Gość sierocki Zgłoś #1 Napisano 8 Lutego 2008 Witam, Posiadam Vw Passata 1.9 TDI z 2000r. Przy jego zakupie cały układ chłodniczy był używany na wodzie i ma to swoje skutki do dziś. Otóż wymieniłem całą tą wodę na płyn chłodniczy. Ale minął miesiąc sprawdzam płyn a on jest cały rdzawy. Od wczoraj zlałem już płyn i zalałem chłodnicę 4 razy wodą, aby przepłukać. Jednak efekt ciągle ten sam - "zupa pomidorowa".Wlałem także specjalny preparat do czyszczenia układów chłodniczych. 1.Ile razy muszę wymieniać tak tą wodę?Aż do uzykania klarowności? 2. Płyn zlewam na gorącym silniku, a zalewam na zimnym? Kolega jednak mi powiedział, iż mogę zalewać na ciepły silnik, ale pod warunkiem, że dolewam w miare ciepłej wody oraz na zapalonym silniku. Czy można tak robić? Z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #2 Napisano 8 Lutego 2008 Kolega jednak mi powiedział, iż mogę zalewać na ciepły silnik, ale pod warunkiem, że dolewam w miare ciepłej wody oraz na zapalonym silniku. Czy można tak robić?Z góry dziękuję. Można tylko woda musi być gorąca żeby różnica temperatur nie wyrządziła szkód w silniku.Woda powinna mieć zbiżoną temperaturę do temeratury silnika i nic nie ma prawa się stać. Nie bardzo kapuję dlaczego kolega doradził ci na zapalonym nie polecam takich praktyk . Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sierocki Zgłoś #3 Napisano 8 Lutego 2008 Dzięki, A polecił mi robienie tego na zapalonym silniku, żeby wszystko szło od razu w obieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 8 Lutego 2008 Chłodnica jest aluminiowa i nie rdzewieje na rudo, a oprócz obudowy pompy to chyba jedyny metalowy element układu chłodzenia. Zainteresuj się uszczelką pod głowicą. NIGDY nie napełnia się pustego układu chłodzenia kiedy silnik jest gorący Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #5 Napisano 8 Lutego 2008 NIGDY nie napełnia się pustego układu chłodzenia kiedy silnik jest gorący Dlaczego:confused:. Robiłem tak i nic się nie stało , jakie według Ciebie mogą być konsekwencję?? Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 8 Lutego 2008 Rozgrzany blok/głowica zalany nagle zimną wodą może po prostu pęknąć z powodu naprężeń (nagłe obkurczenie się części które mają styczność z płynem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #7 Napisano 8 Lutego 2008 jak ci blok peknie albo glowica to nie bedziesz sie 2 razy pytal. juz znalem takiego jednego inteligentnego jak wykonczyl zafire 2.2l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #8 Napisano 8 Lutego 2008 .Woda powinna mieć zbiżoną temperaturę do temeratury silnika Wiem o tym myślałem , że jest jakiś inny powód o którym nie wiem nie pisałem o zimnej wodzie. Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pablesku Zgłoś #9 Napisano 8 Lutego 2008 ja miałem to samo w golfie 1.8 96' kilka lat temu. lałem różne rzeczy i zawszy była pomidorówa. w pewnym momencie olałem to jeździłem gofrm jakieś pięć lat aż poszedł do ludzi. Nic się nie działo tylko zupa w układzie chłodzenia. pozdro pablesku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach