hevi Zgłoś #1 Napisano 21 Lutego 2008 Heja wszystkim! Pisałem już na ten temat parę tygodni wcześniej, ale liczę, że jakaś bratnia dusza się zlituje nade mną i pomoże jednak. Otóż podłączyłem oryginalny, fabrycznie nowy tuner tv pod navi MFD ver. D (oryginalnie zamontowaną w moim aucie). Pomiędzy navi a tuner wsadziłem adapter plug&play, żeby odblokować możliwość oglądania TV w czasie jazdy. Wszystko gra z jednym wyjątkiem: co parę sekund (różnie - 10, 20 sekund) navi przełącza się ze źródła TV/VIDEO na AUX i z powrotem i tak w koło Macieju :669:. Nie mam pojęcia, czemu? Może coś źle podłączyłem, chociaż robiłem wszystko zgodnie z instrukcją... A może ten adapter p&p coś miesza. Przyznaję, że nie próbowałem podłączać tv bezpośrednio pod navi. Może to by pomogło... Być może ktoś z Was zna rozwiązanie tego problemu lub miał podobną sytuację. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość domi Zgłoś #2 Napisano 21 Lutego 2008 moze trzeba w ustawieniach wylaczyc jedno z zrodel ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hevi Zgłoś #3 Napisano 22 Lutego 2008 moze trzeba w ustawieniach wylaczyc jedno z zrodel ? Witam! Dzięki, ale to nie pomaga. Efekt jest taki, że NAVI przełącza się na źródło AUX i jednocześnie uruchamia ostatnią odsłuchiwaną stację radiową. Po paru sekundach przełącza się ponownie w tryb TV/VIDEO i tak cały czas. Czasami w trybie TV/VIDEO pracuje 10-15 minut i dopiero potem zaczyna się cyrk z przełączaniem na AUX i z powrotem. Próbowałem wszystkich możliwych ustawień z poziomu NAVI i nie pomaga... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #4 Napisano 22 Lutego 2008 u mnie navi MFD przełączała się sama z normalnego trybu (radio) na tryb AUX, działo się to zaraz po włączeniu navi. Muzyka grała w głośnikach (z radia) i pokazywał się czarny obraz z dvd (nic niebyło włączone) I nic nie dało sie zrobić. Problem ustąpił gdy odciąłem niebieski kabel, tylko teraz nie pamiętam na 100% czy ten kabel odciąłem zaraz za adapterem czy za dvd (musiał bym zobaczyć jak będę w domu) Po tej "odcince" problem ustąpił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #5 Napisano 22 Lutego 2008 ....Pomiędzy navi a tuner wsadziłem adapter plug&play, żeby odblokować możliwość oglądania TV w czasie jazdy. dlaczego i jak wsadziles "adapter plug&play" pomiedzy navi a tuner? odblokowanie ogladania TV w czasie jazdy polega tylko na odlaczeniu na ten czas sygnalu Gala od MFD. (kabel niebiesko-bialy pin A1 w zlaczu ISO) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hevi Zgłoś #6 Napisano 23 Lutego 2008 u mnie navi MFD przełączała się sama z normalnego trybu (radio) na tryb AUX, działo się to zaraz po włączeniu navi. Muzyka grała w głośnikach (z radia) i pokazywał się czarny obraz z dvd (nic niebyło włączone) I nic nie dało sie zrobić. Problem ustąpił gdy odciąłem niebieski kabel, tylko teraz nie pamiętam na 100% czy ten kabel odciąłem zaraz za adapterem czy za dvd (musiał bym zobaczyć jak będę w domu) Po tej "odcince" problem ustąpił Mam dokładnie identyczny objaw. Byłbym wdzięczny za podpowiedź, gdzie ciąć/odłączać . dlaczego i jak wsadziles "adapter plug&play" pomiedzy navi a tuner?odblokowanie ogladania TV w czasie jazdy polega tylko na odlaczeniu na ten czas sygnalu Gala od MFD. (kabel niebiesko-bialy pin A1 w zlaczu ISO) Hej! Zastosowałem ten adapter: http://www.navi-upgrade.com/pl,sitel,114.html aby odblokować TV podczas jazdy. Dwa przewody (C-Bus low i C-Bus high) podłączyłem pod terminale 13 i 26 prostokątnego złącza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #7 Napisano 23 Lutego 2008 odcinamy niebieski kabelek zaraz za adapterem - u mnie ta operacja pomogła, u ciebie też powinno być ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hevi Zgłoś #8 Napisano 24 Lutego 2008 odcinamy niebieski kabelek zaraz za adapterem - u mnie ta operacja pomogła, u ciebie też powinno być ok OK, dzięki wielkie. Pogoda sprzyja, więc pędzę do garażu wykonać operację!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #9 Napisano 31 Marca 2008 sprawa się wyjaśniła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hevi Zgłoś #10 Napisano 7 Kwietnia 2008 sprawa się wyjaśniła? O rany, Panowie, będziecie się smiać, ale i tak zadam to pytanie: czy jest możliwość, żeby w jakiś sposób wypiąć kabel razem z pinem nie niszcząc go ze złącza EURO? Chciałem to właśnie zrobić z tym niebieskim kabelkiem, ale nie chcę go wycinać/wyrywać, a jedynie wypiąć i sprawdzić efekt. Da się?? Pytanie nr 2: pozbyłem się tymczasowo adaptera plug&play i przywróciłem 100% serii. Pytanie następujące: jak oryginalnie podłączany był tuner TV? Jedyne wyjscia w 26-pinowym złączu, pod którymi udało mi się odpalić tuner, to 13 i 26, pod które podpięte jest gala. Efekt jest taki, że wyłącza się gala, a MFD przełącza się z AUX na TV/VIDEO, tak, jak wcześniej opisywałem. Przypomnę całą sytuację raz jeszcze: mam oryginalny tuner TV i oryginalne okablowanie do niego. Oryginalny kabel podłączyłem do MFD za pomocą okrągłej wtyczki i zostały dwa przewody do magistrali CAN: C-Bus-L i C-Bus-H. Gdzie te przewody POPRAWNIE podłączyć, aby: 1. Mieć galę i możliwość oglądania TV jedynie podczas postoju? 2. Nie mieć gali, ale i odblokować możliwość oglądania TV podczas jazdy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #11 Napisano 8 Kwietnia 2008 O rany, Panowie, będziecie się smiać, ale i tak zadam to pytanie: czy jest możliwość, żeby w jakiś sposób wypiąć kabel razem z pinem nie niszcząc go ze złącza EURO? Chciałem to właśnie zrobić z tym niebieskim kabelkiem, ale nie chcę go wycinać/wyrywać, a jedynie wypiąć i sprawdzić efekt. Da się?? EURO? Na pewno chodzi o EURO czy mówisz o ISO w samochodzie? Jeżeli o ISO to da się wyjąć, np. użyj spinacza biurowego, oba końce wsadź po bokach pinu od czoła kostki ISO(trudno to wytłumaczyć), jak dobrze trafisz to pin wyjdzie od razu, jeszcze lepszym narzędziem jest spinka do włosów(chyba tak się to nazywa). Pytanie nr 2: pozbyłem się tymczasowo adaptera plug&play i przywróciłem 100% serii. Pytanie następujące: jak oryginalnie podłączany był tuner TV? Jedyne wyjscia w 26-pinowym złączu, pod którymi udało mi się odpalić tuner, to 13 i 26, pod które podpięte jest gala. Efekt jest taki, że wyłącza się gala, a MFD przełącza się z AUX na TV/VIDEO, tak, jak wcześniej opisywałem. Oryginalnie to pod pin 13 był podłączony sygnał CAN-H z TV tunera a pod 26 sygnał CAN-L z TV i tak musisz zrobić. Nie rozumiem co to znaczy że pod 13 i 26 masz podpiętą galę? Przypomnę całą sytuację raz jeszcze: mam oryginalny tuner TV i oryginalne okablowanie do niego. Oryginalny kabel podłączyłem do MFD za pomocą okrągłej wtyczki i zostały dwa przewody do magistrali CAN: C-Bus-L i C-Bus-H. Gdzie te przewody POPRAWNIE podłączyć, aby: 1. Mieć galę i możliwość oglądania TV jedynie podczas postoju? 2. Nie mieć gali, ale i odblokować możliwość oglądania TV podczas jazdy? W obu przypadkach podłącz pod 13 i 26 w navi a na przewodzie od gali zastosuj wyłącznik. Ja mam jeszcze do Ciebie takie pytanie, jakie zamontowałeś anteny TV i jak jest z jakością odbioru TV? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hevi Zgłoś #12 Napisano 8 Kwietnia 2008 EURO? Na pewno chodzi o EURO czy mówisz o ISO w samochodzie? Jeżeli o ISO to da się wyjąć, np. użyj spinacza biurowego, oba końce wsadź po bokach pinu od czoła kostki ISO(trudno to wytłumaczyć), jak dobrze trafisz to pin wyjdzie od razu, jeszcze lepszym narzędziem jest spinka do włosów(chyba tak się to nazywa). Oryginalnie to pod pin 13 był podłączony sygnał CAN-H z TV tunera a pod 26 sygnał CAN-L z TV i tak musisz zrobić. Nie rozumiem co to znaczy że pod 13 i 26 masz podpiętą galę? W obu przypadkach podłącz pod 13 i 26 w navi a na przewodzie od gali zastosuj wyłącznik. Ja mam jeszcze do Ciebie takie pytanie, jakie zamontowałeś anteny TV i jak jest z jakością odbioru TV? ISO, ISO, naturalnie, że tak. Myślę jedno, piszę drugie... . Sorry. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Dziś wieczorem stoczę ostateczne starcie. Co do anten. Zastosowałem te: http://tiny.pl/48jk Jakość odbioru: na postoju lub przy b. niewielkiej prędkości bardzo dobra, w trasie, przy normalnej prędkości, słabo - śnieży, przerywa. Naturalnie - im bliżej Wwy (lub pewnie każdego innego dużego miasta z nadajnikami TV), tym lepsza jakość obrazu i odwrotnie. Zastanawiam się, czy w ogóle jest sens bawić się w odblokowywanie sygnału tv podczas jazdy, bo jakość obrazu jest na tyle marna, że się to mija z celem. Być może oryginalne anteny dają znacznie lepszą jakość sygnału TV, nie wiem... EURO? Na pewno chodzi o EURO czy mówisz o ISO w samochodzie? Jeżeli o ISO to da się wyjąć, np. użyj spinacza biurowego, oba końce wsadź po bokach pinu od czoła kostki ISO(trudno to wytłumaczyć), jak dobrze trafisz to pin wyjdzie od razu, jeszcze lepszym narzędziem jest spinka do włosów(chyba tak się to nazywa). Oryginalnie to pod pin 13 był podłączony sygnał CAN-H z TV tunera a pod 26 sygnał CAN-L z TV i tak musisz zrobić. Nie rozumiem co to znaczy że pod 13 i 26 masz podpiętą galę? W obu przypadkach podłącz pod 13 i 26 w navi a na przewodzie od gali zastosuj wyłącznik. Ja mam jeszcze do Ciebie takie pytanie, jakie zamontowałeś anteny TV i jak jest z jakością odbioru TV? No i dupa blada... I to z dwóch powodów: 1. Pod pinami 13 i 26 podłączone są dwa kabelki: szaro-biały i szaro-czerwony (oryginalna instalacja), które w jakiś sposób odpowiadają za navi. Jak je odłączam, to nawigacja wariuje, tzn. cały czas pojawia się tryb aktywacji, ale nawigacja nie przechodzi w stan gotowości do pracy. Więc mam do wyboru: albo podłączyć TV, albo podłączyć Navi . 2. Przy podłączonym TV nijak nie można nic zrobić, żeby z trybu TV/VIDEO nawi nie przełączała się na tryb AUX i z powrotem. Próbowałem odpinać ten niebiesko-biały kabelek ze złącza ISO, tak jak radził kolega Navik i Adams. Przy okazji - patent ze spinkami do włosów działa! Już je zarekwirowałem i dołączyłem do mojego zestawu narzędzi . Ale efekt pozostaje ten sam. I co tu zrobić? Może soft w navi gryzie się z tym TV, albo co? Macie koledzy jeszcze jakiś pomysł, jak to ugryźć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #13 Napisano 9 Kwietnia 2008 Nie usuwaj istniejących przewodów z pinów 13 i 26 tylko dołącz do nich te od tunera, can-h szaro-czerwony, can-l szaro-biały. Jaki masz numer katalogowy tego tunera? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hevi Zgłoś #14 Napisano 13 Kwietnia 2008 Nie usuwaj istniejących przewodów z pinów 13 i 26 tylko dołącz do nich te od tunera, can-h szaro-czerwony, can-l szaro-biały.Jaki masz numer katalogowy tego tunera? 3BO 919 146 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #15 Napisano 13 Kwietnia 2008 No i zrobiłeś jak mówiłem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hevi Zgłoś #16 Napisano 18 Kwietnia 2008 No i zrobiłeś jak mówiłem? Ano, zrobiłem. Jeden problem rozwiązany: navi działa, tuner jest podłączony. Pozostał drugi, główny problem: przy wybraniu TV/VIDEO jako źródła av navi sama przełącza się z TV/VIDEO na AUX i z powrotem i tak w kółko co 10 sekund. Jest na to jakaś rada, bo już kompletnie nie mam pomysłów? Może te dwa urządzenia po prostu nie są kompatybilne? Nr katalogowy navi to 3BO 035 191 D, nr tunera jest dwa posty wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hevi Zgłoś #17 Napisano 21 Kwietnia 2008 No i jak, Koledzy, pomoże ktoś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #18 Napisano 22 Kwietnia 2008 Urządzenia są kompatybilne. Czy jak Ci się to przełącza to tuner wyłącza się i włącza czy cały czas działa(kręci się wiatrak)? Czy jak odepniesz tuner i przełączysz navi na TV/Video to też tak się dzieje czy nie? Czy podłączałeś się vagiem pod tuner? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hevi Zgłoś #19 Napisano 22 Kwietnia 2008 Urządzenia są kompatybilne.Czy jak Ci się to przełącza to tuner wyłącza się i włącza czy cały czas działa(kręci się wiatrak)? Czy jak odepniesz tuner i przełączysz navi na TV/Video to też tak się dzieje czy nie? Czy podłączałeś się vagiem pod tuner? Ad.1: OK, sprawdziłem i tuner jednak działa cały czas. Czasami np. tuner podziała 5 minut bez przełączania. Wtedy można przełączać kanały, uruchomić teletekst, wszystko jest ok. Parę minut później zaczyna się samoczynnie przełączać z trybu TV/VIDEO na AUX. Ad.2: Nie. Po odpięciu tunera opcja TV/VIDEO nie pojawia się. Istnieje możliwość uruchomienia dodatkowego źródła dźwięku pod AUX. Ad.3: Również nie. Nie mam VAG-a, bo tak jak wspomniałem na początku moja wiedza dotycząca elektroniki/elektryki/softu samochodowego jest znikoma. Wiem, że to zabrzmi naiwnie, ale sprzedawca zapewniał mnie, że tuner jest fabrycznie nowy i nigdy nie był montowany w żadnym aucie. Co prawda, nie przyszedł w oryginalnym pudełku VW, ale wyglądał faktycznie na nigdy nie instalowany. Na przedniej ściance tunera była fabryczna, plastikowa nakładka zapobiegająca zarysowaniom przedniego panela. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hevi Zgłoś #20 Napisano 12 Maja 2008 Urządzenia są kompatybilne.Czy jak Ci się to przełącza to tuner wyłącza się i włącza czy cały czas działa(kręci się wiatrak)? Czy jak odepniesz tuner i przełączysz navi na TV/Video to też tak się dzieje czy nie? Czy podłączałeś się vagiem pod tuner? Acha jeszcze jedna podpowiedź: MFD przełącza się z trybu TV/VIDEO na AUX w różnych odstępach czasowych: np. TV działa normalnie ok. 10 minut, potem 7 minut, 5 minut i tak dalej aż dochodzi do zmian trybu co ok. 10 sekund. Jednocześnie, jak podłączyłem tuner TV zaczęła wariować nawigacja, tzn. w mniej więcej takich samych interwałach się sama "restartuje". Efekt jest taki, jakby co 10 sekund ładowała od nowa płytę CD z mapą. Jeśli odłączę tuner, navi wraca do normy. Czy ktoś z Was, koledzy zna przyczynę takiego stanu rzeczy, czy po prostu uderzyć do jakiegoś serwisu? Jeśli ciężko o podpowiedź bez obejrzenia sprzętu, czy ktoś z Was może mi polecić dobry serwis w okolicach Wwy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach