Gość shel Zgłoś #1 Napisano 7 Stycznia 2008 Witam, jest może jakiś spis grup w vagu i odpowiadające im silnki? ponieważ nie wszystkie grupy w danym silniku są wykorzystywane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #2 Napisano 7 Stycznia 2008 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, chodzi Ci o adresy przy skanowaniu? jeśli tak to raczej nie ma - bo kazdy model ma ilości zależne od wyposażenia a nie od silnika: silnik zawsze ma adres 01, a np licznik(instrumenty) 17 itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #3 Napisano 7 Stycznia 2008 Lista adresów sterowników: 00 - automatycznie przebiegające sprawdzanie (odczyt kodów ze wszystkich systemów) 01 - elektronika silnika 02 - automatyczna skrzynia biegów 03 - układy wspomagania hamulców - ABS 08 - klimatyzacja - ogrzewanie 09 - centralna elektryka 12 - wspomaganie sprzęgła (elektronika) 14 - układ kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu 15 - poduszka powietrzna - rlirbag 25 - alarm 16 - układ wspomagania kierownicy (elektronika) 17 - tablica rozdzielcza 18 - ogrzewanie 22 - napęd 4*4 (elektronika) 24 - układ regulacji momentu napędowego 26 - elektrycznie otwierany dach 34 - układ regulacja poziomu auta 35 - centralny zamek 36 - regulacja fotela kierowcy 37 - system nawigacyjny 41 - sterowanie pompą w silniku Diesla 46 - moduł centralny systemu komfortu 47 - nagłośnienie 55 - regulacja zasięgu świateł 56 - radio 65 - nadzór nad ciśnieniem w kołach 66 - regulacja lusterek i foteli 75 - moduł bezpieczeństwa 76 - pomoc w parkowaniu Oczywiście nie są to wszystkie adresy, ale jeśli ktos chce, to instalujac np. VAGCom bez problemu mozna poznać pozostałe grupy Dla każdego sterownika pojawia się okno z poleceniami: 01 - identyfikacja sterownika 02 - odczyt kodów usterek 03 - wysterowanie nastawników i podzespołów wykonawczych 04 - nastawy podstawowe 05 - kasowanie pamięci usterek 06 - zakończenie transmisji 07 - kodowanie sterownika 08 - odczyt bloku wartości zmierzonych 09 - odczyt pojedynczej wartości 10 - adaptacja 11 - zalogowanie 15 - gotowość kodu 01 - Odczytanie numeru sterownika, nazwy systemu, oznakowania zastosowanego oprogramowania sterownika oraz aktualne kodowanie sterownika. Wskazówka: Niektóre przyrządy sterujące po wielokrotnym uruchamianiu tej funkcji każdorazowo pokazują inne identyfikacje (np.: numer seryjny). Dzieje się tak, gdy przyrząd sterujący cechuje długa droga identyfikacji przy jednoczesnym zadaniu wyświetlenia pełnych informacji. 02 - Odczytanie wszystkich kodów błędów zawartych w pamięci sterownika. Jeśli będzie więcej błędów niż może się zmieścić na ekranie to po prawej stronie pojawi się pasek przewijania. Przy pomocy myszy lub strzałkami z klawiatury można poruszać się po ekranie w górę i w dół. Przykład informacji w tekście: najpierw podane jest miejsce błędu, w drugiej linijce rodzaj błędu, jeśli jest to jakiś sporadyczny błąd to pojawi się dodatkowo trzecia linijka. W przypadku gdy rodzaj i miejsce występowania błędu jest nieznane, podane zostaną tylko liczby. 03 - Diagnozowanie (wysterowanie) podzespołów wykonawczych. Po wciśnięciu "Abbruch" (wyjście) test wykonywany zostanie zakończony. Z wciśnięciem "Nachstes Stellglied" zostanie włączony następny test. Liczba i kolejność wykonywanych testów jest ściśle przekazywana do przyrządu sterującego. Po wykonaniu diagnozy załączona sekwencja zostanie zakonczona. 04 - Nastawy podstawowe. W niektórych systemach po wykonaniu naprawy lub przeglądu muszą zostać wykonane nastawy podstawowe. Oznacza to, że regulacja komputera została przełączona na niezmienne wartości. Jeżeli system znajduje się w nastawach podstawowych można np. wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu. Nastawy podstawowe należy wykonywać dla danego samochodu tylko w jego zalecanym stanie pracy np. temperatura silnika musi przekraczać 80 °C. Niektóre komputery oferują pomoc w regulacji podając obowiązujące wartości pomiarowe. 05 - Kasowanie kodów błędów. Aby skasować kody błędów należy je chociaż raz odczytać. Jeśli nie, zaświeci się meldunek o złym poleceniu z odpowiednią informacją. Wynik kasowania kodów będzie pokazany i musi zostać potwierdzony. 06 - Przerwanie i zakończenie komunikacji z wybranym sterownikiem. Można wówczas rozpocząć pracę z innym sterownikiem. 07 - Kodowanie sterownika. Poprzez tą funkcję można zmienić zawartość pamięci w sterowniku. Następuje wówczas zmiana pracy sterownika przy zmianie np. skrzyni biegów, jakości paliwa i innych warunków pracy. Dane szczegółowe w instrukcjach napraw. 08 - Odczyt bloku wartości zmierzonych. Odczyt parametrów wejściowych systemu - parametry podzielone są na kanały pomiarowe Messwertbloki - należy podać numer kanału. Jakie kanały istnieją i jakie znaczenie maja zależy od przyrządu sterującego. 09 - Odczyt pojedynczej wartości. 10 - Adaptacja sterownika. Istnieje możliwość zmiany w sterowniku wartości korekcyjnych dla poszczególnych egzemplarzy auta np. obrotów biegu jałowego, dawki paliwa itp. Musi to być dokonane w trzech krokach - odczytanie wartości, testowanie wartości, zapisanie jej w pamięci. 11- Zalogowanie. Podany numer kodu musi być miedzy 0 a 65535. Z prawdziwymi numerami legitymuje się użytkownik. Przyrząd sterujący potrzebuje numer kodu do odczytania jemu potrzebnych danych określonych odpowiednim tokiem postępowania. 15 - Informacja o gotowości kodu. Pokazane zostaną wykorzystane do ww.procesu wartości pomiarowe i wynik, a wiec albo: Test kompletny lub Test nie kompletny Przy przyrządach sterujących, które tego zadania nie akceptują i pokazują fałszywą grupę wartości, następuje zdanie: Nieznany numer normy ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 7 Stycznia 2008 Jest coś takiego jak spis wszystkich grup i odpowiadających im bloków: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/ Poczytaj również czołowe tamaty z działu Diagnostyka VAG - sporo się dowiesz http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10985 http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10528 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach