Jaszczur Zgłoś #301 Napisano 9 Września 2009 (edytowane) Kolego Kujon jutro spróbuje zrobić skany i wrzucę na forum...a koledzy wspomnę o rzeczy o której nigdy nie pisałem itd a mianowicie im bliżej jadę osi jezdni lewymi kołami tym ustawienie kierownicy jest bliskie ideału im bliżej jadę pobocza tym kierownica kierownica jest bardziej przekrzywiona. Jeśli natomiast jadę środkiem drogi tzn tak że linie przerywana mam po środku auta to auto jedzie zajebiście kiera jest prosto itd. Oczywiście powyższe sytuacje opisuje z kierowcą i pasażerem w aucie bo gdy jadę sam to niezależnie jak jadę wszystko jest ok... co wy na to??? Edytowane 10 Września 2009 przez Jaszczur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #302 Napisano 10 Września 2009 (edytowane) Kolego Kujon jutro spróbuje zrobić skany i wrzucę na forum...a koledzy wspomnę o rzeczy o której nigdy nie pisałem itd a mianowicie im bliżej jadę osi jezdni lewymi kołami tym ustawienie kierownicy jest bliskie ideału im bliżej jadę pobocza tym kierownica kierownica jest bardziej przekrzywiona. Jeśli natomiast jadę środkiem drogi tzn tak że linie przerywana mam po środku auta to auto jedzie zajebiście kiera jest prosto itd. Oczywiście powyższe sytuacje opisuje z kierowcą i pasażerem w aucie bo gdy jadę sam to niezależnie jak jadę wszystko jest ok... co wy na to??? To ja tez tak mam, zauwaz ze kazda jezdnia jest pochyla. Robilem nawet doswiadczenie o ktorym gdzies na forum pisalem, otoz jechalem prawa strona (kiera byla lekko w lewo), potem srodkiem jezdni (kiera prosto) i lewa strona (kiera lekko w prawo). Tak ma byc i tak jest w Passatach i Audi A4 (sprawdzane osobiscie). To juz nie wiem kolego jaszczur30 czy rzeczywiscie masz problem, bo to normalne objawy. Oczywiscie sa drogi idealnie proste i wtedy mam kierownice prosto. Wielowahacz jest czuly:) Pozostaje kwestia o ile masz przekrzywiona kiere, jesli o 45 stopni to faktycznie co jest nie tak:D Jesli mniej to nie "marudź" juz tylko ciesz sie z jazdy:D A probowales jechac z jakims kolega z forum po tej samej drodze? porownywales zachowanie dwoch aut? Edytowane 10 Września 2009 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #303 Napisano 11 Września 2009 (edytowane) A! co do malinowej geometrii... jak kolega ma skan to wrzuci na stronkę. No to i moje scany z geometrii i zbieżności. Jest w nich coś niepokojącego? Chyba nie. Czekam na opinie. Czy ktoś się zechce wypowiedzieć na temat załączonych wydruków? Edytowane 14 Września 2009 przez Radoslav Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scaraab Zgłoś #304 Napisano 16 Września 2009 Witam. Pisałem już jakiś czas temu że też mi ściągało na prawo, tak jakby kiera sama skręcała - takie odnosiłem wrażenie... Zniknęło po wymianie wachaczy z prawej strony. Otóż po ok. 10000km wróciło (jakby... Piszę jakby ponieważ było to zauważalne dopiero po jakiś 500m przejechanych po drodze bez trzymania kiery) Nie przeszkadzało mi to ponieważ było to bardzo nieznaczne odchylenie. Jednak było. Aż do teraz. Przestało ściągać. Dlaczego? Otóż przy kupnie auta oprócz pracy silnika było słychać delikatne buczenie jakby tło dla pracy silnika częstotliwość rosła wraz z obrotami aż stawała sie nie słyszalna ludzkim uchem. Nie zwracałem na to uwagi aż 3 dni temu to buczenie nagle bardzo się nasiliło aż do zgrzytów bardzo głośnych przy skręcaniu kierownicą. Od razu wiedziałem: zmarł ukł. kierowniczy. Dziwne bo listwa była po regeneracji no ale stało sie. 2tyg wcześniej wymieniłem stary czarny jak smoła olej wspomagania na nowy i to był gwóźdź do trumny. Nastąpiło wypłukanie nagarów rozszczelnienie: maglownicy i chłodnicy oleju wspomagania. Zaczęła b. mocno cieknąć prawa strona maglownicy. Po regeneracji maglownicy, wymianie chłodnicy i ustawieniu zbieżności całkowity brak ściągania. Zniknął też ten dźwięk buczenia w tle pracy silnika. Możliwe że w twoim aucie jest podobnie... Stare gumki uszczelniające w maglownicy minimalna nieszczelność różnica ciśnień pomiędzy prawą i lewą stroną daje ściąganie na prawo. Nie każdą nieszczelność zobaczysz na zewnątrz - może olej ucieka miedzy komorami prawą i lewą stąd brak wycieków i ubytków w zbiorniczku wyrównawczym... Gdybam bo nie znam budowy wewn. maglownicy... Co do koła kierownicy... Jeśli nie była ściągana, to po prostu zakładasz maglownicę i zawsze jest w pozycji zero względem kierownicy bo inaczej nie da sie jej zamontować. Jeśli była ściągana i założona choćby jeden ząbek inaczej, a potem ustawiasz zbieżność ustawiając wcześniej kierownicę na wprost, to maglownica będzie ciągnąć na daną stronę na zasadzie powrotu do pozycji zero maglownicy po manewrze skrętu. Jeśli masz możliwość przełożenia jakiejś innej maglownicy na próbę to spróbuj. Może przestanie. Jeśli nie jesteś krok dalej w diagnozie bo wykluczysz kolejny element mogący dać problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #305 Napisano 23 Września 2009 No to i moje scany z geometrii i zbieżności. Jest w nich coś niepokojącego? Chyba nie. Czekam na opinie. Czy ktoś się zechce wypowiedzieć na temat załączonych wydruków? Hmmm...i dalej nikt nie ma ochoty się wypowiedzieć? Z chęcią rozwiałbym wątpliwości co do moich objawów na podstawie tych wydruków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobos151 Zgłoś #306 Napisano 12 Października 2009 Witam po dłuższej przerwie. Problem powrócił auto zaczęło ściąga :636:. Ehh myślałem, że mam po problemie. Znowu zaczynam szukać. Teraz co zrobię to wymienie sprężyny i przyjrzę się maglownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobos151 Zgłoś #307 Napisano 14 Października 2009 I po problemie już nie ściąga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Koszt naprawy tylko 35 zł. Jak to fachowcy mówią na 90% są to opony .... i tu mają prawie rację. U mnie leciutko była skrzywiona felga w prawym przodzie i to ona biła na kierownicy. Teraz samochód jedzie jak po szynach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #308 Napisano 14 Października 2009 U mnie dosyć uciążliwie ściągało w lewo na nowych oponach 205/60 DUNLOP (felgi 15" aluminiowe VW). Po zmianie na zimowe 195/65 oraz na felgi stalowe nic nie ściąga! I nie wiem czy to kwestia, że miękka opona poddaje się złej zbieżności i niweluje efekt ściągania? Czy może winna była felga aluminiowa (złe wyważenie, skrzywienie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #309 Napisano 14 Października 2009 U mnie dosyć uciążliwie ściągało w lewo na nowych oponach205/60 DUNLOP (felgi 15" aluminiowe VW). Po zmianie na zimowe 195/65 oraz na felgi stalowe nic nie ściąga! I nie wiem czy to kwestia, że miękka opona poddaje się złej zbieżności i niweluje efekt ściągania? Czy może winna była felga aluminiowa (złe wyważenie, skrzywienie). No właśnie u mnie ten sam problem. Na zimie i stalowych jest igła a na letnich i alu ściąga. Wrzuciłem parę postów wyżej scany z geometrii, ale już nikt się nie wypowiada. Teraz po opinii kolegi kobos151 zaczynam się zastanawiać na krzywą felgą. Chyba jak zdejmę je to oddam do prostowania i zobaczę wiosną czy coś to dało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #310 Napisano 14 Października 2009 Ja jako założyciel tematu stwierdziłem że jestem przewrażliwiony jeden z kolego chyba Serdis pisał że ma też takie objawy jak ja i myślę że gdy jest droga pochylona to kiera jest lekko skręcona u mnie naprawdę leciutko bo to chyba wada lub zaleta tego zawieszenia które jest bardzo czułe . Np gdy zjadę na lewy pas i jade pod prąd kiere mam przekrzywiona w prawa stronę.... przestałem sie już tym przejmować.... NA RAZIE... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #311 Napisano 14 Października 2009 bo to chyba wada lub zaleta tego zawieszenia które jest bardzo czułe . A masz zawieszenie standard czy może to sport (lekko niższe, wg wlepki 1BE)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #312 Napisano 14 Października 2009 Mam kolego zawieche standard... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #313 Napisano 15 Października 2009 (edytowane) Ja jako założyciel tematu stwierdziłem że jestem przewrażliwiony jeden z kolego chyba Serdis pisał że ma też takie objawy jak ja i myślę że gdy jest droga pochylona to kiera jest lekko skręcona u mnie naprawdę leciutko bo to chyba wada lub zaleta tego zawieszenia które jest bardzo czułe . Np gdy zjadę na lewy pas i jade pod prąd kiere mam przekrzywiona w prawa stronę.... przestałem sie już tym przejmować.... NA RAZIE... Ja tak pisalem i to jest normalne. To nie jest sciaganie, "sciaganie" nie wystepuje na plaskiej i rownej nawierzchni. Nawet na autostradzie masz lekko pochylona droge i kiera jest lekko w lewo:) Sprawdzalem z Golfem mk4 i Audi A4,A6 maja identycznie:] A co do wiatru? tez bywa ze wieje mocno i trzeba lekko kiere skrecic:fun: Kolego jaszczur30 , tak jak mowilem, porównaj z innym passatem:564: ale mi sie wydaje ze to sa normalne objawy... Edytowane 15 Października 2009 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #314 Napisano 15 Października 2009 U mnie też jest następujący efekt: Nie ściąga na równej drodze, ale wystarczy niewielkie nachylenie płaszczyzny jezdni i już czuć tendencję do ściągania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #315 Napisano 15 Października 2009 Ja tak pisalem i to jest normalne. To nie jest sciaganie, "sciaganie" nie wystepuje na plaskiej i rownej nawierzchni. Nawet na autostradzie masz lekko pochylona droge i kiera jest lekko w lewo Sprawdzalem z Golfem mk4 i Audi A4,A6 maja identycznie U mnie też jest następujący efekt: Nie ściąga na równej drodze, ale wystarczy niewielkie nachylenie płaszczyzny jezdni i już czuć tendencję do ściągania. No to jestem w domu....:-))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobos151 Zgłoś #316 Napisano 16 Października 2009 Panowie ja teraz kierownice mam prosto. Nic nie ściąga. Poważnie, sprawdźcie sobie koła. Ja miałem minimalnie skrzywioną felgę (trzeba było się mocno przyjrzeć) więc wymieniłem ja na zapasówkę. Moje spostrzeżenia na temat kół i opon: -Już ktoś pisał na tym forum, że opony kierunkowe mają tendencję do ściągania, zwłaszcza Fuldy - PRAWDA. Teraz mam nokiany wr g2 i jest OK. -Drugim moim spostrzeżeniem jest to, że część felg aluminiowych nie nadają się do naszych zawieszeń, zwłaszcza oryginalne VW robione przez BBS, na dodatek przy dużych prędkościach ma się uczucie jakby podnosiło przód. Ja miałem taki przypadek na ty felgach http://allegro.zapodaj.net/a407a96719aa.jpg.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #317 Napisano 16 Października 2009 Ja mam proste felgi, letnie opony to GoodYear Excellence a zimowki Nokian WR G2 XL, wszytko jest ok i nie sciaga. I powtarzam, jesli auto schodzi z kursu na prostej drodze to sciaga... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #318 Napisano 16 Października 2009 he, pozwole sobie wtracic dwa grosze, bo także zauważyłem , że : jak założylem zimowki kierunkowe 185/65/15 - szyna jak pozyczyłem 185 letnie radial - szyna jak założyłem nowe kierunkowe letnie 205/60 /15 na ori felach alu - sciaga w prawo cos w tym musi byc , z tymi kierunkami i felami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #319 Napisano 16 Października 2009 he, pozwole sobie wtracic dwa grosze, bo także zauważyłem , że : jak założylem zimowki kierunkowe 185/65/15 - szyna jak pozyczyłem 185 letnie radial - szyna jak założyłem nowe kierunkowe letnie 205/60 /15 na ori felach alu - sciaga w prawo cos w tym musi byc , z tymi kierunkami i felami Właśnie też już postawiłem taką diagnozę...i wiele wskazuje na to, że tak chyba jest z niektórymi oponami (pojedynczymi egz. lub wręcz modelami). Tym bardziej, że robiłem pełną geometrię, przekładałem całe koła przód / tył i zamieniałem opony po przekątnych...i co? Dalej to samo. A na zimowych - szyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #320 Napisano 16 Października 2009 Daliście do myślenia z tymi Fuldami Fuldy mam zarówno letnie i zimowe mhmm przyjdzie czas na zakup nowych to sie zobaczy,,, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach