Skocz do zawartości
Gość nikonel

padł mi samochód

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nikonel

dobra chłopaki sprawdzę te okablowanie i jeszcze raz podłącze inny akumulator ale już nie szeregowo przez kable tylko bezpośrednio. Mój akumulator cały czas ładuję i pokazuje mi około 12 v.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akus ma miec powyzej 13 wiec jak po naladowaniu masz 12 albo mniej to akus padniety.

 

Powodzenia, a jak nie tobie to elektrykowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nikonel

No panowie zrobione. Podmieniłem akumulatory i wszystko gra. Odpalił bez problemu.

Zastanawia mnie jedna sprawa , czy rozładowanie aku jest powodem jego starości czy też może nie było ładowania z alternatora. Ale to muszę chyba sprawdzić u elektryka.

Mam jeszcze jedno pytanie. Chodzi o moduł komfortu. Rozumiem że żeby się do niego dostać to trzeba powalczyć z wykładziną. Jak on wygląda i czy może mieć on coś wspólnego z centralnym zamkiem a konkretnie wariuje mi centralny na klapie bagażnika i czy może mieć on też coś wspólnego z climą a konkretnie z załączaniem nawiewu climy. Czy wiecie ile taki moduł kosztuje.

Dziękuje wszystkim za pomoc z odpalaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No panowie zrobione. Podmieniłem akumulatory i wszystko gra. Odpalił bez problemu.

 

A mówiłem, by od razu tak zrobić i nie byłoby stresu... W Dieslach łączenie akumulatorów kablami można sobie najczęściej w d... włożyć :) Charakterystyczny był objaw iskrzenia (mrugania kontrolek), kiedy rozrusznik próbował pobrać duży prąd z drugiego akumulatora za pośrednictwem kabli. Mała powierzchnia styku z klemami nie pozwala na przepływ takich prądów i następuje iskrzenie -> auto nie odpala.

 

Zastanawia mnie jedna sprawa , czy rozładowanie aku jest powodem jego starości czy też może nie było ładowania z alternatora. Ale to muszę chyba sprawdzić u elektryka.

 

Jak masz woltomierz możesz to sprawdzić samemu. Po odpaleniu auta zmierz napięcie na aku - ma być koło 14V. Jeśli będzie ok 12, to oznacza, że alternator nie ładuje.

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie. Chodzi o moduł komfortu. Rozumiem że żeby się do niego dostać to trzeba powalczyć z wykładziną. Jak on wygląda i czy może mieć on coś wspólnego z centralnym zamkiem a konkretnie wariuje mi centralny na klapie bagażnika i czy może mieć on też coś wspólnego z climą a konkretnie z załączaniem nawiewu climy. Czy wiecie ile taki moduł kosztuje.

Dziękuje wszystkim za pomoc z odpalaniem

 

Demontaż wykładziny był szeroko omawiany w tematach dot. modułu komfortu -> wyszukiwarka. W zamkach bardzo często psują się mikrowyłączniki i dlatego wszystko świruje, ale sam moduł także warto sprawdzić. Poszukaj wątków na ten temat - naprawdę jest tego sporo.

 

A co do klimy, to moduł komfortu nie powinien mieć tu nic do powiedzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nikonel

Kupiłem nowy akumulator i jutro go podłączę. Stary miał 4,5V. Mam jednak pytanie. Chcę sprawdzić pobór prądu samochodu bo tak sobie pomyślałem że może coś mi rozładowało aku . Podpowiedzcie mi w jaki sposób się za to zabrać. Czeka mnie długa podróż i nie chciałbym obudzić się z ręką w nocniku.:612:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłącz szeregowo amperomierz między klemę ujemną,a przewód zasilający ujemny(wcześniej zdjęty). na postoju jak masz alarm i radio z podtrzymaniem pamięci to pewnie będzie brać max 100mA optymalnie jest 50mA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę poprawić tytuł tematu!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nikonel

zamontowałem aku i przy włączonym silniku pokazało ładowanie 14,36V. Więc alternator chyba dobrze ładuje. Sprawdziłem też czy nie mam lewego poboru prądu. Na mierniku ustawiłem wartość 200 mA i pokazało mi 5,3. To chyba dobrze ale nie jestem pewien. Co wy na to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie czasem 53mA bo to by sie bardziej zgadzało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akus ma miec powyzej 13 wiec jak po naladowaniu masz 12 albo mniej to akus padniety.

 

W pełni sprawny akumulator, gdy jest naładowany optymalnie, powinien wskazywać 12,6 V.

 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nikonel

Amperomierz pokazał mi dokładnie 05,3. A czy to oznacza 5,3mA to tego nie wiem. Dlatego też się was pytam. Nie załączałem centralnego. Jeżeli chodzi o akumulator, to w stanie spoczynku pokazuje 12,67V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności