Skocz do zawartości
Gość lobo6666

ustawienie swiateł długich

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lobo6666

koledzy powiedzcie jak to jest w tych naszych paskach

 

mam niby dobrze ustawione światła mijania (przepisowo) a jak włączę długie to świecą w glebę oświetlając głownie plac przed samochodem może odrobinę dalej niż mijania ale nie dużo

 

czy w można w naszych bolidach ustawić wysokość świecenia długich niezależnie od mijania (chodzi mi o techniczną możliwość

 

i czy ktoś z was miał albo ma taki problem

 

pozdrawiam

 

lobo6666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja mam taki problem. Po ustawieniu na diagnostyce to świeciły mi prawie przed samym przodem. Wiec sam je ustawiłem wieczorem na nieoświetlonej drodze ale i tak "TOŁKU" nie mogę złapac bo z prawym mam problem. Jak je ustawię, żeby na krótkich świeciło podobnie jak lewe, to na długich "wali" mi pod kątem w lewo, czyli przecina wiazkę światła z lewej lampy. :eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odblask w środku leflektora jest zamontowany trzypunktowo (2 na środku, 1 z boku/patrząc od góry), mozliwości regulacji mamy 2 (w pionie i poziomie).

Jeśli po POPRAWNYM ustawieniu świateł mijania, światła drogowe świecą nam w drogę to trzeba użyć (wkręcić - podniesiemy drogowe, wykręcić - opuścimy) tego trzeciego punktu zatczepienia (też jest to śruba), który podnosi (lub opuszcza) o duży kąt światła drogowe, a o niewielki światła mijania.

 

Więc jeśli światła drogowe świecą nam w drogę (jak np. tu) trzeba tą śrubę wkręcić tak by drogówki świeciły delikatnie za wysoko, dlatego, że światła mijania też będą świecić za wysoko, lecz to już skorygujesz regulacją standardową (tą u góry)

 

Natomiast jeśli światła drogowe świecą nam w rów, jest to oznaką tego, iż używając regulacji (wysokości) np: opuszczając odblask jednocześnie skręca nam on w lewo (dla strony lewej), adekwatnie z drugiej skręca on w prawo.

[strona lewa, to strona kierowcy], powodem tego jest sposób mocowania tych trzech punktów.

 

Najlepiej sobie zbudować model takiego zaczepienia i przeanalizować co się dzieje gdy kręcimy, każdą z tych 3 mocowań (np kawałek kartonu), dzięki temu łatwo dojdziemy do tego co trzeba wkręcić, a co wykręcić.

 

Opis trochę trudny, ale ciężko to jasno wytłumaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lobo6666

dzięki john za odpowiedź

 

w sumie rzeczywiście zawiły ten opis :D , ale i tak mnie pocieszyłeś !!!! bo jest szansa to wyregulować....

 

ogólnie rozumiem co chciałeś napisać choć do praktycznej regulacji będzie chyba dobrze zmontować model z kartonu jak radziłeś bo najlepiej to jednak naocznie!!!

 

cóż czekają mnie godziny w garażu na próby regulacji - ale przynajmniej wiem że się da!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności