Skocz do zawartości
Gość sierocki

Woda w chłodnicy bardzo rdzawa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sierocki

Witam,

Posiadam Vw Passata 1.9 TDI z 2000r. Przy jego zakupie cały układ chłodniczy był używany na wodzie i ma to swoje skutki do dziś. Otóż wymieniłem całą tą wodę na płyn chłodniczy. Ale minął miesiąc sprawdzam płyn a on jest cały rdzawy. Od wczoraj zlałem już płyn i zalałem chłodnicę 4 razy wodą, aby przepłukać. Jednak efekt ciągle ten sam - "zupa pomidorowa".Wlałem także specjalny preparat do czyszczenia układów chłodniczych.

1.Ile razy muszę wymieniać tak tą wodę?Aż do uzykania klarowności?

2. Płyn zlewam na gorącym silniku, a zalewam na zimnym? Kolega jednak mi powiedział, iż mogę zalewać na ciepły silnik, ale pod warunkiem, że dolewam w miare ciepłej wody oraz na zapalonym silniku. Czy można tak robić?

Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega jednak mi powiedział, iż mogę zalewać na ciepły silnik, ale pod warunkiem, że dolewam w miare ciepłej wody oraz na zapalonym silniku. Czy można tak robić?

Z góry dziękuję.

Można tylko woda musi być gorąca żeby różnica temperatur nie wyrządziła szkód w silniku.Woda powinna mieć zbiżoną temperaturę do temeratury silnika i nic nie ma prawa się stać.

Nie bardzo kapuję dlaczego kolega doradził ci na zapalonym nie polecam takich praktyk ;).

Pozdrawiam Miłosz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sierocki

Dzięki,

A polecił mi robienie tego na zapalonym silniku, żeby wszystko szło od razu w obieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica jest aluminiowa i nie rdzewieje na rudo, a oprócz obudowy pompy to chyba jedyny metalowy element układu chłodzenia. Zainteresuj się uszczelką pod głowicą. NIGDY nie napełnia się pustego układu chłodzenia kiedy silnik jest gorący

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NIGDY nie napełnia się pustego układu chłodzenia kiedy silnik jest gorący

Dlaczego:confused:.

Robiłem tak :rolleyes: i nic się nie stało , jakie według Ciebie mogą być konsekwencję??

Pozdrawiam Miłosz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzany blok/głowica zalany nagle zimną wodą może po prostu pęknąć z powodu naprężeń (nagłe obkurczenie się części które mają styczność z płynem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ci blok peknie albo glowica to nie bedziesz sie 2 razy pytal. juz znalem takiego jednego inteligentnego jak wykonczyl zafire 2.2l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.Woda powinna mieć zbiżoną temperaturę do temeratury silnika

Wiem o tym myślałem , że jest jakiś inny powód o którym nie wiem ;) nie pisałem o zimnej wodzie.

Pozdrowionka :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablesku

ja miałem to samo w golfie 1.8 96' kilka lat temu. lałem różne rzeczy i zawszy była pomidorówa. w pewnym momencie olałem to jeździłem gofrm jakieś pięć lat aż poszedł do ludzi. Nic się nie działo tylko zupa w układzie chłodzenia.

 

pozdro

pablesku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności