dlugiiii Zgłoś #21 Napisano 2 Sierpnia 2008 W takim razie jak moduł rozpoznaje zamknięcie szyby,a jakąś przeszkodę po której (tak mi się wydaje) cofa szybe spowrotem na dół ??Tak przynajmniej ma szyberdach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #22 Napisano 2 Sierpnia 2008 Napisalem Tobie przeciez jak to dziala. Modul komfortu steruje szybami, ale skoro silniczek jak to okreslono "pyka" to znaczy ze modul podaje sygnal, problemu nalezy szukac w drzwiach. Co innego jesli wogole sie nic nie odzywa, znaczy ze modul nie steruje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #23 Napisano 2 Sierpnia 2008 Ale w tym przypadku dosyć że pyka to szyba chodzi !!! Chciałbym się dowiedzieć to jak moduł konfortu rozpoznaje przeszkodę(wtedy cofa szybę ),a kiedy szyba całkiem się zamknie i zatrzyma ją.Tu i tu jest zatrzymanie szyby ,czyli poznaje że jest obciążenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #24 Napisano 3 Sierpnia 2008 Według książki moduł rozpoznaje przeszkodę w zakresie 4-200mm od górnej uszczelki drzwi. Ochrona przed zaciśnięciem składa sie z czujnika Halla + elektronika który podczas napotkanego oporu wykrywa zmniejszenie predkości obrotowej silnika i zmienia kierunek obrotów opuszczjąc szybe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #25 Napisano 3 Sierpnia 2008 Według książki moduł rozpoznaje przeszkodę w zakresie 4-200mm od górnej uszczelki drzwi. No właśnie ale musi być jakiś element,który mówi mu,że jest w tym zakresie,tylko jaki ?? Potencjometr ,krańcówka ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #26 Napisano 3 Sierpnia 2008 A tego już w książce nie podają . Ale jest jeszcze napisane że - "Po przerwaniu zasilania sterownika drzwi, np. przez odłaczenie akumulatora, sterownik musi na nowo zapamietać skrajne położenie szyby" więc myśle że być może czujnik Halla zlicza obroty i na tej podstawie wie w jakim położeniu znajduje się szyba, chociaż to są tylko moje domysły, bo gdyby miał potencjometr lub krańcówke nie musiałby zapamiętywać skrajnych położeń szyby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #27 Napisano 3 Sierpnia 2008 ma to jakiś logiczny sens tylko czy ten czujnik który zliczałby impulsy byłby aż tak dokładny,żeby się nie pomylić w całym użytkowaniu ?!:D:D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #28 Napisano 3 Sierpnia 2008 Jest to możliwe, bo tak jest w sterowaniu urządzeń przez silniki krokowe - układ po resecie (tutaj odłączenie aku) zawsze stratuje z pozycji zerowej(czyli to może być to skrajne położenie szyby) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cudzilo2 Zgłoś #29 Napisano 4 Sierpnia 2008 Problem jest na pewno w kablach dochodzacych do modulu komfort.Tam lubia kable ugnic.Sprawdz ja juz mialem taki przypadek w 3 passatach gdzie dokładnie tego szukac i jak się do tego zabrac Chodzi mi op dokładny opis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
76marek Zgłoś #30 Napisano 5 Sierpnia 2008 Juz ci pisalem kable na odcinku słupek a modul komfort przegladnij je poruszaj nimi a napewno cos zobaczysz.Objawy wskazuja wlasnie na te kable Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cudzilo2 Zgłoś #31 Napisano 6 Sierpnia 2008 ok tylko który słupek i gdzię jest ten moduł komfortu:confused: bo nie bardzo jestem w temacie z Góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #32 Napisano 6 Sierpnia 2008 ok tylko który słupek i gdzię jest ten moduł komfortu:confused: bo nie bardzo jestem w temacie z Góry dzięki cudzilo2 ; Moduł komfortu jest w podłodze pod wykładziną przed fotelem kierowcy, a słupek obok lewej nogi kierowcy - jest tam kilka kolorowych wtyczek inst el., warto również zdjąć "harmonijkę" pomiędzy słupkiem a drzwiami ; być może któryś przewód jest przetarty lub przerwany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach