adams Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2008 witam jak w temacie, jak wyciągnąć pompkę od spryskiwaczy lamp przednich która siedzi w zbiorniczku do spryskiwaczy?? Wyciągamy ją do góry czy wykręcamy? czy może jest zabezpieczona jakąś zaślepką? Proszę o pomoc fotki podglądowe pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej70GK Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2008 Wyciągamy;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2008 czyli za łeb i do góry?? ma ona wyjść z samego dołu? tam gdzie wchodzi w zbiorniczek czy wyżej się może też jakoś rozdziela? nie ma tam żadnej spinki co to trzyma? bo próbowałem dzisiaj ją wyciągnąć ale nie dałem rady, nie chciałem nic połamać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej70GK Zgłoś #4 Napisano 14 Lutego 2008 Na dole jest pompka sprysków szyb,ta od xenon jest powyżej koło środka zbiornika ,trzyma się na wcisk(na końcówce ssącej jest oring)we wnęce zbiorniczka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #5 Napisano 14 Lutego 2008 pompka już wyjęta pompkę wyciąga się do góry żeby było łatwiej ją wyciągnąć najpierw trzeba odczepić wtyczkę która jest u góry pompki, jest na taki zatrzasku. Zaraz podłączę pompkę pod prąd i zobaczymy czy jeszcze zipie i problem leży gdzie indziej czy trzeba myśleć o nowej pompce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zagiel Zgłoś #6 Napisano 14 Lutego 2008 moja nawet po podłączeniu na krótko do aku nie drgnęła tylko buczała. Rozebrałem ją sama rdza w środku, wyczyściłem i teraz śmiga jak nówka;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #7 Napisano 14 Lutego 2008 no to moja bardzo podobnie przy podłączeniu na krótko ledwo co buczy, wirnik się nie kręci, nie da rady nawet na siłę go ruszyć... Więc nowa pompka? ktoś pisał że od BMW podchodzą i że trzeba tylko wtyczkę przerobić?! diagnoza - zatarty śilniczek zagiel -piszesz o czyszczeniu, jak ją rozebrać? znajomy mechanik mówił mi że jest to nierozbieralna część Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej70GK Zgłoś #8 Napisano 14 Lutego 2008 Sprawdż czy się opłaci kombinować,cenna oryginalnej pompki nie jest tak wysoka,jak będziesz kupował,najlepiej mieć starą do porównania,bo są różnice we wtyczkach.Jak wymieniałem to pisałem gdzieś na forum cenę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zagiel Zgłoś #9 Napisano 14 Lutego 2008 adams to samo było u mnie. pompę można rozebrać i sądzę że po wyczyszczeniu będzie śmigać prawie jak nowa. obudowa pompy składana jest z dwóch części i łączona jest na środku na zatrzask. to złącze trzeba podwadzić czymś ostrym. ja jak to robiłem to było zimno i niestety trochę popękał mi ten zatrzask w koło. jak będziesz to rozbierał rób to w ciepłym pomieszczeniu a najlepiej ogrzej pompę i nie okręcaj tych części wokół siebie bo ukręcą się przewody zasilające. moj silnik też nie chiał sie obracać. troszkę WD:D lub coś wtym stylu i teraz pracuje lekko. pozostaje tylko zmontowanie pompy i do aku:). jeśli nie działa to rozbierać!!! bez wahania i tak już gożej być nie może, a przy odrobie chęci i szczęścia może uda się ją zreanimować i wtedy pozostaje satysfakcja i kasa w kieszeni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #10 Napisano 14 Lutego 2008 będę rozbierał i zobaczymy co z tego wyjdzie, gorzej być nie może w której części to się rozdziela? tam gdzie zaznaczyłem strzałką numer 1 jest taki jak by jakieś małe zagłębieniem, w tym miejscu się do tego dobierać? czy gdzieś indziej? dzięki wielkie za pomoc pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zagiel Zgłoś #11 Napisano 14 Lutego 2008 oj troszkę mi się przysnęło - ciężki dzień u mnie było wyraźne miejce łączenia. jak dobrze pamiętam górna część wchodziła na dolną i miała po bokach dwa dłuższe wypusty i trzba ją ściągnąć bez kręcenia do góry teraz to mi pozostało i do jutra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biernik Zgłoś #12 Napisano 14 Lutego 2008 a powiedzcie czy zbiorniczek w modelach bez xenonów jest inny czy ma miejsce na dodatkową pompke?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej70GK Zgłoś #13 Napisano 14 Lutego 2008 Inny ma mniejszą pojemność ..Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #14 Napisano 15 Lutego 2008 z tego co sobie przypominam to widziałem minimum 3 rodzaje zbiorników na płyn do sprysków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #15 Napisano 16 Lutego 2008 pompki jeszcze nie rozbierałem, ale zalałem ją WD-40 i da się już przekręcić wirnik, nawet lekko idzie czyli może coś jeszcze z tego będzie, na tygodniu zrobię pompce "operację" ile kosztuje nowa pompka w ASO? na allegro widzę taką pompkę po 150zł, ale widzę też inne bardzo podobne do auto marek: grupy VAG, Mercedesów i BMW. Czy te pompki podejdą? Czy pompka do spryskiwaczy szyby przedniej jest taka sama jak do spryskiwaczy reflektorów? Wtyczkę mogę sobie bez problemu dorobić, ważne żeby dawała odpowiednie ciśnienie i bez problemów weszła na swoje miejsce w zbiorniczku spryskiwaczy. każda pompka 12V z odpowiednim wejściem będzie działała odpowiednio? na swojej pompce do sprysków mam oznaczenie: VW AG 1J0 955 681 VD4 Made in CZ 001 006 12V 17/00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw Zgłoś #16 Napisano 16 Lutego 2008 podobnoz pompka od reflektorów generuje duzo wyzsze cisnienie niz ta do spryskow na szybe, a co do zbiornika- w wersji ze spryskiwaczami lamp zbiornik jest ok 3 litry wiekszy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej70GK Zgłoś #17 Napisano 16 Lutego 2008 Nowa kosztuje w sklepie nie ASO ok.70zł(zgodna z nr.katalogowym części VW Passat-Simensa jeśli dobrze pamiętam),każdy sklep z częściami Ci ją ściągnie.Pompka od reflektorów jest większa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #18 Napisano 21 Lutego 2008 no i rozebrałem tą pompkę... w środku kupa rdzy... rozebrałem też silniczek i okazało się że na wykończeniu mam takie łapki przekazujące prąd z wtyczki do silniczka (skorodowały) i tutaj mam do was wielką prośbę, gdyby ktoś miał niepotrzebny taki silniczek (może być też cała pompka, może być zatarta, uszkodzona) to z chęcią go przygarnę/odkupie i możliwe że uda mi się dzięki temu naprawić mój sprzęt, jak nie to pozostaje kupno nowego. chodzi o część zaznaczoną na pierwszej fotce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #19 Napisano 7 Marca 2008 ja właśnie zakończyłem swoją walkę winna była padnięta pompka... dostałem nową pompkę od kolegi Andrzej Najberg - kosztowała mnie 73zł nową pompkę sprawdziłem na krótko i działała, więc wymontowałem lampę przednią, zamontowałem pompkę, podczepiłem przewody, zamontowałem lampę, udałem się na ustawianie świateł i gotowe mogę się teraz ponownie cieszyć działającymi spryskami xenonów u mnie początkowo niedomagania pompki można było zobaczyć po tym że spryski się wysuwały ale nie leciał z ich płyn, później już nawet spryski się nie wysuwały.... z tego miejsca chciał bym bardzo podziękować kolegom: biernik i Andrzej Najberg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #20 Napisano 11 Listopada 2011 jaki ma numer wtyczka do pompki do passat b5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach