Skocz do zawartości
carlito123

Pomocy!!! Ciężko Odpalić

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem. Po dłuższym postoju ciężko odpalić silnik. Muszę kręcić kilka razy, a nawet jak załapie, to nierówno chodzi i gaśnie nie wchodząc nawet na obroty. Kiedy wreszcie załapie jest chmura białego dymu... Próbowałem tankować na różnych stacjach, żeby upewnić sie, że to nie paliwo. Świece wymieniłem na nowe, wody w filtrze paliwa nie ma. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc. Dodam tylko, że ciepły silnik dział bez zarzutów, pali na dotyk, tylko jak zimny to KLAPA!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś Ci się zapowitrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam automatyczne ssanie, czy tez "przyspieszacz rozuchu" - nie wiem jak to w DIESLU się fachowo nazywa - skoro na ciepłym jest wszystko OK. Coś mi sie jeszcze o uszy obiło o zaworze zwrotnym zapobiegajacym cofaniu się paliwa, ale nie wiem, czy to dotyczy twojego przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek o jakim ssaniu opowiadasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maniek - jest coś takiego w dieslu, jak przyspieszacz rozruchu. No chyba ze sie mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa paliwa może już siadac, tak samo może któraś świece żarowa siada,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak najbardziej! Ale on jest na 100% zapowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm... Ale świece są już wymienione... A powietrze którędy może się dostawać, bo dziś jak kumpel go odpalał na zimnym to zauważyłem, że są pęcherze powietrza....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bąbelki podstawa zacznij od filtra paliwa nowego może być zapchany ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nigdzie nie kapie ON to obstawiam zaworek zwrotny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie jest ten zaworek ? u mnie jest podobnie.. :669:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na samej górze pompy, tam gdzie wychodzi przelew.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszczola457

ja mam problem gdy odpalam obroty sa ponizej 600 mysle ze nie dziala sanie bo jak dodaje gazu to naormalnie jedzie a po około 5 minutach juz obroty sa na 900 i jest ok czy ktos wie jak to naprawic bo jestem teraz w angli i nie mam dostepu do polskiego mechanika mam passata z 99r 1,8bezyna

:669:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dałem do sprawdzenia pompę wtryskową. Jest podejrzenie że to wina pompy...:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popatrz czy na górze pompy tam gdzie jest sprężyna nie cieknie ropa bo jeżeli tak to po dłuższym postoju będzie zapowietrzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe jest też że powietrze dostaje się na wejściu przewodu zasilającego do filtra paliwa. Tam jest uszczelka i jeśli filtr jest kiepskiej jakości to nie przylega dokładnie (może twardnieje lub cuś) j po dłuższym postoju ciężko będzie odpalic. Pisze o tym bo moje przyjaciółka w Golfie III 1.9 TD miała ten problem, winny okazał się Filtron. Jak jej Manna założyłem to już jest OK. I teraz to ja jej wszystkie filtry dostarczam :D

Pozdro.

Carlito123, napisz co było przyczyną. Czy to pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Carlito123 ja cały czas myślę że to jakaś pierdoła nie zabieraj się od razu za pompę (mam nadzieję że jeszcze nie wydłubałeś jej z paska). Jeśli nigdzie na zewnątrz nie leci ON to po prostu cofa się do układu. Sprawdz ten zaworek i filtr paliwa. Ja bym od tego zaczął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś zapodać fotkę tego zaworku bo patrzę i :eek: wcale nie widzę nic takowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś się coś wyjaśni. Pompiarz zmienił uszczelki w pompie wtryskowej i właśnie zakładają pompę... Może to coś pomoże... Dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jednak.... Regeneracja pompy wtryskowej pomogła. Problem zniknął:) Przy okazji wyszło, że kółko zębate na wale korbowym miało luzy bo było słabo dokręcone. Kółko wymienione, ale ta usterka spowodowała lekkie uszkodzenie wału:) aczkolwiek na razie to nie przeszkadza... Luz pozostał ale bardzo mały. Koszty: Wymiana uszczelek i sprawdzenie pompy - 200zł, koszt kółka - 90zł, Mój mechanik skasował 200zł za robotę (ale wiem, że chłop się napracował). Całkowity koszt - 490zło:( Bywa... Nie wiem co robić. Myślę o sprzedaży samochodu, ale mi trochę szkoda z racji tego, że już sporo rzeczy jest już zrobionych...(uszczelka pod głowicą, pompa wody, pasek rozrządu, nowa chłodnica, pompa wtryskowa, świece żarowe, termostat...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności