Skocz do zawartości
Gość holffman

Dziwne zachowanie kontrolek na desce rozdzielczej

Rekomendowane odpowiedzi

Spokojnie kolego, bez paniki :) Nie grzebiemy w skrzyni a bardziej w jej górnej obudowie. Temat masz np. tu:

http://forum.vw-passat.pl/threads/43733-czujnik-wstecznego-biegu-lokalizacja

Słabiutko szukałeś . . .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wszystko OK .. nie żarzy się ta jedna żarówka, więc raczej uszkodzenie LEDów odpada..

A niech mi ktoś powie, czy możliwe jest żeby przełącznik w skrzyni się tak uszkodził że będzie świecić tylko jedna żarówka ?? bo bardziej się skłaniam ku temu że to właśnie on padł bo wczoraj jak mi się zaświecił jeden wsteczny to poruszałem lewarkiem i zgasło .. czy może idzie to przez komputer?? myślałem że światła wsteczne są spięte razem (że mają jedno zasilanie)..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw kolego wloz normalne zarowki i patrz co sie bedzie dzialo

prawdopodobnie masz instalacje CAN (niech sie inni wypowiedza) a ona raczej nie lubi ulepszaczy typu diody :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem moj pasek nie ma CANa .. , gdyby tak bylo to brak żarówki czy przepalona jakaś wywalało by na desce kontrolke a tak sie nie dzieje. 3 miesiące z tymi żarówkami było ok. dziś sie nic nie dzieje więc podmiana żarówek nic mi nie da bo nie sprawdze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wiem moj pasek nie ma CANa .. , gdyby tak bylo to brak żarówki czy przepalona jakaś wywalało by na desce kontrolke a tak sie nie dzieje. 3 miesiące z tymi żarówkami było ok. dziś sie nic nie dzieje więc podmiana żarówek nic mi nie da bo nie sprawdze.

 

jeśli problem dotyczy auta z informacji pod avatarem, to masz szyne CAN.

 

kontrolki spalonej żarówki w passacie 3bg fabrycznie nie było(chyba wersje usa miały, ale to musi ktoś potwierdzić). kontrolę żarówki można dołożyć za pomocą specjalnego przekaźnika, przez który idzie sygnał każdej żarówki oddzielnie - wątpie abyś sam to dokładał. kolejna rzecz jest taka, ze nie każdy licznik posiada diodę w miejscu, gdzie jest kontrolka spalonej żarówki(jeśli masz licznik bez fis lub 1/2 fis, to prawy górny róg).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm... przed zakupem ledów szukalem info czy mam CAN czy nie i w koncu stanelo na tym ze nie mam .. skad wiesz ze mam ?? chyba najlepiej by było To sprawdzić po VINie ... a licznik mam 1/2fis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie Passaty 3BG miały szynę can, po prostu. Szyne can miały również B5 przed liftem, w których był licznik z 1/2 fis(występowały też wersje z pełnym fisem, który szyny can nie miał).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystkie Passaty 3BG miały szynę can, po prostu.

tez wlasnie tez tak myslalem :mniam

 

dlatego tak jak wczesniej pisalem,wlozyc zarowki jakie powinny byc i sprawdzic

jesli bedzie ok tzn ze wlacznik wstecznego ok

a jak na ledach nie ma lub cyrki sie dzieja tzn ze wina ledow bo nie maja emulatora (oklamywacza ze sa ledami)

 

na przyszlosc jak kolega motomoto bedzie sobie kupowal sobie zarowki led to musi patrzec zeby byly do instalacji CAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak , tylko że zanim je kupiłem czytałem też duzo opinii i ponoć te ledy pod can to zwykła ściema :) że są takie same tylko płaci sie za to że jest napisane pod CAN .. a ile w tym prawdy nie wiem .. poza tym podswietlenie tablicy i przednie postoje swieca jak nalezy i nic sie nie dzieje, a z tej samej serii są ... bardziej stawiam na przelacznik i wilgoć, jak jest teraz mróz to nic sie nie dzieje ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba doszedłem ładu z tymi LEDami od wstecznego.. zrobiłem ten sam patent co w tylnej lampce oświetlenia wnętrza, mianowicie w jednej lampie tylnej tam gdzie żarówka od wstecznego wlutowałem rezystor 2W 360ohm i już się nic nie żarzy, wsteczny świeci wtedy kiedy ma świecić a nie kiedy mu się podoba :) widocznie jakiś układ głupiał bo nie było wystarczającego obciążenia.. tylko zastanawia mnie fakt że pare miesięcy to działało dobrze.. może był gdzieś w układzie jakiś rezystor i go trafiło poprostu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko że zanim je kupiłem czytałem też duzo opinii i ponoć te ledy pod can to zwykła ściema że są takie same tylko płaci sie za to że jest napisane pod CAN .. a ile w tym prawdy nie wiem
1. CAN, to magistrala danych, którą "porozumiewają się" sterowniki auta.

2.CAN, czy CAN BUS nie ma nic wspólnego z systemem diagnozy spalonych żarówek. Ta "uczona", poważnie brzmiąca nazwa, została dodana przez sprzedawców chińszczyzny w celu zwiększenia prestiżu sprzedawanych produktów ... i tak już zostało

Powinno to brzmieć - "przystosowane do aut z systemem diagnozy" (spalonych żarówek), czy "nie powoduje info o spalonej żarówce"

 

ledy pod can to zwykła ściema
Nie jest to ściemą, są one przystosowane...(patrz wyżej) . Oczywiście, jeśli są :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności