fostek Zgłoś #1 Napisano 26 Lutego 2008 Witam mam kilka pytan do osób które posiadaja taka skrzynie i uzytkuja ja. Czy moge podczas jazdy na D przełączac na N i pozniej znów na D? Czy zdarzyło sie komus ze z pozycji P na niewielkim pochyleniu ciezko było przełączyć na D? (musiałem uzyc siły azeby przełączyć) Jest to moje pierwsze auto z automatem i zabardzo nie wiem co wolno a czego nie powinno sie robic z ta skrzynia, za wszystkie rady z góry dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piki Zgłoś #2 Napisano 26 Lutego 2008 Czy moge podczas jazdy na D przełączac na N i pozniej znów na D? ale na boga, po co???? to tak jak bys podczas jazdy manualem wrzucal na luz nagle w trakcie jazdy? i z powrotem na jakis bieg? tak sie nie jezdzi, kazdy ci to powie. Nawet do glowy mi nigdy nie przyszlo zeby tak zrobic a ty tak robisz? albo planujesz tak robic? a jak tak to po co? jak wrzucisz na N nic sie nie powinno stac, byle bys na R nie wrzucil Czy zdarzyło sie komus ze z pozycji P na niewielkim pochyleniu ciezko było przełączyć na D? (musiałem uzyc siły azeby przełączyć) zdarzylo się, jesli auto po wrzuceniu na P posunie sie do przodu lub tylu, czasem trzeba mocniej popchnac dzwignie biegów, jak w kazdym zreszta automacie, ale to zaden problem, zdarza sie raz na miesiac mi, albo nawet rzadziej poza tym w niczym nie szkodzi Uzywaj AutoHold, super funkcja, rozwiazuje powyzszy "problem" i pozwala np ze swiatel wystrzelic szybko jak zadnemu manualowi ;D bez buksowania kół ta skrzynia to POEZJA! szwagier kupil A4 w automacie, zwyklym, pojezdzilem nim wczoraj troche i to zupeeeeeeeeeelnie inna liga, inny świat DSG rządzi! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #3 Napisano 26 Lutego 2008 Czy moge podczas jazdy na D przełączac na N i pozniej znów na D? W zadnym automacie NIE MOZNA podczas jazdy przelaczac dzwigni z D na N Jak chcesz, to N mozesz uzywac podczas postoju na swiatlach (na czerwonym)... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #4 Napisano 26 Lutego 2008 kolego jak jest na D to niech tak zostanie lepiej nie używać N-ki podczas jazdy,a na P zawsze używaj hamulca ręcznego bez niego nie zostawiaj auta na parkingu.Moja dobra rada gdy chcesz zaparkować samochód i jest na D-drive to po zatrzymaniu ze wciśniętym pedałem hamulca przełóż na N-neutral włącz ręczny puść pedał hamulca i przełóż na P-parking a to że na wzniesienu to norma tak się dzieje jak nie używa się ręcznego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #5 Napisano 26 Lutego 2008 Moja dobra rada gdy chcesz zaparkować samochód i jest na D-drive to po zatrzymaniu ze wciśniętym pedałem hamulca przełóż na N-neutral włącz ręczny puść pedał hamulca i przełóż na P-parking Jezdzilem automatem dobrych 7 lat... I zawsze zmienialem biegi z wcisnietym pedalem hamulca... I nie powinno sie w inny sposob zmieniac polozenia dzwigni zmiany biegow (z wyjatkiem przejscia z D na 3, 2, 1 oczywiscie)... Krotki kurs: Uruchamiasz silnik z wcisnietym pedalem hamulca... Zmieniasz bieg z P na D z wcisnietym pedalem hamulca, zwlaniasz hamulec nozny i ruszasz... Po skonczonej jezdzie trzymasz wcisniety pedal hamulca, przelaczasz z D na P, "zaciagasz reczny"... I dopiero wtedy puszczasz pedal hamulca-nie ma sensu bawic sie w kombinacje alpejska kolegi kyniovtg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #6 Napisano 26 Lutego 2008 możę i alpejski ale jak dla mnie jak najbardziej bezpieczny,każdy robi jak uważa,powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #7 Napisano 26 Lutego 2008 możę i alpejski ale jak dla mnie jak najbardziej bezpieczny,każdy robi jak uważa,powodzenia. Zmieniajac biegi bez wcisnietego pedalu hamulca mozesz uszkodzic skrzynie biegow-wiec nie wiem, czy to jest bezpieczniejsze Tak samo, jak podczas jazdy zmieniajac polozenie dzwigni z pozycji D na N-nie ma wowczas smarowania skrzyni-ale to juz podpowiedz dla osoby, ktora zalozyla temat... W ten sposob rowniez mozna uszkodzic skrzynie. Nie nalzey rowniez holowac automatow-ale to juz jest dokladnie opisane na portalu posiweconym automatycznym skrzyniom biegow... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lelon Zgłoś #8 Napisano 27 Lutego 2008 można holować, ale na krótkich odcinkach i powoli, a nawet bardzo powoli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fostek Zgłoś #9 Napisano 27 Lutego 2008 super!!! , dzieki za wszystkie podpowiedzi i moje ostatnie pytania waszym zdaniem : na ile tyś. wytrzyma sprzeglo w dsg do calkowitego zuzycia (uzywane w 70% po miescie)? nie mowie o nieprzewidzianych awariach aaa i co z olejem przy jakim przebiegu powinno sie zmienic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piki Zgłoś #10 Napisano 27 Lutego 2008 ja zrobilem juz 78 tysiecy bez zadnych zgrzytów ;D a ile wytrzyma sprzęgło? a raczej sprzęgła (bo mamy całe dwa!) kto to wie. olej wymieniasz przy 60 tysiacach km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fostek Zgłoś #11 Napisano 27 Lutego 2008 czyli piki juz zmieniles i wszystko rozumiem oka?! U mnie na liczniku 21tys wiec jeszcze daleko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #12 Napisano 27 Lutego 2008 biegi zmieniasz kiedy chcesz. mozesz wrzucic nawet na r jadac do przodu nic sie nie stanie. w skrzyni sa odpowiednie zabezpieczenia i jest ona idioto-odporna. co do wrzucania na luz, tez mozesz to robic tylko pytanie po co? wciskanie hamulca. w zaleznosci od producenta jest to wymagane lub nie(np. w oplu). jezeli tego nie zrobisz tez sie nic nie stanie, albo nie zmienisz biegu. najgorsze co mozna zrobic automatowi to jazda bez wystarczajcej ilosci oleju( powoduje szarpanie i glosne stuki przy ruszaniu) i bardzo dlugie trzymanie na biegu na postoju( nie mylic z oczekiwaniem na zmiane swiatel). pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevy Zgłoś #13 Napisano 27 Lutego 2008 Zmieniajac biegi bez wcisnietego pedalu hamulca mozesz uszkodzic skrzynie biegow-wiec nie wiem, czy to jest bezpieczniejsze Tak samo, jak podczas jazdy zmieniajac polozenie dzwigni z pozycji D na N-nie ma wowczas smarowania skrzyni-ale to juz podpowiedz dla osoby, ktora zalozyla temat... W ten sposob rowniez mozna uszkodzic skrzynie. Nie nalzey rowniez holowac automatow-ale to juz jest dokladnie opisane na portalu posiweconym automatycznym skrzyniom biegow... to samo chciałem napisac... dodam tylko ze w czasie postoju na swiatlach wrzucam sobie na N jest to bezpieczne i wygodne, auto nie "ciagnie" a ciebie nie boli noga od trzymana na hamulcu pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piki Zgłoś #14 Napisano 27 Lutego 2008 to samo chciałem napisac... dodam tylko ze w czasie postoju na swiatlach wrzucam sobie na N jest to bezpieczne i wygodne, auto nie "ciagnie" a ciebie nie boli noga od trzymana na hamulcu pozdrawiam chlopaki, z czym do ludzi,,,,,,, tu widzicie DSG ma taki fajn ydodatek, AutoHold, wlaczasz ta funkcję i za kazdym razem jak auto sie zatrzyma do zera, to stoi w bezruchu, bez trzymania nogi na hamulcu, na D czy S, czy to pod gore czy z gory, nie drgnie,,,,,, az do chwili w ktorej dotkniesz pedal gazu,,,,, i ruszy tylko do przodu stad ja naprawde nie widze sensu uzywania podczas stania na swiatlach czy w korkach trybu N, praktycznie nigdy go nie uzywalem,,,, autoHold daje TOTALNY komfort tylko nam pozadrościc tego DSG hehehe czyli piki juz zmieniles i wszystko rozumiem oka?!U mnie na liczniku 21tys wiec jeszcze daleko tak zmienilem i wszystko jest MEGA ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robinson Zgłoś #15 Napisano 28 Lutego 2008 Witam! Ja także używam non stop Auto Hold-a , ale przyznać trzeba ,że poćwiczyć trza ruszanie bo jak człowiek za słabo lub za mocno depnie na starcie to lubi szarpnąć. Efektu tego nie zauważyłem przy ruszaniu po puszczeniu hamulca i naciśnięciu na gaz (z wyłączona funkcja AutoHold) Pozdrowki Paweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach