Rojasek Zgłoś #121 Napisano 3 Grudnia 2009 Teddy w wielu serwisach już byłem ale zawsze się spotykałem z tym ,że wszędzie lali CASTROLA. No cóż. Ja jestem teraz co 15kkm ustawione ale w marcu jade na przegląd więc zmienie na LL bo przy tym przebiegu co ja robie to wole LL a i tak na trasie nawet sporo jeżdżę więc bez przesady. powiedzcie mi jakiego nalać oleju żeby też co 30kkm wymieniać http://WWW.GOOGLE.PL tam znajdziesz nr telefonu do najbliższego serwisu gdzie POWINNI udzielić Ci informacji. Nawet jeżeli nie to pójdziesz do kumatego sklepu motoryzacyjnego i Ci doradzą. A co do dolania Passat bierze Ci olej ,że musisz kupować? [ja mam 1L w razie co ale jak narazie od półtora roku(2 serwisy) ani razu nie dolewałem a podobniesz PD biorą...] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianos Zgłoś #122 Napisano 3 Grudnia 2009 kolego mój klekotek prawie w ogóle nie bierze oleju a robię tygodniowo ok 1200km. Raz na jakiś czas doleje trochę ale za miesiąc zrobię te 5kkm i wcale nie wlewam dużo ( wchodzi 1/2 kreski na opakowaniu od oleju ). Podobno passat bierze 0.4l/1000km. Dla mnie to jakaś bzdura. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #123 Napisano 3 Grudnia 2009 Podobno passat bierze 0.4l/1000km. Dla mnie to jakaś bzdura. Właśnie dlatego mnie to dziwi ja swoim może nie robię tylu KM bo na taksówce nie sedze :D oczywiście żart no ale nic nie bierze a piszą tu niektórzy ,że żłopią te 2.0TDi... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VenR Zgłoś #124 Napisano 3 Grudnia 2009 no ale nic nie bierze a piszą tu niektórzy ,że żłopią te 2.0TDi... Biorą niektóre olej ja w swoim [170/195KM] dolewam czasami przy bardzo ostrej jeździe [jak sie kontrolka zaświeci] ale bardzo mało bierze oleju , zato moj kolega w a4 tez 2.0 TDI 170 dolewa czesto dolewa i musi czyścić wtryski bo ma problemy z mocą także zależy jak trafisz i jak dbasz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigshark Zgłoś #125 Napisano 4 Grudnia 2009 Witam, W większości ASO VW do TDI leją Castrol SLX 5W-30 Longlife III. W swoim volksie jeżdże na takim. Ja przeglądy robię w ASO, bo jeszcze nie znalazłem w Warszawie zaufanego fachowca, który wie wszystko (nie tylko w teorii) o VW B6. Większość z którymi rozmawiałem to fachowcy od B5, którym sie wydaje, że w B6 jest tak samo. Jednak mogę polecić hutownię olei na ul. Szyszkowej 37/35 w Warszawie, gdzie za oryginalną dolewkę, która w ASO kosztuje ok. 80 zł, płaci się ok. 40 zł. Mój bierze mało więc 1 dolewka od przeglądu (ja robię je co 15.000 tys., choć przy tym oleju mógłym co 30 tys.) spokojnie wystarcza. Pzdr Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #126 Napisano 4 Grudnia 2009 Biorą niektóre olej ja w swoim [170/195KM] dolewam czasami przy bardzo ostrej jeździe [jak sie kontrolka zaświeci] ale bardzo mało bierze oleju , zato moj kolega w a4 tez 2.0 TDI 170 dolewa czesto dolewa i musi czyścić wtryski bo ma problemy z mocą także zależy jak trafisz i jak dbasz Dokładnie jak dbasz tak masz. Nie wiem ile w tym prawdy ile nie ale na początku gdy samochód przez te pierwsze 1000km "katuje" samochód to potem biorą olej. Nie wiem jak to jest naprawdę no ale ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #127 Napisano 4 Grudnia 2009 VW poleca Castrola, choć w większości ASO i tak wlewają Mobil (tak jak u mnie). w wielu serwisach już byłem ale zawsze się spotykałem z tym ,że wszędzie lali CASTROLA W większości ASO VW do TDI leją Castrol SLX 5W-30 Longlife III OK. Już się poprawiam:) W większości ASO, ktore ja znam leją Mobil:] Może nie znam ich dużo, ale 80% to Mobil. Kiedyś na forum czytałem (nie pamiętam już gdzie), że u innych serwis też zalewa Mobila. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianos Zgłoś #128 Napisano 4 Grudnia 2009 ale koledzy co z tym castrolem edge sport 0w40 do diesela 2.0 tdi 140? może być czy trzeba zalać innym? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #129 Napisano 4 Grudnia 2009 Musi miec normę 505.01 lub 506.01 lub 507.00 ze względu na pumpe-duse (PD) Moze byc nawet woda, byle te święte normy miała. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #130 Napisano 4 Grudnia 2009 Jak masz DPF to olej MUSI spełniać normę 507.00. Inaczej szybciej filtr się zapycha. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
abdulach1981 Zgłoś #131 Napisano 15 Grudnia 2009 ja tez ani kropli co 30000km serwis 2.0 tdi 140ps 2005r Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbojajko Zgłoś #132 Napisano 15 Grudnia 2009 Koledzy to chyba styl jazdy jakies max 2000 obr. 30000 i ani kropli ... auto pewnie smiga srednio 140-180 i pali tez 5,5 na 100 . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek122455 Zgłoś #133 Napisano 16 Grudnia 2009 mobil 5w-50 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damian Zgłoś #134 Napisano 28 Grudnia 2009 Mój passat był zalewany w serwisie Long Life'm , mam pytanko: poprzedni właściciel zrobił ostatnią wymianę poza serwisem na Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40,któy spełnia normy VW 502.00/505.00/505.01 . Czy spokojnie mogę na nim jeździć ? Bo na stronie Castrola jest napisane że to tego silnika niby powinno się lać 5w30 spełniający normy VW 504.00/507.00. Czy ktoś orientuje się czy jest w tym jakaś ogromna różnica w tych normach (nie zależy mi na dłuższych okresach między wymianami) mogąca wpłynąć na pompowtryski ? Slinik 2.0 TDI 140 PD Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #135 Napisano 28 Grudnia 2009 A czytałeś cały ten temat? Jest DPF to lejesz 507.00 i nie kombinujesz, jak nie ma to może być 505. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damian Zgłoś #136 Napisano 28 Grudnia 2009 Czytałem, nie mam DPF, wiem że taki olej "może być" ,chciałem się poprostu upewnić że nie ma sensu przedwcześnie go zmieniać bo np ten 5w30 jest dużooo lepszy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #137 Napisano 29 Grudnia 2009 przedwcześnie go zmieniać bo np ten 5w30 jest dużooo lepszy Jest duuuzo lepsze jak masz dpf, jak go nie masz to w mojej opini lepszy dla silnika( niekoniecznei dla srodowiska) jest 5w40. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ejne Zgłoś #138 Napisano 29 Grudnia 2009 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #139 Napisano 1 Stycznia 2010 Witam Czym sie roznia oleje Castrola : 5w30 edge longlife 2&3 5w30 SLX longlife 3 5w30 SLX longlife 3 professional powerflow ? Ktory do silnika BMP bedzie najlepszy , passat B6? Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter2005 Zgłoś #140 Napisano 6 Stycznia 2010 jak kupiłem paska w Niemczech to był na longlife jednak przy pierwszym polskim przeglądzie i przy okazji wymiany rozrządu mechanik polecił mi przejście na zwykły tryb i załał go Mobilem1 505.01 ustawiając przegląd na kompie na co 15tys. jaka jest Wasza opinia na ten temat? czy nie warto wrócić na opcję longlife i zmienić olej na 506.01? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach