Skocz do zawartości
Gość mariusz1982

Problem z grechoczacymi zaworami pasek 1.8 bezyna

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mariusz1982

Mam taki problem w swoim aucie ze jak je otpalam na zimnym silniku to strasznie grechocze tak jakby nie bostawal odpowiednio szybko oleju i po kilku sekundach mu przechodzi.Od niedawna zaczolem slyszec jak na wyszszych obrotach slychac zawory:confused:.Czy ktos wie co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może olej?? jaki masz zalany i kiedy była ostatnia wymiana?? jaki przebieg auta??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj postów o łańcuszku synchronizacji faz rozrządu oraz kompensatorach luzów zaworowych. A olej oczywiście może być stary jak zaznaczył Lelon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariusz1982

olej wymienilem jakies 5 tys temu i byl to castrol 10w40 moze to nie ten olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariusz1982

czy ktos mi pomoze?

 

:lamer::lamer:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj mój post.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariusz1982

dzieki steffy poczytalem sobie troche na ten temat i chyba bede musial troche nim posmigac bez wymiany tego napinacza chyba jeszcze nie jest tak zle widze ze to pospolita usterka w tym aucie ,a mam ieszcze jedno pytanie jaki bys polecil mi olej ,przypomne ze mam przeleciane jakies150 tys i ostatnio zalaleem castrola 10w40,a i dodam jeszcze jedno mieszkam w anglii a tutaj jest troche cieplej niz w polsce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się i lej to co było. Półsyntetyk może być. Ja daję 10w40 Mobila.

POZDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariusz1982

Zastanawiam sie jeszcze nad tym czy moze przejsc na jakis leprzy olej tylko nie wiem jaki ,bo tak szczeze mowiac to troche mnie denerwuje to stukanie zaworow moze olej to zmieni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam sie jeszcze nad tym czy moze przejsc na jakis leprzy olej tylko nie wiem jaki ,bo tak szczeze mowiac to troche mnie denerwuje to stukanie zaworow moze olej to zmieni?
Zasada olejowa brzmi - stosować olej 0W... lub 5W... jak najdłużej ; bo po zastosowaniu półsyntetyka lub mineralnego nie będzie już powrotu na syntetyk (problemy - wypłukany silnik, wycieki których wcześniej nie było; przerabiałem kiedyś ten temat).Wszystko zależy od stanu silnika (ja stosuję Mobil1 0w40 - 85560Km ; bańka 4 litrowa wystarcza od wymiany do wymiany- dokladniej ok 0,5 litra zostaje nieużywane i zalewam przy następnej wymianie po roku ):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! jest róznica w hałasie po przejsciu z 5w40/5w50 na 10w60, ale jak jezdzisz juz na 10w40 to lepiej na pewno nie bedzie. można kombinowac z mineralnym, albo bardzo gestym półsyntetykiem do jazdy wyczynowej (np 15w50) tylko po co, skoro spektakularnych efektów na pewno nie bedzie ? jesli chcesz zrobic jeszcze troche kilometrów tym autem to jedynym słusznym rozwiazaniem jest kosztowny remont głowicy, niestety : VW rules ;-)]. małe sprostowanko do poprzedniej wypowiedzi: mozna bez problemu przechodzic z oleju mineralnego na półsyntetyczny / pełnisyntetyczny, wystarczy zweryfikowac stan silnika i osadów w jego wnetrzu: zwykle tylko skrajne przypadki długotrwałej jazdy na minralnym kiepskiej jakosci i zmienianym rzadko uniemozliwiaja takie przejscie . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariusz1982

dzieki chlopaki to juz chyba wszystko wiem na ten temat ,narazie zostane przy tym samym oleju a jak wruce do polski to zrobie remat glowicy.Dzieki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Skoro grzechocze ci tylko na zimnym silniku 5s to zostaw ta glowice w spokoju ten typ tam ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LukWol

Ja się podłącze do tematu , tyle ze u mnie grzechocze , jak się rozgrzeje . Ale nie odrazu po odpaleniu ciepłego silnika . np przyjechałem pod dom zgasiłem silnik , poszedłem na chwile , wracam odpalam -cisza- przejadę kawałek i grzechocze , słychać to z lewej strony dekla od koła pasowego tak jak by pod korkiem wlewu oleju . Co to może być ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LukWol

Dodam ze to passat b4 1.8 90km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności