fenomen2 Zgłoś #81 Napisano 15 Lipca 2009 Kurcze Panowie to mi przypomina jakiś horror!Czy B6 -ka naprawdę tak daje ciała??Najlepsza chyba była B-3 a póżniej już tylko gorzej.Choć z drugiej strony B6 to najładniejszy PASIO no i pięknie jeżdzi.Cóż takie czasy ale jak tak dalej będzie VW będzie musiał się zabrać za odnowę swojego wizerunku marki bo na razie zewsząd się już bluzga.I wkrótce się tę markę postawi w jednym rzędzie z FIATEM i OPLEM.A szkoda by było.Obecnie mam już 4 tego VW i wszystkie kochałem i kocham nadal,ale przyznać trzeba że jak ktoś stale ma z autem problemy to sie leczy z miłości.Ja na szczęście nie miałem większych problemów ze swoimi VW.A najbardziej mnie zaskoczył mój poprzedni wózek czyli PASSAT B5 1.8 20V który ani razu mnie nie zawiódł i nawet zawias nie padł!A tyle się złego o nim wcześniej naczytałem.Pozdrawiam i życzę modelowi B6 powrotu do dobrego zdrowia i długiego życia!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #82 Napisano 15 Lipca 2009 Sławek mieszka w UK chyba. Tam jak mówią, poziom mechaników jest zabójczy. Byc moze padła jakas pierdółka a oni robią afere. Silnik do wymiany ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #83 Napisano 15 Lipca 2009 No MICHAL ENTER może masz rację.Też 3 lata mieszkałem w UK i przyznaje że poziom i fachowość tamtejszych mechanów jest żenująca!!W AUDI A4 wlali mi za dużo oleju,zdecydowanie za dużo!A kumplowi w POLO wlali o 1.5 litra oleju więcej ponad poziom max.A pisze im jak byk pod maską i na korku żeby nie przelać i to po angielsku!Zresztą co im się nie dało do roboty to zbabrali.W moim poprzednim autku (PASSAT) jak wymieniali przegub to po tygodniu osłony przegubu już nie było!Powykręcało ją na maxa i się rozerwała.Oni są tam nauczeni że wszystko na nowe od razu wymieniają bo o naprawianiu nie mają pojęcia.Z drugiej strony to skoro ich stać?Wiadomo że nowy element jest lepszym rozwiązaniem niż naprawa tylko nie w Polsce.No i nie raz nie ma takiej potrzeby.Pozdrawiam! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #84 Napisano 16 Lipca 2009 A nie raz sie poprostu nie da wymienic. Trzeba naprawic. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez1 Zgłoś #85 Napisano 16 Lipca 2009 Ja dalej zastanawiam sie czy zostac przy 5W30 LL czy przerzucic sie na 5W40 oczywiscie wymiana na 15tk,pompowtryski na ktorym lepiej pracuja? Nie chodzi mi o teorie tylko o Waszą czystą praktyke Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #86 Napisano 16 Lipca 2009 Ja mam LL3 i zmieniam co 15 000 km. Tak jak było w b5. Mam DPF i tam chyba inny olej nie podejdzie. Musi miec norme 507.00 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dszyszka Zgłoś #87 Napisano 16 Lipca 2009 Witam. Osobiście używam oleju 0W-30. po rozmowie z serwisantem w VW powiedział mi że: olej do pompowtryskiwaczy w naszym klimacie (Polska) to jak najrzadszy tzn. 0W-30 a nie 5W-40, może być 5W-30. Paski które nabiegały pow. 300 tyś mogą sobie pozwolić na olej 5W-40. Tłumaczył że pompowt. są smarowane tym olejem on ma być płynny jeśli mają wytrzymać długo. Po drugie; jeśli chodzi o silniki to podobno: silnik 1,9 produkcja niemcy - moc w normie ok 105 do 130 km. Silnik 2,0 produkcja Polska i tu moc 140 - 170 km. - trochę wyciśnięta ta moc z tej pojemności. w silnikach tych zwłaszcza do modelu 2008 często pękały głowice, wypalały się tłoki nawet po przejechaniu 50 tyś km. P.S. Ile w tym prawdy sam nie wiem ale jak kupowałem passata to najpierw szukałem 2,0 i każdy handlarz mi go odradzał, w serwisie VW również więc kupiłem 1,9 i narazie nic nie mogę. Zrobiłem nim 9 tyś a ma obecnie 91. Napiszę więcej jak będę miał ze 200. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #88 Napisano 16 Lipca 2009 to jak najrzadszy tzn. 0W-30 a nie 5W-40, może być 5W-30. z tym to akurat bym sie nie zgodzil, bo co prawda 0w30 jest ok w niskich temperatursach, ale za to na pewno 5w30 nie jest lepszy od 5w40 bo dolny zakres ten sam za to 5w40 jest bardziej odporny na wyzsza temperature i pozniej powoduje zerwania filtra olejowego ( czysto teoretycznie) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez1 Zgłoś #89 Napisano 17 Lipca 2009 Dalej jestem w kropce,rozbiezne opinie na forum,w ASO tez roznie mowią,w Niemczech proponuja 5w30(znajac polskie warunki) w kraju za to jedni tak drudzy inaczej,zostane chyba przy 5w30(504,507) mimo iz nie posiadam DPFu,wymiana co 15tk.Chyba,ze ktos z Was tez przerzucil sie z LL na 5w40 ze wzgledu na pompowtryski Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demolkakrs Zgłoś #90 Napisano 17 Lipca 2009 Takie zycie co zrobic moze dostane jakas pomoz z volkswagena caly czas czekam na telefon. Dziwi mnie to ze samochod byl servisowany ma dopiero 3.5 roku i sam padl tak sobie stanal i juz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #91 Napisano 17 Lipca 2009 Wojtek zostaw tak jak mówisz. LL3 ale co 15 000 km ze względu na warunki jazdy. Ile zaoszczędzisz na oleju ? 20 zł ? Ten 5w30 ma norme do pompowtrysków, takze chyba ktos mądry stwierdził, ze sie nadaje. A jesli sie nadaje, to po co zmieniac ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez1 Zgłoś #92 Napisano 17 Lipca 2009 Zostaje przy LL,tak jak mowisz Michał,nie chodzi mi o cene,niedaleko w Reichu mam fajną hurtownie motoryzacyjną,pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dszyszka Zgłoś #93 Napisano 18 Lipca 2009 Witam. Dziś byłem w serwisie VW Auto Premium i pytałem o oleje więc: 1. Nie mieszać olejami np. raz castrol raz elf a jeszcze innym razem mobil 2. zalecany olej do Passat B6 to Castrol 5W-30 na nasze warunki niby i klasa oleju VW 505.01 lub 507.00 nie inna jeśli nie ma na opakowaniu nie stosować. 3. Castrol dobry, motul bardzo dobry ale oryginalny. 4. Jeśli musisz dolać oleju (np. awaria autka w trasie) to dolej nawet innej klasy ale tego samego producenta np. Castrol 5W-30 + Castrol 5W-40 I tak od siebie: ja mam LongLife-01 na 30 tyś ale zmienię go na ok 15 tyś, p.s. Jeśli kogoś interesuje cena za nakładki progowe do Paska ok 180 zł. komplet Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez1 Zgłoś #94 Napisano 20 Lipca 2009 W serwisie kupilem za 162zl,jest letnia promocja Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #95 Napisano 6 Października 2009 Witam Mam pytanie (passat B6 2.0TDI 140KM 2006 DSG z filtrem czastek stalych) jakie jest wasze zdanie na temat oleju normy 507 shella . 340PLN wymiana + filtr oleju. Musze wymienic olej a taki zalewa ASO . Czy ktos na takim pomyka/l .? Dzieki za podpowiedzi . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #96 Napisano 7 Października 2009 każdy firmowy olej 507 00 będzie ok. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #97 Napisano 7 Października 2009 Dzieki za odpowiedz. Wiec shell bedzie dobry , bez wzgledu na to jaki byl wczesniej ? Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #98 Napisano 8 Października 2009 oczywiście. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez1 Zgłoś #99 Napisano 8 Października 2009 Mimo braku DPFu(na szczescie) zalalem 5w30 LL,wymiana co 15tys,na takim jezdzil,Castrol jednak nastepny bedzie raczej Motul Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #100 Napisano 8 Października 2009 http://www.castrol.com/castrol/castrolhomepage.do?categoryId=3175 w lewym dolnym rogu jest Narzędzia Dobierz olej do swojego samochodu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach