pracowal na minimalnej marzy, skoro mozna zrobic walek i "pobudowac cala rodzine"... pl panie... kasa jest!!! jak myslisz inaczej, to ty sie nasluchales o kryzysie i uwierzyles (btw, zielona wyspa to tez bzdura). przy kwocie funduszy unijnych, ktore sa do dyspozycji mozna cuda robic. i robi sie, tylko w zlym tego slowa znaczeniu... nie wspominajac blednego planowania wali mnie koszt ulozenia jednego kraweznika, bo to nie moja branza. normy w tej kwestii tez mnie wala. bo w pracy sie pracuje, a nie trzyma norm. jesli dajesz z siebie wszystko, to kazda norme mozna o kant ... rozbic. ale do pracy trzeba sie nadawac, a nie chodzic!!! co do porownania kosztow (to i tak mniej wiecej, bo przeciez wszystko zalezy od konkretnych okolicznosci): de 24-48 mln pln za km pl 22-62 mln pln za km i popatrz na technologie i wykonanie w niemczech, koszty robocizny, koszty maszyn itd. + szerokosc budowanej autostrady i infrastruktory wokol niej!!! Edytowane 31 Stycznia 2011 przez tomekCZ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #42 Napisano 31 Stycznia 2011 (edytowane) [ame]http://www.youtube.com/watch?v=5RN-5E0twMQ[/ame] a tu jedyne 450 ml zł za 15 km "zajebis..j' drogi, nie ma co wytrzymują dłużej... http://kontakt24.tvn.pl/artykul,nowa-czteroletnia-droga-dziurawa-w-70-zrobiona-za-pieniadze-unijne-na-mazowszu,42193.html http://www.kciuk.pl/Droga-wojewodzka-nr-718-Odcinek-Oltarzew-Pruszkow-Na-wysokosci-Zbikowa-a39617-30 według danych koszt budowy drogi w DE to 23 mln zł, w PL 43 mln zł http://www.geldidee.de/index.php?ren=artikel&news_id=291&cat_id=4§ion_id=19 http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,7863441,Autostrada_A4_do_Rzeszowa_na_mistrzostwa_Euro_2012.html Jedna uwaga: mówimy tutaj tylko o kosztach wybudowania drogi. Koszty jej zaprojektowania, wykupienia gruntów i koszty biurokracji pozostawiamy w obu przypadkach na boku. przykładów jest więcej Edytowane 31 Stycznia 2011 przez martin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekCZ Zgłoś #43 Napisano 31 Stycznia 2011 aby dodac cos w temacie i juz wiecej nie robic OT: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34939,6197390,Grozny_bubel_na_Autostradzie_Poznanskiej.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #44 Napisano 31 Stycznia 2011 buble drogowe to temat rzeka...szkoda zdrowia i nerwów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #45 Napisano 31 Stycznia 2011 aby dodac cos w temacie i juz wiecej nie robic OT: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1...znanskiej.html O tym bublu pisałem w poście nr 15 tylko róznica odchyłu od osi jezdni troszke większa niż pisałem. Ach ta pamięć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #46 Napisano 31 Stycznia 2011 nie powinien ratowac sie fuszerka no ale ratuja i co zrobisz?poza tym to nie tylko wina wykonawcy. czesto widac ze jest cos ewidentnie do zrobienia za grosze przy okazji. ale nie - tego nie ma w kosztorysie i nie robimy tego. pozniejsza naprawa kosztuje sporo wiecej $. przykladem moze byc dolozenie placka pod zeliwo studzienki kanalizacyjnej. czesto stare studnie z cegly (nie wspomne ze trzeba by wymieniac cala kanalizacje) maja zamiast placka i pierscienia odciazajacego - wymurowane cegly w taki sposob aby zwezyly sie u gory na srednice zeliwa. - ile to wytrzyma kazdy wie. taka robota przy okazji moze kosztowac przykladowo 1000zl, a zostawia sie to zeby za rok zaplacic 5000zl i miec łatę na srodku drogi ktora nie dosc ze brzydko wyglada to jeszcze narusza cala konstrukcje asfaltu. kasa jest!!! jak myslisz inaczej, niestety mysle inaczej. na to kasy zawsze brakuje i popatrz na technologie i wykonanie w niemczech, koszty robocizny, koszty maszyn itd. + szerokosc budowanej autostrady i infrastruktory wokol niej!!! zebys mnie oswiecil z cenami chcialem zebys podal cene np kladzenia kraweznika. jezeli chodzi o roznice w robocie to np zatoczki autobusowe w niemczech robi sie solidnie, wiecej materialu, dluzej to trwa. ale jest taniej? nie wydaje mi sie. zauwaz tez ze tam drogi juz sa pobudowane, autostrady a w tym juz mosty itp. inaczej sie robi od zera w jak u nas w polsce a inaczej sie modernizuje i ulepsza jak w niemczech aby dodac cos w temacie i juz wiecej nie robic OT: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1...znanskiej.html "- Winę ponosi projektant, który ani razu nie pojawił się na budowie" pisalem o projektantach ktorzy nie jezdza po budowach.. http://kontakt24.tvn.pl/artykul,nowa-czteroletnia-droga-dziurawa-w-70-zrobiona-za-pieniadze-unijne-na-mazowszu,42193.html a jak sobie miasto wyobrazalo te droge projektujac ja bez kraweznikow? jezeli na tym oszczedzali (wg mojej wersji oszczedzali) to jak wyglada podbudowa ...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach