michalwedel Zgłoś #121 Napisano 31 Lipca 2013 A ja mam pytanie odn dwumasu. Mój pojazd ma objawy ślizgającego się sprzęgła. Jak mocno wcisnę pedał gazu to wskazówka obrotomierza nagle wskakuje parę działek wyżej (bez przeniesienia mocy na koła) poczym opada i dalej auto przyspiesza już normalnie... Wiadomo, że sprzęgło jest walnięte i trzeba je wymienić, ale tu pojawia się pytanie: Czy dwumas też w tym przypadku będzie uszkodzony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wili500 Zgłoś #122 Napisano 31 Lipca 2013 W moim Passacie też coś się dzieje tylko nie wiem co , a i mechanicy mają problem .Pukanie w okolicy napędu od IV biegu powyżej 70km/h. Po wciśnięciu sprzęgła i zdjęciu pedału gazu -przestaje.Co to może być ?Czy to objawy dwu masy, czy może czegoś innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hawaii Zgłoś #123 Napisano 1 Sierpnia 2013 U mnie dwumas, poduszki i przegub wewnętrzny wykluczone. Za to prawdopodobnie leje jeden wtrysk - trzeba to teraz sprawdzić na fest, żeby nie wymieniać bez sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wili500 Zgłoś #124 Napisano 2 Sierpnia 2013 Hawaii , jak coś będziesz wiedział daj znać. Widzę ,że wszyscy mają podobne problemy .Wszystko kręci się wokół dwumasy i sprzęgła.' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Berci Zgłoś #125 Napisano 12 Sierpnia 2013 Wymieniłem już wałek rozrządu i popychacze. Krzywki na wałku się zdeformowały przy przebiegu 125000 tyś. i uszkodziły popychacze i panewki. Skandal! teraz mam awarię hamulca postojowego więc mój B6 od połowy lipca stoi cały czas na warsztacie. A dwumasę już słychać więc albo go sprzedam albo muszę się szykować znowu na koszty!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymek.82 Zgłoś #126 Napisano 12 Sierpnia 2013 Wymieniłem już wałek rozrządu i popychacze. Krzywki na wałku się zdeformowały przy przebiegu 125000 tyś. i uszkodziły popychacze i panewki. Skandal! teraz mam awarię hamulca postojowego więc mój B6 od połowy lipca stoi cały czas na warsztacie. A dwumasę już słychać więc albo go sprzedam albo muszę się szykować znowu na koszty!!! Nie ten dział kolego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hawaii Zgłoś #127 Napisano 4 Września 2013 Panowie, Sprawa na dzień dzisiejszy wygląda następująco: wszystkie przeguby sprawdzone, poduszki silnika i skrzyni sprawdzone, dwumasa wykluczona, wtryski sprawdzone - mają wzorcowe parametry. Jakichkolwiek błędów na VAGu brak. Wczoraj wymieniłem filtr paliwa, był trochę zasyfiony ale bez przesady. Telepanie nadal występuje. Planuję jeszcze czyszczenie przepływki, chociaż nie sądzę żeby to miało wpływ, tym bardziej, że problem pojawił się dosłownie z godziny na godzinę. Macie jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #128 Napisano 4 Września 2013 Witam podepne się pod temat bo jestem ciekaw jak kolega Hawaii wykluczył 2 mase???? rozbierałeś skrzynie ???czy tylko tak jakoś??? osobiście nie wiem czy to problem czy poprostu ten typ tak ma ale też czuje od niedawna czasami podczas przyspieszania lekkie jakby to nazwać no to telepanie nie zawsze ale czuc- wtryski mam ok bo zmieniałem przeguby też bo zmieniałem poduszek co prawda bardzo nie patrzyłęm ale w moim przypadku obstawiam padającą 2 mase bo auto mam na chipsach i własnie ciekawi mnie jak i czy wogóle można sprawdzić stan 2 masy bez rozbierania skrzyni???? a sprawdzałes ten lacznik siatkowy za turbo przed katem???? a moze układ wydechowy sie poluzowal albo ktoryś wieszak juz się nadwyręża i drzzy tłumik??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hawaii Zgłoś #129 Napisano 4 Września 2013 Witam, Jeśli chodzi o dwumasę, to nie była rozbierana ale zewnętrznie nie daje żadnych objawów, zero stuków, bujania przy gaszeniu, mrowienia na sprzęgle, na jałowym buda też nie drży. Klasycznych objawów brak, wiem, że to nie 100% pewności ale zanim zabiorę się za poważne manewry pod maską, chciałbym wykluczyć możliwie proste warianty. Plecionka była wymieniana jakiś czas temu razem z katem, także jest w porządku. Temat wydechu wykluczyłbym, telepaniu nie towarzyszy zupełnie żaden dźwięk, a objaw jest taki jakby na ułamek sekundy silnik miał moc, na kolejny ułamek nie miał i tak na zmianę. Występuje to na 3,4,5,6 biegu w zakresie 1500-2500obr. - najbardziej pod obciążeniem, pod górę a na 5 i 6 przy obrotach rzędu 1500-2000 wrażenie jakby miało wyrwać motor z budy. Osobiście bardziej obstawiałbym układ paliwowy, wtryski niby wykluczone, filtr paliwa wymieniony. Nie wiem co dalej, może pompa paliwa? Zauważyłem, że ostatnio przy załączaniu zapłonu nie zawsze ją słychać, podczas gdy do tej pory za każdym razem był charakterystyczny dźwięk. Pali na dotyk, na jałowym silnik pracuje równiutko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #130 Napisano 4 Września 2013 ja pare lat temu mialem cos takiego w Golfie 4 90 koni tdi auto jezdziło normalnie jezdził nin ojciec więc bardzo go tam nie bacił ale w pewnym momencie Golf tak osłabł ze ledwo jechał az w koncu stanoł, wymieniono filtr pomoglo ale nie na dlugo, podlaczono go na krotko z butelki to palil jezdzil, wiec mechanik pomyslal ze zajrzymy do zbiornika paliwa i zobaczymy co z pompka, po wyjeciu tego kosza co jest w zbiorniku okazało się ze taki jakby ziorniczek taka komora to nazwijmy w tym całym białym ustrojstwie co siedzi w zbiornikach w ktorym jest pompka elektryczna jest cała pełna jak by to nazwac takich białych glutów - smarków takich w miare gestych wiec pompka paliwa nie miala jak pociagnac paliwa i to bylo problemem Obecnie ja jezdze b5 FL ale troche go modze w moc wiec po wczesniejszym doswaidczeniu postanowiłem ze zajrze do zbiornika w koncu ponad 10 lat i kosz jak i smok były zabrudzone ale nie az tak jak to opisałem wczesniej ale cos tam było zrobiłem to czysto profilaktycznie ze wzgledu zabawy w moc i opłacało sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hawaii Zgłoś #131 Napisano 4 Września 2013 Dzięki za radę. Zajmę się tą pompą, tym bardziej że niepokoi mnie to, że czasem "milczy" Jest jeszcze jedna rzecz związana z układem paliwowym u mnie. Wczoraj przy tankowaniu do pełna zauważyłem małą plamę przy tylnej części prawego tylnego nadkola - mniej więcej tam gdzie powinien być zamontowany tylny chlapacz, tylko bardziej do wewnątrz auta. Czy może to mieć związek z cieknącą pompą, czy może pojawiłby się gdzie indziej a ten wyciek to tylko kwestia rury do zbiornika? Było już ciemno i nie za bardzo miałem jak zajrzeć skąd dokładnie leci ropa. Do moderatorów - wiem, że temat dotyczy dwumasy ale nie chcę już z całym tym wywodem zakładać nowego tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #132 Napisano 4 Września 2013 To co opisałs to napewno nie ma zwiazku z cieknaca pompa poprostu jak napoiłes paska do pełna to moze przelewem wyciekło pare kropelek i zrobiło plame jak otwierasz klapke do tankowania to tam jest taka mała dziurka w gymowym fartuchu i moze tamtendy cos z pistoleta pociekło i zostawiło plame pewnie jest gdzies temat jak wyjac pompke paliwa ale po na szybko to jest ona w bagazniku pod wykladzina taki czarny dekel na 3 srubki a pod nim jest zbiornik potrzebny jest odkurzacz by piach oczyscic bo syf wpadnie do zbiornika i odkreca sie nalepiej mlotkiem i kawalkiem drewienka taka spora plastykowa nakretke najwiecej problemu sprawia odłaczenie przewodow paliwowych sa one na takie szyko zlaczki i je trzeba scisnac kombinerkami albo szczypcami wtedy blokadka pusci i pstryk i do gory bez ich odpiecia nie wyjmiesz kosza a jak zalales do pelna to chyba lepiej wyjezdzic troche bo jak jest za duzo wachy to moze cos tam sie wylac jak poluzujesz ta plastikowa nakretke zreszta i tak nie uniknione aby troche nie narozlewac wiec od razu szukuj jakies scierki albo duzo rzecznika papierowego i jak juz bedziesz ja ciagnal do gory to musisz ja przechylic na bok bo plywak od poziomu paliwa jest na takim druciku i wtedy podczas przechylania wyleje sie ze 200-300 ml z tego kosza jak bedziesz go przechylal powoli to wszystko przez ten otwor wlajesz do zbiornika najlepiej podpatrz na jakim zdjeciu jak to wyglada ja rowniz przepraszam szefostwo ze zboczenie z tematu ale szybko ziomkowi chcialem odpowiedzic co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hawaii Zgłoś #133 Napisano 4 Września 2013 Dzięki za wyczerpującą instrukcję, przyda się na pewno Wyciek pojawił się pierwszy raz wczoraj przy tankowaniu do fulla z odpowietrzaniem - zwykle tankuję ok. połowę zbiornika. Auto nie straciło na mocy jako takiej ale telepanie powoduje taki rezonans na budzie, że w rezultacie ciężko przyspieszyć w podanym zakresie obrotów. Biorę się za przepływomierz a w międzyczasie wyjeżdżę trochę tej ropki i sprawdzę pompę. Jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś trafy co do powyższego, to proszę pisać, będę wdzięczny za każdą poradę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #134 Napisano 4 Września 2013 dzisiaj jak jechalem to moje telepotanie jest np ok 70-80 na blacie na czwartym biegu i na prostej puszczam pedal gazu tak by byl na biegu to czuc delikatnie na pedale takie mrowienie i podczas przyspieszania na 4 biegu ok 2 tys obrotow i wciskam gaz to tez delikatnie czuc takie mrowienie wiec ja obstawiam 2 mas jak bedziesz czyscił przeplywke najlepsze do tego jest zmywacz techniczny albo zmywacz do hamulcy oba w sprayu psik i pendzelkiem delkiatnie i najlepiej tez odrazu przemyc map sensor jest on na rurze plastikowej przed EGR na 2 wkrety latwo szybko a warto go umyc bo olej z dolotu go brudzi pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zwierzak8518 Zgłoś #135 Napisano 10 Września 2013 (edytowane) Witam jestem nowy szukam wszędzie informacji na temat dwumasu i zamian na kolo zamachowe . ( http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-zamachowe-vw-passat-b5-b6-1-9-tdi-i3479589802.html ) czy możne ktoś robił tak opcje podmianki i czy to dobre rozwiązanie ??? taka zamian czy lepiej se odpuścić i zamatować oryginalny dwumas?? Przepraszam jak powtarzam wątek ale nie orientuje się w tym forum a mam podjąć decyzje dosyć szybko proszę o pomoc :sciana Edytowane 10 Września 2013 przez Zwierzak8518 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #136 Napisano 12 Września 2013 (edytowane) Czy jesteście w stanie ocenić stan mojej dwumasy na podstawie tego fimu? Edytowane 12 Września 2013 przez BIGjack Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suker88 Zgłoś #137 Napisano 25 Września 2013 Witam jestem nowy szukam wszędzie informacji na temat dwumasu i zamian na kolo zamachowe . ( http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-zamachowe-vw-passat-b5-b6-1-9-tdi-i3479589802.html ) czy możne ktoś robił tak opcje podmianki i czy to dobre rozwiązanie ??? taka zamian czy lepiej se odpuścić i zamatować oryginalny dwumas?? Przepraszam jak powtarzam wątek ale nie orientuje się w tym forum a mam podjąć decyzje dosyć szybko proszę o pomoc :sciana Zawsze możesz spróbować ja kupiłem komplet(koło dwumasowe+docisk+tuleję+łożysko) firmy LUK za 1700zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matmur Zgłoś #138 Napisano 30 Września 2013 Dzień dobry, Bardzo proszę o Waszą opinie. W moim passacie 2.0 tdi 140 km 2007 rok, przebieg 131 000 km kiedy stoję, biegi są na luzie, podczas puszczania sprzęgła słychać głośne warczenie, zgrzytanie, chrobotanie. Bieg wchodzą normalnie, sprzęgło puszczało normalnie, nie odbija, żadnych innych objawów. Byłem już u dwóch niezależnych mechaników i każdy mówi mi że do zrobienia jest dwumasa. Oczywiście nie zajrzeli nigdzie stwierdzili to po tym jedynym objawie, który Wam opisuje. Jaka jest Wasza opinia na ten temat. Na razie obaj powiedzieli że to się dopiero zaczyna i że mogę jeszcze na tym jeździć jakiś czas. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stromy Zgłoś #139 Napisano 30 Września 2013 Objawy masz pięknie opisane tu: http://bit.ly/14gRjpP Taki stukot jest typowy, ale bez sprawdzenia przez dobrego mechanika nie poradzisz nic... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suker88 Zgłoś #140 Napisano 1 Października 2013 witam. u mnie też tak było tylko że biegi nie chciały wchodzić czasami, wszyscy mi mówili( mechanicy)że prawdopodobnie to dwumasa, więc kupiłem komplet(koło dwumasowe, docisk, łożysko)jak już rozebrali to okazało się że docisk się posypał i łożysko tak więc bez rozebrania niczego się nie dowiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach