pppawelek Zgłoś #1 Napisano 25 Lutego 2008 Witam! Dzisiaj jeździłem troszkę po mieście i zauważyłem, że przy ostrzejszym hamowaniu, albo ruszaniu coś z prawej strony stuka:/ to znaczy nie ciągle tylko np jak mocniej przyhamuje to zrobi "pyk" albo jak rusze to tak samo... Jest to coś groźnego? I czy muszę teraz się za to zabierać? Pozdrawiam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #2 Napisano 25 Lutego 2008 trzeba przyglądnąć się bliżej zawieszeniu żeby dojść do tego podzespołu co robi "pyk" jedź na warsztat/stację niech ci "przetelepią" autko, będziesz wiedział na czym stoisz, możliwe że to wahacz... ale nikt ci w prost na forum nie powie co boli twojego paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość janek09 Zgłoś #3 Napisano 25 Lutego 2008 moj kumpel mial podobnie i mial peknieta sprezyne w kolumnie mcpersona. calkiem u gory w miejscu gdzie sprezyna wychodzi z kielicha bylo male pekniecie i przy gwaltownym ruszaniu i hamowaniu i na dziurach stukalo. ale radze jechac na stacje albo do mechanika i niech Ci sprawdza cale zawiesznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pppawelek Zgłoś #4 Napisano 25 Lutego 2008 Jakieś 500km (głównie trasa) temu wymieniałem tam końcówkę drążka kierowniczego, a wcześniej byłem na diagnostyce żeby zdiagnozować dlaczego się tłucze na dziurach i po za tym drążkiem wszystko było ok i mechanik też mówił ze jest ok-w sumie było bo nic sie nie tłukło, aż do dzisiaj... To takie strasznie ciche "pyk", ale jest i wiem ze tak nie powinno być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MajeQ Zgłoś #5 Napisano 26 Lutego 2008 mam ten sam problem przy gwałtowniejszym ruszeniu i przy mocniejszym nacisnieciu pedalu hamulca jest taki gluchy metaliczny dzwiek jakby w cos uderzyc mlotkiem :// Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pppawelek Zgłoś #6 Napisano 26 Lutego 2008 MajeQ a długo już z tym jeździsz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kincior Zgłoś #7 Napisano 26 Lutego 2008 U mnie ten sam przypadek. Jeżdżę z tym już z 3-4 miesiące (dokładnie po zmianie kół na zimówki). Tylko tyle, że trochę denerwujące są te stuki, ale jeździ jak jeździł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MajeQ Zgłoś #8 Napisano 27 Lutego 2008 jak uslyszalem to po raz pierwszy to bylo po tym jak zmienilem na zimowki jakis miesiac czyli jakies 2 miesiace temu. w prowadzeniu tak jam mowi kincior nic sie niezmienilo tylko ze to boli bo czuje jak by to mi w kolanie strzelalo a nie w kole ] jednym slowem boli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro25 Zgłoś #9 Napisano 27 Lutego 2008 witam u mnie było tak samo. okazało się że dwa dolne wachacze padły. najśmieszniejsze jest to że miesiąc wcześniej byłem na przeglądzie wyszarpali go jak tylko mogli i nic nie stwierdzili. stukanie pojawiało się przy ruszaniu pojechałem do mechanika i stwierdził że to przednia poduszka,wywaliłem 40 zeta i dalej to samo:eek: wreszcie pojechałem do znajomego weszliśmy pod spód uzbrojeni w łom i tym sposobem stwierdził j.w. wymieniłem wahacze i śmiga jak szwajcar:D pozdrowionka! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kincior Zgłoś #10 Napisano 8 Marca 2008 Hmmm. Dzisiaj musiałem odkręcic prawe koło, zeby zobaczyc jaki typ klocków hamulcowych mam u siebie (sa do wymiany). No i troche zadziwił mnie fakt, że tarcza hamulcowa (sama tarcza) kreci się lużno i gibie na boki, nie jest niczym mocowana, trzyma się jedynie bo jest dociskana klockami, a nastepnie dociskana z kołem srubami. No, ale otwory na śruby w tarczy są zdecydowanie większe od śrub. Trochę poszarpałem kołem i wydawał podobne stuki jak te słyszane podczas jazdy. Zaczynam wierzyć w to, że wina jest w tarczy, ponieważ stuki zaczeły się po wymianie kół na zimówki (z alu na stalówki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #11 Napisano 8 Marca 2008 A masz te same sruby nakretki ze stalowych do aluminiowych ? Moze dlatego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kincior Zgłoś #12 Napisano 8 Marca 2008 Tak. Mam te same śruby. A powinny byc inne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #13 Napisano 8 Marca 2008 Orginalne alu VW mają takie samo mocowanie - śruba z osadzeniem kulistym, nieorginalne przeważnie mają osadzenie stożkowe. Ale to stukanie, to nie wina śrub. Podnieś paska na lewarku z jednej a potem z drugiej strony, złap za koło i szarp je na boki.wsłuchuj się czy coś usłyszysz. U mnie był minimalny luz na końcówce drążka kierowniczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość guciu5 Zgłoś #14 Napisano 25 Kwietnia 2008 ja też się zdziwiłem że tarcza kręci się lużno i niejest niczym mocowana ;;czy twoim zdaniem tak ma byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #15 Napisano 25 Kwietnia 2008 Hmmm. Dzisiaj musiałem odkręcic prawe koło, zeby zobaczyc jaki typ klocków hamulcowych mam u siebie (sa do wymiany). No i troche zadziwił mnie fakt, że tarcza hamulcowa (sama tarcza) kreci się lużno i gibie na boki, nie jest niczym mocowana, trzyma się jedynie bo jest dociskana klockami, a nastepnie dociskana z kołem srubami. No, ale otwory na śruby w tarczy są zdecydowanie większe od śrub. Trochę poszarpałem kołem i wydawał podobne stuki jak te słyszane podczas jazdy.Zaczynam wierzyć w to, że wina jest w tarczy, ponieważ stuki zaczeły się po wymianie kół na zimówki (z alu na stalówki). Kolego , tarcza hamulcowa przyciskana jest przez dokrecenie kola wiec jak masz kolo sciagniete to bedzie luzna...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość guciu5 Zgłoś #16 Napisano 26 Kwietnia 2008 to dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deejay Zgłoś #17 Napisano 26 Kwietnia 2008 hej! mam ten sam problem tylko że mi stuka w lewym kole .nie wiem co to jest bo stuka tylko i wyłącznie na dziurach przy skręconych kołach w lewo i przy szybszym ruszaniu.słyszalem ze to przeguby ale nie wiem.może ktoś się orientuje co to może być i ewentualnie koszt naprawy . dzięki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #18 Napisano 26 Kwietnia 2008 hej! mam ten sam problem tylko że mi stuka w lewym kole .nie wiem co to jest bo stuka tylko i wyłącznie na dziurach przy skręconych kołach w lewo i przy szybszym ruszaniu.słyszalem ze to przeguby ale nie wiem.może ktoś się orientuje co to może być i ewentualnie koszt naprawy . dzięki i pozdrawiam Moim zdaniem to stukanie bedzie powodowal dolny tylny wahacz tzw.banan. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #19 Napisano 26 Kwietnia 2008 Miałem to samo... do wymiany przegub i wahacz koszt 450zl z robocizna i cisza jak makiem zasiał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach