Skocz do zawartości
Gość dir

passat B4 2.0 2E dołożenie turbo?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dir

czy mozna zalozyc turbo do motoru 2E... benzynowego ? no wiem, ze mozna ale .. z uwagi na koszty i klopoty to gdzie mam sie przerzucic z tym watkiem ? ;)

 

//przeniosłem do tuningu - andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

lekko za 2000PLN mozesz juz cieszyc sie passatem 2.0T ~160KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 tys zl? Ja bym predzej powiedzial, ze 8-10 tys zl jesli to ma byc pewna i solidna konstrukcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dir
2 tys zl? Ja bym predzej powiedzial, ze 8-10 tys zl jesli to ma byc pewna i solidna konstrukcja.

 

dlaczego tak różne kwoty podajecie? jakie prace uwzględniacie i problemy do rozwiązania?

ja się serio pytam a Wy sobie jajka robicie ;-)

ale dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

Sadze ze blizej realnej ceny takiej przerobki jest KUBELT, mysle ze to wlasnie kwota pomiedzy 8-10 tys.zl.

Ja ostatnio wymienialem u siebie turbine w 1.9 TDI i za nowa turbine zaplacilem 1300zl, a gdzie jeszcze IC, mocowanie do IC, wszystkie weze, kolektor dolotowy i wylotowy, wszelkiego rodzaju elektrozawory. Dolozenie turbiny do samochodu to nie taka tania sprawa, sporo elementow trzeba wymienic, niekiedy podstawowe elementy silnika, takie jak tloki czy tez walki sa inne w silnikach doladowanych.

Lepiej kupic nowe auto z turbina :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt sobie jaj nie robi, tak to wyglada. To nie jest kwestia przyklejenia samej turbiny.

Remont silnika + Turbina, kolektory, weze, odprezenie silnika, kute wnetrzosci, elektronika sterujaca, wydech, pompo paliwa, wzmocnienie elementow (polosie, hamulce, zawiesznie np.) + robocizna... taka modyfikacja przekroczy nawet sporo te 10 tys zl.

Bez kucia silnika byloby taniej ale a) nie wiem ile ten silnik wytrzyma, b) mniejsze cisnienie doladowania wiec mniej KM i Nm.

Za 2 tys moznaby zrobic pelny wydech + kolektory + dolot w profi wykonaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dir

Lepiej kupic nowe auto z turbina :)

 

właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem (jest najbliższa mojej wiedzy ale nie przecze, ze da się zrobić taniej... ) ;)

dzieki, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chemik
2 tys zl? Ja bym predzej powiedzial, ze 8-10 tys zl jesli to ma byc pewna i solidna konstrukcja.

 

Blizej 20-40 tys...

 

To nie jest kwestia przyklejenia samej turbiny.

Remont silnika + Turbina, kolektory, weze, odprezenie silnika, kute wnetrzosci, elektronika sterujaca, wydech, pompo paliwa, wzmocnienie elementow (polosie, hamulce, zawiesznie np.) + robocizna... taka modyfikacja przekroczy nawet sporo te 10 tys zl.

 

Racja... Glownie chodzi o zwiekszenie wytrzymalosci mechanicznych elementow silnika oraz o dostosowanie zasilania w paliwo do wiekszych przeplywow...

Znam goscia, ktory probowal uturbinic focusa 1,6... Przerobki kosztowaly go ponad 40 tys PLN... I mniej wiecej tyle km przejechal... 40 tys. km po zalozeniu turbo... I wiecej stal w warsztacie niz jezdzil... Takie drobne usterki - a to uszczelke spod glowicy wydmychalo, a to przegob ukrecilo... W koncu wrocil do serii...

Lepiej kupic nowe auto z turbina

 

Albo zrobic swat silnika na mocniejszy... Ale to tez do tanich nie nalezy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
Nikt sobie jaj nie robi, tak to wyglada. To nie jest kwestia przyklejenia samej turbiny.

Remont silnika + Turbina, kolektory, weze, odprezenie silnika, kute wnetrzosci, elektronika sterujaca, wydech, pompo paliwa, wzmocnienie elementow (polosie, hamulce, zawiesznie np.) + robocizna... taka modyfikacja przekroczy nawet sporo te 10 tys zl.

Bez kucia silnika byloby taniej ale a) nie wiem ile ten silnik wytrzyma, b) mniejsze cisnienie doladowania wiec mniej KM i Nm.

Za 2 tys moznaby zrobic pelny wydech + kolektory + dolot w profi wykonaniu.

 

 

jeszcze raz powtorze za 2000PLN znam osobe co dolozy TURBO do tego motoru - warunek musi byc gaz w aucie. nie jedno nie dwa ani nie trzy tanie auta jezdza jest ich naprawde duuuuuzo. zakres prac obejmuje:

 

TURBO (nie nowe - jak niektorzy pisza - ale sprawne)

IC -tez nie nowe

przerobka kolektora wydechowego i dolotowego

wysterowanie na gazie (w przydku instalki innej niz IVgr dodatkowe koszty - inny parownik, mikser...)

 

silnika do 0.4bara nie trzeba odprezac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
musi byc gaz w aucie.

ppmarian, jak napiszesz o co chodzi z tym gazem to mysle ze bedzie mi o wiele latwiej zrozumiec - i nie tylko mi :613:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw
ppmarian, jak napiszesz o co chodzi z tym gazem to mysle ze bedzie mi o wiele latwiej zrozumiec - i nie tylko mi

no dokładnie bo ja też nie bardzo wiem poco dla turbiny instalacja LPG??????? :609: :609: :609: :609: :609: :609: :609: :609: :609: :609: :609: :609: :609: :609: :628: :628: :628: :628: :628: :628:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
ppmarian, jak napiszesz o co chodzi z tym gazem to mysle ze bedzie mi o wiele latwiej zrozumiec - i nie tylko mi

 

 

bo zeby wysterowac silnik po dokladce turbo na PB trzeba zapodac nowe wtryski, na 90% nowa pompe paliwa, mapowac kompa, i wiele innego badziewia. a tak na LPG rozwiercasz wtryski gazu (ewentualnie zmieniasz mikser i parpownik) a zmiana parametrow w kompie gazowym to juz dziecinie prosta sprawa.

 

auto oczywiscie bedzie prcowac na PB ale do ~2000-3000obr (do momentu az turbo zacznie dmuchac i przeplywka zglupieje).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ppmarian, nie uważasz że to trochę śmieszna modyfikacja? nigdy bym sie nie zdecydował na takie rozwiązanie :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

dlaczego? w razie awari masz mozliwosc jazdy na PB a tak jak masz LPG to i tak jedzisz 99% przebiegu na tym paliwie. ja jestm o krok od montarzu kompresora lub TURBO do VR6

 

kompresor jest o tyle lepszy ze nie wymaga koniecznie IC (bardzo ciezko go upchac dodatkowa chlodnice w passacie VR6 z klima) i pompuje od samego dolu.

 

jak nie znajde odpowiedniej spezarki (gabaryty, cena) to niestety zdecyduje sie na turbo np: KO3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chemik
kompresor jest o tyle lepszy ze nie wymaga koniecznie IC (bardzo ciezko go upchac dodatkowa chlodnice w passacie VR6 z klima) i pompuje od samego dolu.

 

Turbo tez nie wymaga IC... Poprostu bedzie wtedy slabiej sprezac...

 

jeszcze raz powtorze za 2000PLN znam osobe co dolozy TURBO do tego motoru

 

Tak... A po przejechaniu 1000 km pierwsza wizyta w warsztacie...

 

silnika do 0.4bara nie trzeba odprezac

 

Teoretycznie moc przy doladowaniu o 0,4 bara powinna wzrosnac o 40%... Nie ryzykowalbym tego w silniku bez odprezenia go...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
urbo tez nie wymaga IC... Poprostu bedzie wtedy slabiej sprezac...

 

ale turbo stranie zwiekszy temperature powietrza w dolicie z zacji kontaktu posredniego z goracymi spalinami a w kompresoze wzrosnie temp tylko z powodu zwieszenia cisnienia

 

Tak... A po przejechaniu 1000 km pierwsza wizyta w warsztacie...

 

piszesz z doswiadczenia czy tylko tak zeby klepac bez sensu? znam te auta co tydzien widze je na zlotach i maj sie dobrze

 

Teoretycznie moc przy doladowaniu o 0,4 bara powinna wzrosnac o 40%... Nie ryzykowalbym tego w silniku bez odprezenia go...

 

dobrze napisales "teoretycznie" z 2.0 115KM w praktyce przy doladowaniu 0.3-0.4bar mozna wykrecic bezpieczne ~160KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chemik
piszesz z doswiadczenia czy tylko tak zeby klepac bez sensu?

 

Z doswiadczenia, aczkolwiek nie ze swojego... Dlatego nadal nie wierze w uturbinienie silnika za 2000 PLN...

I nie przekonuj mnie gdyz ja niedowiarek jestem... Wiec dalsze pisanie, ze to mozliwe bedzie wlasnie "klepaniem bez sensu"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość longines
ale turbo strasznie zwiekszy temperature powietrza w dolocie z racji kontaktu posredniego z goracymi spalinami a w kompresoze wzrosnie temp tylko z powodu zwieszenia cisnienia

 

Na zmniejszenie temperatury powietrza w dolocie jest sposób (obnizka o około 5-7stopni).

Otoki i rury z pianki poliuretanowej (takie jak w systemach grzewczych) i odrobina umiejętności posługiwania się nozykiem introligatorskim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szerszeniak
ale turbo strasznie zwiekszy temperature powietrza w dolocie z racji kontaktu posredniego z goracymi spalinami a w kompresoze wzrosnie temp tylko z powodu zwieszenia cisnienia

 

Na zmniejszenie temperatury powietrza w dolocie jest sposób (obnizka o około 5-7stopni).

Otoki i rury z pianki poliuretanowej (takie jak w systemach grzewczych) i odrobina umiejętności posługiwania się nozykiem introligatorskim.

tylko ze turbo czy tez kompresoro wiele wiecej podniesie temperature i bez ic sie nie obejdzie a do tematu nie lepiej kupić inny silnik G60 wejdzie bez wiekszych zmian nawet skrzynia zostaje albo VR6 tyle ze nieco wiecej zabawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rapix

przy doładowaniu 0,4 bara 40% przyrostu? Z kad takie pomysly...

Powiem tak przy takim doładowaniu o ile w naprawde dobrym stanie jest motor to tłoki korby itp. moze zostac seria, pompa paliwowa tez wydaje mi sie ze da rade... ale pod turbo trzeba zrobic wydech, kolektro, bedzie potrzebny nowy program sterujacy do tego, najlepiej jakis chip który zwiekszy dawke paliwa, a do tego dajmy na to mechaniczne sterowanie turbino i mozna wszystko ustawic ładnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności