carlito123 Zgłoś #1 Napisano 12 Marca 2008 Mam problem. Po dłuższym postoju ciężko odpalić silnik. Muszę kręcić kilka razy, a nawet jak załapie, to nierówno chodzi i gaśnie nie wchodząc nawet na obroty. Kiedy wreszcie załapie jest chmura białego dymu... Próbowałem tankować na różnych stacjach, żeby upewnić sie, że to nie paliwo. Świece wymieniłem na nowe, wody w filtrze paliwa nie ma. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc. Dodam tylko, że ciepły silnik dział bez zarzutów, pali na dotyk, tylko jak zimny to KLAPA!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #2 Napisano 12 Marca 2008 Gdzieś Ci się zapowitrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 12 Marca 2008 Obstawiam automatyczne ssanie, czy tez "przyspieszacz rozuchu" - nie wiem jak to w DIESLU się fachowo nazywa - skoro na ciepłym jest wszystko OK. Coś mi sie jeszcze o uszy obiło o zaworze zwrotnym zapobiegajacym cofaniu się paliwa, ale nie wiem, czy to dotyczy twojego przypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2008 Danek o jakim ssaniu opowiadasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2008 maniek - jest coś takiego w dieslu, jak przyspieszacz rozruchu. No chyba ze sie mylę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #6 Napisano 12 Marca 2008 pompa paliwa może już siadac, tak samo może któraś świece żarowa siada, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #7 Napisano 12 Marca 2008 No jak najbardziej! Ale on jest na 100% zapowietrzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlito123 Zgłoś #8 Napisano 13 Marca 2008 Hm... Ale świece są już wymienione... A powietrze którędy może się dostawać, bo dziś jak kumpel go odpalał na zimnym to zauważyłem, że są pęcherze powietrza.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #9 Napisano 13 Marca 2008 Bąbelki podstawa zacznij od filtra paliwa nowego może być zapchany .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #10 Napisano 13 Marca 2008 Jeśli nigdzie nie kapie ON to obstawiam zaworek zwrotny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz19850 Zgłoś #11 Napisano 13 Marca 2008 gdzie jest ten zaworek ? u mnie jest podobnie.. :669: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #12 Napisano 13 Marca 2008 Na samej górze pompy, tam gdzie wychodzi przelew. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszczola457 Zgłoś #13 Napisano 17 Marca 2008 ja mam problem gdy odpalam obroty sa ponizej 600 mysle ze nie dziala sanie bo jak dodaje gazu to naormalnie jedzie a po około 5 minutach juz obroty sa na 900 i jest ok czy ktos wie jak to naprawic bo jestem teraz w angli i nie mam dostepu do polskiego mechanika mam passata z 99r 1,8bezyna :669: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlito123 Zgłoś #14 Napisano 20 Marca 2008 Dałem do sprawdzenia pompę wtryskową. Jest podejrzenie że to wina pompy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Basi Zgłoś #15 Napisano 20 Marca 2008 popatrz czy na górze pompy tam gdzie jest sprężyna nie cieknie ropa bo jeżeli tak to po dłuższym postoju będzie zapowietrzony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #16 Napisano 20 Marca 2008 Możliwe jest też że powietrze dostaje się na wejściu przewodu zasilającego do filtra paliwa. Tam jest uszczelka i jeśli filtr jest kiepskiej jakości to nie przylega dokładnie (może twardnieje lub cuś) j po dłuższym postoju ciężko będzie odpalic. Pisze o tym bo moje przyjaciółka w Golfie III 1.9 TD miała ten problem, winny okazał się Filtron. Jak jej Manna założyłem to już jest OK. I teraz to ja jej wszystkie filtry dostarczam Pozdro. Carlito123, napisz co było przyczyną. Czy to pompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #17 Napisano 20 Marca 2008 Carlito123 ja cały czas myślę że to jakaś pierdoła nie zabieraj się od razu za pompę (mam nadzieję że jeszcze nie wydłubałeś jej z paska). Jeśli nigdzie na zewnątrz nie leci ON to po prostu cofa się do układu. Sprawdz ten zaworek i filtr paliwa. Ja bym od tego zaczął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #18 Napisano 20 Marca 2008 Może ktoś zapodać fotkę tego zaworku bo patrzę i wcale nie widzę nic takowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlito123 Zgłoś #19 Napisano 21 Marca 2008 Dziś się coś wyjaśni. Pompiarz zmienił uszczelki w pompie wtryskowej i właśnie zakładają pompę... Może to coś pomoże... Dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlito123 Zgłoś #20 Napisano 22 Marca 2008 A jednak.... Regeneracja pompy wtryskowej pomogła. Problem zniknął Przy okazji wyszło, że kółko zębate na wale korbowym miało luzy bo było słabo dokręcone. Kółko wymienione, ale ta usterka spowodowała lekkie uszkodzenie wału:) aczkolwiek na razie to nie przeszkadza... Luz pozostał ale bardzo mały. Koszty: Wymiana uszczelek i sprawdzenie pompy - 200zł, koszt kółka - 90zł, Mój mechanik skasował 200zł za robotę (ale wiem, że chłop się napracował). Całkowity koszt - 490zło:( Bywa... Nie wiem co robić. Myślę o sprzedaży samochodu, ale mi trochę szkoda z racji tego, że już sporo rzeczy jest już zrobionych...(uszczelka pod głowicą, pompa wody, pasek rozrządu, nowa chłodnica, pompa wtryskowa, świece żarowe, termostat...) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach