bullet Zgłoś #621 Napisano 24 Kwietnia 2014 Do AVFa oryginalie szła 6 sam mam skrzynie 6b i nie polecam nikomu. z jakim uzytkownikiem passata z ta skrzynia nie rozmawiam to każdy psioczy na nią strasznie, głownie na mieście, bo poza miestem nie ma różnicy czy są dwa biegi czy 15. spalanie jest doikładnie takie samo z 5b jak i 6b. mniej naciskasz na sprzegło jesli masz skrzynie 5b (niby nic ale 17% mniej sprzęgło jest zużywane w przypadku skrzyni 5b) jesli auto ma być dla Ciebie i jeździsz po miescie to tylko skrzynia 5b jesli auto ma byc na sprzedaz to w ogłoszeniu lepiej wyglada auto ze skrzynia 6b co do poszukiwania częsci to zalezy jaki wariant wybierzesz- inne częsci do 6b i inne do 5b Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #622 Napisano 24 Kwietnia 2014 (edytowane) Jak wybierzesz 6 biegów na swapa... to odpada zakup sań silnika Nie czaj się... montuj 6 biegów DQS Jak się czaisz.... montuj 5 biegów FHN powodzenia EDIT: Zapomniałem dopisać.... Co by się nie wybrało to człowiek będzie zadowolony Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #623 Napisano 24 Kwietnia 2014 skrzynia 6b DQS to bajka- jak bedziesz miał mozliwośc i chęc zapie..... szybkiego jeżdzenia to wtedy DQS jak najbardziej. Ale jak nie planujesz podnoszenia mocy to wstaw zwyklą piatke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #624 Napisano 24 Kwietnia 2014 (edytowane) No właśnie planuję 6b, a to znaczy że ta DQS to jest ta seryjna do AVF? A znacie może nr części do dopasowania do niej głównie sprzęgło itp? no i szczerze zastanawiałem się nad zawirusowaniem ale do tej pory obawiałem się właśnie o ....tipa:/ ale po zabiegu chyba się skuszę na jakiś wirusik:P Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #625 Napisano 24 Kwietnia 2014 Witam. Ja mam skrzynie ELN. Jak kupowalem auto to był po przekładce z automatu, czyli chłodnice oleju i chłodnice spalin oraz instalacje do automatu posiada. Skrzynia niestety mi siada bo jakas kicha jest załozona. Mysle o montazu automatu ze wzgledu na wygode i bezproblemowy (dla zony) wyjazd z garazu z bardzo stromym podjazdem. Co musiałbym zmienic zeby wrzucic automat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #626 Napisano 25 Kwietnia 2014 (edytowane) A powiedzcie mi jeszcze czy się ktoś orientuje może jak to jest z półośkami,bo widziałem na allegro z opisem że są do automatu i do manualnej 5b i 6b czy czasem nie istnieje możliwośc założenia tych samych półosi z tipa5b do manu6b? A może się mylę. A i jaki numer ma ta oryginalna skrzynia 6B manualna do AVF i nr sprzęgła takiego dedykowanego do niej. Aha,jak to jest z tą DQS bo wyczytałem że to z motoru chyba audi 2,5l i jak z dopasowaniem jej,sprzęgła i reszty...sań itp Edytowane 25 Kwietnia 2014 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #627 Napisano 25 Kwietnia 2014 półośki nie pasują. Wszystkie informacje o saniach, sprzęgle i reszcie znajdziesz w odpowiednim temacie na forum - o zmianie skrzyni z 5b na 6b. Tutaj też znajdziesz dane o pasujących częściach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #628 Napisano 26 Kwietnia 2014 półośki nie pasują. najczesciej ktos kto sprzedaje skrzynie to ma tez z tego samego auta półosie. Ogolnie to szukaj handlarzy co rozbierają angliki bo tego jest pełno- nie pasuja tylko pedały i węzyk gumowo metalowy od sprzęgła. moge zapytac po co ci numery sprzegła i skrzyni i wszystkich innych częsci?? Chcesz kupowac w salonie?? nikt z osób, ktore dokonały wymiany nie robił tego z uzyciem numerów katalogowych. to co jest opisane przez gołębia i innych speców jest wystarczające aby każdy kto zglebi temat zakupił własciwe graty i nie ma mowy o pomyłce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gerwazy70 Zgłoś #629 Napisano 5 Maja 2014 (edytowane) Witam, Mam passata 1.8T 2001 rok AWM 170 koni w automacie i przerabiam go na biegowke, kupilem skrzynie GFK tylko mam problem bo wejscie w korbowod jest inny w automacie i inny w biegowce. Czytalem na stronach ze musze spilowac korbowod 4mm czy jest jakas inna metoda (lozysko igielkowe) zeby to spasowac do kupy?? Edytowane 5 Maja 2014 przez gerwazy70 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #630 Napisano 5 Maja 2014 A nie chodzi czasem o ten dystans który wiem że się stosuje przy tdi-kach między skrzynię a silnik(o ile chodzi Ci o zeszlifowanie z długości oczywiście) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gerwazy70 Zgłoś #631 Napisano 5 Maja 2014 (edytowane) A nie chodzi czasem o ten dystans który wiem że się stosuje przy tdi-kach między skrzynię a silnik(o ile chodzi Ci o zeszlifowanie z długości oczywiście)Tak chodzi mi o zeszlifowanie z dlugosci ale nie dlatego ze jest za dlugi tylko zeby bylo jak wlozyc lozysko igielkowe, koniec korbowodu ma taki lejkowaty ksztalt i podobno zadne lozysko nie podejdzie... - - - - - aktualizacja - - - - - Tak wyglada... Edytowane 10 Maja 2014 przez gerwazy70 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #632 Napisano 6 Maja 2014 a przypadkiem nie da się wybić tej mosiężnej wkładki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #633 Napisano 7 Maja 2014 to nie końcówka korbowodu, tylko wału korbowego i w 1.8t według etki jest różnica w wale miedzy automatem i manualem. 06A105021 - manual 06A105021j - automat może da się to jakoś ogarnąć, musisz pytać tych co 1.8t przekładali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gerwazy70 Zgłoś #634 Napisano 10 Maja 2014 to nie końcówka korbowodu, tylko wału korbowego i w 1.8t według etki jest różnica w wale miedzy automatem i manualem. 06A105021 - manual 06A105021j - automat może da się to jakoś ogarnąć, musisz pytać tych co 1.8t przekładali. no wlasnie to mialem na mysli... Jest ktos z 1.8T kto to juz cwiczyl?? Ta wkladke ze srodka da sie wyjac ale nie wiem co tam potem wlozyc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pelematao Zgłoś #635 Napisano 29 Maja 2014 Witam. Mam Paska B5 3B 1.9 TDI 110 AFN z automatem DMX. Na początku automacik jezdzil przyjemnie lecz po zmianie ojeju skrzynia zaczela szarpac przy zmianie biegow, nie zmieniac biegow na wyższy i jak na razie dwa razy mi to zrobio ze ze zmiany z R na D skrzynia zachowala się tak jakby sprzeglo się slizgalo. Mam z tego powodu pare pytan 1. Gdzie w pomorskim, najlepiej okolice trójmiasta mogę znalesc kogos zaufanego od skrzyn aut. ? 2. Czy może po takim opisie ktoś w przybliżeniu może wie co ja boli i zna przybliżony koszt ? 3. W razie grubej awarii i wysokiego kosztu naprawy o jakich oznaczenich skrzynie manualna mogę wlozyc ? 4. 5b czy 6b ? (auto będzie większość jezdzic na trasach i zależy mi o jak najmniejsze spalanie przy wysokiej predkosci ) 5. I gdzie mogę taka skrzynie sprzedać ? (Allegro czy może ktoś ma namiary na jakiś serwis, może prywatnych odbiorcow ? ) 6. I gdzie mogę znalesc kogos kto podjalby takie wyzwanie swapu skrzyni ? Za odpowiedz będę bardzo wdzięczny Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #636 Napisano 29 Maja 2014 w bożympolu masz servis skrzyń automatycznych. sam u nich olej byłem wymieniać w astrze i pasku avf tipie. rozmawiałem z kierownikiem, młody chłopak, ale ma pojęcie o skrzyniach automatycznych. http://www.autofobik.pl/pokaz/firma/30.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pelematao Zgłoś #637 Napisano 16 Czerwca 2014 Dzwonilem do nich i od razu dostalem odpowiedz ze szkrzynia do wymiany bo jest rozsypana. Przez telefon mi to zdiagnozowal Gdzie mam mozliwosc w poblizu wymiany tego automata na manual i gdzie moge taka skrzynie sprzedac ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greggie Zgłoś #638 Napisano 16 Czerwca 2014 Aż tak wam się sypią te skrzynie? I wszystkie skrzynki się rozsypały? Czy może "fachowcy" w warsztatach podczas wymiany oleju postanowili zarobić na klientach parę tysiaków i wkręcili niczego nie świadomym ludziom jakiś kit? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #639 Napisano 16 Czerwca 2014 gdzie moge taka skrzynie sprzedac ?? jak rozsypana to co chcesz sprzedać? u nas we Wrocławiu jest gosc co za 200 zł by taka skrzynie kupił na częsci ale to sie raczej tobie nie opłaci (transport) jesli masz sterownik skrzyni z literka S na koncu to wystaw na allegro za 600zl i sie sprzeda w 1 dzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #640 Napisano 16 Czerwca 2014 jak rozsypana to co chcesz sprzedać? ojjjj, można sprzedać. nie mówię, że dużo wziąłem za swojego tipa, bo 600zł, ale panowie z naprawy skrzyń mało się nie pozabijali jak sprawdzili, że skrzynia nie była nigdy otwierana i ją wyciągali z bagażnika w pasku, a lekka nie jest jesli masz sterownik skrzyni z literka S na koncu to wystaw na allegro za 600zl i sie sprzeda w 1 dzień. nie będzie taki bo to 4-biegi z afn-a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach