aldi11 Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2008 Witam, minęło trochę czasu i auto zaczęło miznowu szwankować. Kupiłem VAGa i zrobiłem logi, proszę o ich ocenę. Poostatnim czyszczeniu turbiny(15,01,08) sztanga chodzi płynnie, wiecwydaje mi się że nie będzie to turbina. Podczas jak daje gwałtownie gaz słychać taki szum jakby brałgdzieś lewe powietrze. Wiec zaczełem grzebać w wężach idących odturbiny do kolektora i jest wszystko OK. ( zrobiłem test, zdjąłem wąż zturbiny włożyłem w niego kawałek rurki calowej zakończony wentylem inabiłem ciśnienie ok 1,2 bara, nigdzie nie było słychać żeby gdzieśpowietrze uciekało w węży). Dodatkowo jak mu tak przygazuje, pedał wpodłogę to jak schodzi z obrotów wygląda jakby się dusił. zaglądnąłem do komputera (ECU), w środkujest sucho ani śladu zalania, wężyk co wchodzi do ECU był jakby troszkęzaolejony, więc odpaliłem samochód żeby sprawdzić czy nie dmuchaolejem, leci czyste powietrze. Połączenie wężyka z ECU jest OK, czymożna jeszcze inaczej zdiagnozować jego usterkę (podmienić się nie da,bo trzeba by było podmienić cały komputer.) Zabrałem się za zaślepienie zaworu EGR i przy okazji wykręciłemkolektor ile w nim syfu było, aż głowa mnie rozbolała, czyszczenie jegozajęło mi z dwie godz., jutro będę składał. Pozostał jeszcze nagar w bloku silnika, czy jest sposób na wyczyszczenie tego nagaru? podczas testów wyskakiwał mi błąd 519 i 575. 519- czujnik G71 Mam prog. 409-1 i nie mogę nim zrobić testów basic setting - można to jakoś obejść, np inny program. log 15,02,08.rar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Granwork Zgłoś #2 Napisano 17 Lutego 2008 Sprawdz wszystkie węże co idą od turbo . Bład G71 to "czujnik ciśnienia powietrza dolotowego" w AFN-ie czujnik ciśnienia doładowania jest w ECU - z rury powrotnej po IC jest wężyk który idzie do ECU jak sie nie myle . może jest walinęty czujnik lub jakies weż jest nieszczelność może ten co idzie od ecu . " błąd 575 - Ciśnienie w kolektorze dolotowym. Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej. " to może być albo zablokowane kierownice spalin w turbince albo zaworek N75.. Proponuje dobrze przeczyścić turbie zobaczyc czy sie dobrze kierownie ruszaja z sztangą . A jak nie to podmienić moze od kogoś zaworek n75 przebutować doberze ,jakaś szybka trasa aby turbinke troche przewiało Wykasować błedy i zobaczyć czy sie nie pojawiają . Jak coś to napisz . Coś mi sie zdaje ze to zaworek N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aldi11 Zgłoś #3 Napisano 17 Lutego 2008 witam, po małej przerwie Nie dawało mi spokoj ten błąd 65535, 519 , wiec dzisiaj jeszcze raz wyjąłem ECU i zaglądnąłem do środka. ECUzalany był olejem oprócz tego był pęknięty wężyk w środku od czujnikaciśnienia. czy ten wężyk mógł powodować to że auto wchodziło w trybawaryjny?, i jeszcze jedno który to jest ten czujnik atmo żebym mógł godokładnie wyczyścić ( może jakieś zdjęcie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Granwork Zgłoś #4 Napisano 18 Lutego 2008 Wyczyśc wszystko, daj nowy weżyk skasuj błedy i zobacz czy sie nadal pijawiaja, zdjęcia niestety nie mam . A ten czujnik G71 czujnik ten o ile sie nie mylę jest na rurce idącej od turbodo ic dokładnie to tak po środku . masz tam jakis czujnik ? A ten drugi bład 65535 to może sie czasami pojawiac z 519 , 575 , ale jesli bedzie sie cały czas pojawiał bład sterownika ( znadrza sie pękają przewody od czujnika cisnienia ( ktury jest w środku sterownika silnika) i przez to do sterownika dostaje się olej co powoduje zwarcia i tym podobne.) Kolego roadził bym ci pojechac jakiegos dobrego Diagnostyki VAG co sie dobrze zna na tych silnikach i sprzecie . Bo tak z dala to moge aby gdybać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Change Zgłoś #5 Napisano 24 Lutego 2008 Witam! Wcześniej wydawało mi się ze to przeładowanie ale zrobiłem dynamiczne logi no i wychodzi ze przepływka . Jednak proszę o potwierdzenie przez kogoś bardziej zorientowanego w temacie niż ja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tidnab Zgłoś #6 Napisano 23 Września 2012 Cześć. Ja mam podobną sytuację. Dostaję błędy: - 519 Czujnik ciśnienia wkolektorze dolotowym - G71, Czujnik MAP- poza zasięgiem -G71 - 575 Ciśnienie wkolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia wrurzerozgałęźnej Tutaj logi: http://vaglog.rtnet.pl/kamilkobak_96777.html Czy to może być map sensro znajduje sie w sterowniku (ECU) ??? ---------- Dodano o 20:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:12 ---------- I zauważyłem że mam odłączony: akumulatora podciśnienia (opóźniacza) ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #7 Napisano 24 Września 2012 (edytowane) Change, masz rację, że przepływka sporo zaniża ale po jej podmianie i tak turbo pewnie nie będzie pompowało prawidłowo. Po podmianie przepływki postaraj się również podmienić N75 (jeśli nie będziesz miał nieszczelności na wężykach układu podciśnienia). tidnab, takie błędy łapie sterownik silnika jak turbo przeładowuje na max'a czyli w 011 osiąga wartość 2570,4 mbar czyli i 00575 i 00519. Nie mogę niestety nic więcej na temat ciśnienia doładowania ani czujnika G71 powiedzieć gdyż nie zamieściłeś odpowiednich logów. Zloguj 010 statycznie oraz 011 dynamicznie. Odłączony akumulator podciśnienia ale w jaki sposób ? - Całkiem wycięty (pominięty) z układu podciśnienia ? On nie ma wpływu na przeładowanie turbo. Edytowane 24 Września 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tidnab Zgłoś #8 Napisano 24 Września 2012 Tak jest całkowicie pominięty. Logi wrzucę jak tylko zrobię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach